پنج شنبه , مهر ۲۶ ۱۳۹۷
خانه / بازاريابي / آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه

آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه

آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه

آمیخته‌بازاریابی ۴E

آمیخته‌بازاریابی بر اساس تجربه ۴E Marketing Mix ) 4E =  ۴ Experience )

اصطلاح ” آمیخته بازاریابی” در اوایل دهه ۱۹۵۰ توسط نیل بوردن در دفتر ریاست انجمن بازاریابی آمریکایی مطرح شده می باشد. آمیخته بازاریابی یکی از کلیدی‎‌ترین واژه‌هایی می باشد که هر بازاریابی بایستی و حتما بر آن هم اشراف داشته باشد. و همچنین اساسا هر تئوری بازاریابی بر اساس آن هم شکل گرفته می باشد. تصمیمات اصلی مدیریت بازاریابی را می‌قدرت در یکی از چهار دسته زیر یعنی محصول، نرخ، محل (توزیع) و همچنین ارتقاء طبقه‌بندی تعریف نمود.

بازاریابی رشته‌ای می باشد که دائما در حال تکامل می باشد. در صورتی که آن چنین نباشد ، به مانند شرکتی خواهد بود که جهت مدت طولانی بر یک استراتژی ثابت تاکید مینماید و همچنین بعد از مدتی از بازار خود عقب خواهد افتاد. یک نمونه از آن تکامل، تغییرات اساسی در ترکیب عناصر آمیخته بازاریابی می باشد. در نگاه سنتی ، آمیخته بازاریابی۴p یا ۷p خواهند بود ولی باید توجه داشت یکی از نسل‌های متاخر بازاریابی بر اساس تجربه Experience که به آن هم ” آمیخته بازاریابی ۴E ” می‌گوید . آمیخته‌بازاریابی ۴E گفتن مینماید که در صورتی که تجربه تغییر کرد همه چیز بایستی و حتما تغییر نماید و همچنین در واقع هدف آمیخته‌بازاریابی ۴E ، ساخته یا ایجاد یک تجربه لذت قسمت و بخش از محصول جهت مشتری می باشد.

4e آمیخته بازاریابی آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه

آمیخته‌بازاریابی ۴E

  • تجربه Experience

در آن قسمت از آمیخته بازاریابی ، تمرکز شرکت بر ساخته یا ایجاد یک تجربه مناسب در خصوص بهره بری و استفاده از محصول می باشد.

  • تبادل Exchange

برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی بازاریابی شرکت در جهت ارائه کالا به ازای قیمتی کاملا متغایر و متفاوت و همچنین دوست داشتنی و جذاب نسبت به رقبا جهت ساخته یا ایجاد یک تجربه خرید لذت قسمت و بخش.

  • هرکجا Every Place

برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی بازاریابی به دنبال ارائه یک تجربه یکسان در تمام رسانه‌ها/ نقاط تماس ممکن جهت تماس با مشتری می باشد.

  •  مبلغ Evangelism

برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی بازاریابی بایستی و حتما بر جلب توجه موثر و همچنین خود خواسته مشتری به سوی برند باشد و همچنین دیگر پروموشن‌های روتین ، جلب توجه مناسب را در پی خواهند داشت. پس مشتری در نقش مبلغ میتواند خیلی زیاد کمک کننده باشند.

 

مطلب مرتبط :  

  • آمیخته ارزش ۴V

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.

%name آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه
منبع
بهترین آموزش ها در باره بازاریابی : آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تاریخچه بازاریابی ( تاریخچه اندیشه بازاریابی با نگاه پژوهشی و همچنین اصولی و کاربردی )

تاریخچه بازاریابی ( تاریخچه اندیشه بازاریابی با نگاه پژوهشی و همچنین اصولی و کاربردی ) …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست