دوشنبه , آبان ۱ ۱۳۹۶
خانه / بازاريابي / آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : ۸ روش گوش دادن فعال به مشتری

آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : ۸ روش گوش دادن فعال به مشتری

آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : ۸ روش گوش دادن فعال به مشتری

تیم مشاوران مدیریت ایران :

در صورتی که فروشنده‌ای هستید که بایستی و حتما با کارفرمایان متعدد قرار جلسه حضوری گذاشته و همچنین طرح پیشنهادی (پروپوزال) خود را ارائه نمایید، بایستی و حتما دقت نمایید که اولین و همچنین مهم‌ترین نقطه آن می باشد که بیشتری از آنکه حرف بزنید، گوش دهید.

Active Listening آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : ۸ روش گوش دادن فعال به مشتری

دقت نمایید. شاید آن سوال پیش آید : گوش دادن به شنیدن چه فرقی دارد؟

گوش داد با شنیدن خیلی زیاد متغایر و متفاوت می باشد. تو به صدای موسیقی گوش می‌دهد، جهت آنکه صدای موسیقی و همچنین خواننده را تشخیص داده و همچنین بتواند از آن هم لذت ببرید و همچنین یا با آن هم همخوانی نمایید. ولی باید توجه داشت در صورتی که پنجره اتاق تو باز باشد و همچنین صدای ترافیک را بشنوید، بعد از چند دقیقه آن صدا برایتان روتین و همچنین وجودش تکراری و همچنین غیرفعال می‌گردد، پس آن آن هم شنیدن می باشد. گوش دادن بایستی و حتما فعال و همچنین موثر Effective and Active listening باشد، به آن معنا که فرد مقابل بایستی و حتما درک کند که تو واقعا به او همچنین گوش فرا داده‌اید و همچنین نه وانمود به گوش دادن نمی‌نمایید.

گوش دادن غیرفعال آن هم شنیدن می باشد.

گوش دان فعال نشان هوشمندی فروشنده و همچنین تمایل بالا به ساخته یا ایجاد ارتباط و رابطه مناسب با مشتری می باشد . گوش دادن فعال نشان می‌دهد که فروشنده تنها به فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن انجام یک‌باره فرایند فروش نیست بلکه به خرید مجدد توسط مشتری می‌اندیشد. پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان” هشت گام جهت آنکه نشان دهید، تو خوب گوش می‌دهد” در آن خصوص مواردی را گفتن نموده‌ایم.

گوش دادن فعال به مشتری بالقوه، نشانی از سطح توجه و همچنین اهمیت فروشنده به چالش‌ها و همچنین نیازهای مشتری ایی می باشد که نیت و اراده دارد راه‌حلی جهت مشکلاتش یافته و همچنین با او همچنین ارتباط تجاری بلندمدت برقرار نموده و همچنین فروش را به فروش مجدد تغییر پیدا کردن نماید.

در بسیاری از مواقع، در ضمن آموزش تکنیکهای فروشندگی حرفه‌ای که جهت نهاد‌ها برگزار می‌نماییم، بعضی فروشندگان وانمود می‌نمایند که در آن حوزه عملکرد شایسته دارند، ولی باید توجه داشت به تجربه یافته‌ایم که در یک تیم فروش، تعداد محدودی از فروشندگان، تکنیک‌های گوش دادن فعال و همچنین موثر را به کار می‌برند.

اولین قدم آن می باشد که پیش از صحبت کردن، گوش دهید. از شاید گاها در جای نابجایی کلام طرف مقابل را قطع نموده باشید، در صورتی که ناخودآگاه آن کار را انجام داده‌اید، با همکار خود مطابق و یکدست کنید تا آن مواقع را به یاد سپرده و همچنین بعد از جلسه به تو گوشزد نماید.

۸ اصل اساسی در گوش دادن فعال جهت ساخته یا ایجاد ارتباطی مناسب با مشتری و همچنین فروش موفق

۱- آیا حس عدم اطمینان و همچنین استرس دارید ؟ فروشنده‌ای که استرس غیرقابل‌کنترل و همچنین غیرطبیعی داشته باشد، فروشنده حرفه‌ای نیست. چشمان فروشنده گفتن‌گر سطح استرس او همچنین به مشتری می باشد. فروشنده حرفه‌ای بایستی و حتما حرفش را با چشمانش گفتن نماید. یک فروشنده حرفه‌ای بایستی و حتما بداند که چگونه ارتباط چشمی طبیعی و همچنین مناسب با مشتری برقرار نماید. ساخته یا ایجاد ارتباط و همچنین اثرگذاری بر مشتری، مرحله‌ای خیلی زیاد حساس می باشد، مرحله‌ای که آن هم را بایستی و حتما مرحله ساخته یا ایجاد حس اعتماد نامید، پس بایستی و حتما پیام اعتماد و همچنین اعتبار خود را در حضور زبان بدن body language مناسب انتقال دهید.

۲- فروشنده بایستی و حتما زبان بدن مخاطب را زیر نظر داشته باشد. فروشنده بایستی و حتما به چیزی که نباید بگوید، حساس باشد. در صورتی که مشتری به راهکار فروشنده علاقه داشته باشد، علاقه خود را با زبان بدن خویش پیش از گفتن با کلام خود به او همچنین نشان می‌دهد.

۳- فروشنده بایستی و حتما صبور باشد. کلام مشتری را قطع نکنید. اجاره دهید تا کلام مشتری پایان پذیرد و همچنین هرگز موضوع را تغییر ندهید. هوشمندی اطلاعاتی که در مبحث بازاریابی استراتژیک مورد تحلیل قرار می‌گرید شامل جمع‌آوری اطلاعات از مشتری می باشد، پس اجازه دهید مشتری اطلاعات موردنیاز سازمانتان را ارائه نماید. همین اطلاعات بعد از پایان فرایند مذاکره فروش، به ساخته یا ایجاد ارتباط بلندمدت با مشتری کمک موثری خواهد نمود.

۴- با اشتیاق گوش نموده و همچنین درک نمایید. فروشنده حرفه‌ای زمانی قادر به ارائه راهکار مناسب به مشتری می باشد، درک مناسبی از خواست او همچنین داشته باشد. درجایی که مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد از گفته‌های مشتری یادداشت برداشته، که نشانی از اهمیت به گفته‌های مشتری می باشد.

۵- هرگونه عدم قطعیت و همچنین نقطه تاریک در گفته‌های خویش را با توضیح مناسب، جهت مشتری شفاف نمایید تا موانع ارتباطی با مشتری را به حداقل برسانید. همواره به فروشندگان تاکید منماییم که حتی در صورتی که سوالی ندارید، سعی کنید از مشتری یک سوال بپرسید. پاسخ به سوال، به معنی کسب اطلاعات می باشد، اطلاعاتی که شاید هرگز فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن دستیابی به آنان به ذهنتان نیز خطور نکرده بود.

۶- پیش‌داوری‌های خود را کنار بگذارید. فروش تلفنی خیلی زیاد بامزه می باشد، زیرا با اشخاص گوناگون در ارتباط هستید. هر فرد یک فرصت می باشد، با ذهنی باز و همچنین با پذیرش نظرات و همچنین عقاید متغایر و متفاوت، وارد مذاکره شوید.

۷- شنونده محض باشید. هنگامی‌که مشتری در حال صحبت می باشد، به‌گونه‌ای به صحبت او همچنین گوش فرا دهید که انگار تنها فرد روی زمین هستید. هر چیزی که توجه تو را منحرف می‌نماید، ازجمله تلفن همراه خود را کنار بگذارید.

۸- بر مشتری خود متمرکز باشید. تمرکز به مشتری خیلی زیاد حیاتی می باشد. دقیقه‌ای پیش از شروع مکالمه‌ای یا جلسه ملاقات، تمام مسائل حاشیه‌ای و همچنین غیر مرتبط را کنار گذاشته و همچنین تمام تمرکز خود را بر مخاطب خود گذارید. آن باعث می‌گردد که کلام مشتری را بهتر درک نمایید.

به یاد داشته باشید که شاید جهت اولین بار می باشد که با مشتری خود ارتباط برقرار نموده‌اید، پس بایستی و حتما بر او همچنین اثر مناسب بگذارید.

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : ۸ روش گوش دادن فعال به مشتری اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT پدیدار شد.

%name آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : ۸ روش گوش دادن فعال به مشتری %name آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : ۸ روش گوش دادن فعال به مشتری

%name آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : ۸ روش گوش دادن فعال به مشتری
منبع
برترین آموزش ها در باره بازاریابی : آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : ۸ روش گوش دادن فعال به مشتری

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising تیم مشاوران مدیریت ایران : در بسیاری از کشورها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *