جمعه , آبان ۲۵ ۱۳۹۷
خانه / بازاريابي / آمیخته بازاریابی ۴V – آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش

آمیخته بازاریابی ۴V – آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش

آمیخته بازاریابی ۴V – آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش

آمیخته بازاریابی ۴V

آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش ۴V Marketing Mix )   ۴V = 4 Value )

آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) Marketing Mix یکی از مشهورترین واژه‌های بازاریابی می باشد. آمیخته بازاریابی قسمت و بخش تاکتیکی یا عملیاتی یک برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی می باشد. آمیخته بازاریابی نیزبه صورت  ۴P و همچنین ۷P نشان داده میشود. ۴P نرخ، مکان، محصول و همچنین ارتقاء خواهند بود. مجموعه بازاریابی سرویس ها و خدمات همچنین ۷P نامیده می می شود و همچنین شامل فرآیند، اشخاص و همچنین شواهد فیزیکی می باشد.

آمیخته بازاریابی مفهومی ساده می باشد. شاید بتوان آن هم را با ترکیب عناصر خمیر کیک مقایسه نمود. تمام کیک‌ها حاوی تخم مرغ، شیر، آرد و همچنین شکر خواهند بود. با آن حال، تو می‌توانید با تغییر مقادیر عناصر ترکیب موجود در آن هم، کیک نهایی را تغییر دهید. مثلا جهت شیرین‌تر شدن کیک ، بایستی و حتما مقدار و اندازه و میزان شکر آن هم را افزایش داد. آمیخته بازاریابی آن هم ترکیب عناصر بازاریابی می باشد. پیشنهاد تو به مشتری تو را می‌قدرت با تغییر عناصر آن ترکیب ، تغییر داد. بنابراین جهت یک برند عالی، تمرکز  خود را بر ارتقاء کیک قرار داده ( عناصر انگیزاننده ) و همچنین سعی بر کاهش وزن کیک خواهد داشت ( افزایش ارزش درک شده ).

ولی باید توجه داشت تازه ترین و جدیدترین نسل بازاریابی بر اساس ارزش Value تعریف می‌گردد که به آن هم ” آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش” یا ” آمیخته بازاریابی ۴V ” می‌گوید. آمیخته بازاریابی ۴V گفتن می‌نماید در صورتی که “ارزش” در یک نهاد تغییر نمود ، همه چیز بایستی و حتما تغییر نماید و همچنین در واقع هدف آن هم ارزش دادن به محصول در دید مشتری می باشد.

4value marketing mix آمیخته بازاریابی 4v آمیخته بازاریابی ۴V  – آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش

آمیخته بازاریابی ۴V

  •  ساختار ارزش Value Structure

در آمیخته بازاریابی سنتی ما در خصوص محصول بحث مینماییم. ولی باید توجه داشت در آمیخته بازاریابی ۴V به جای کالا ، تجربه به کار می‌رود . آن ساختار جهت هر مشتری می‌تواند کاملا متغایر و متفاوت باشد آن نسل بر اساس تولید سلیقه گرا , کاستومریزیشن, Customerization Mass یا فردی یا شخصی سازی انبوه کار مینماید.

  • ارزش پیشنهادی Value Proposition

در آمیخته بازاریابی سنتی ما در خصوص نرخ بحث مینماییم ولی باید توجه داشت در آمیخته بازاریابی ۴V ، دیگر نرخ مهم نیست و همچنین ارزش جای نرخ را می‌گیرد. زیرا نهاد بایستی و حتما بر ارزش پیشنهادی محصول خود به مشتری تمرکز نماید . پس هدف  ارزش دادن و همچنین عزیز نمودن محصول می باشد . در آن حالت مشتری سریعتر به مرحله اراده و تصمیم راسخ گیری میرسد.

  •  شبکه ارزش Value Network

در صورتی که کالا ارزشمند باشد، کالا به خودی خود راهش را در بازار پیدا نموده و همچنین مشتری پیدا می‌نماید و همچنین مشتری حاضر می باشد جهت بدست آوردن آن هم کالا تلاش نماید.

  • اشاعه ارزش Value Dissemination

در آن گزینه تمام تلاش نهاد بر اشاعه‌ ارزش می باشد. هدف آن هم می باشد که بهره بری و استفاده از محصول به یک فرهنگ تغییر پیدا کردن گردد. مانند بهره بری و استفاده از کمربند ایمنی به عنوان نشانه یک راننده قانون مدار.

مطلب مرتبط   :

  • آمیخته تجربه ۴E

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته آمیخته بازاریابی ۴V – آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.

%name آمیخته بازاریابی ۴V  – آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش
منبع
تازه ترین و جدیدترین آموزش ها در باره بازاریابی : آمیخته بازاریابی ۴V – آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

اهداف مارکتینگ ( اهداف بازاریابی ) چیست؟ چگونه به اهداف مارکتینگ دست یابیم ؟

اهداف مارکتینگ ( اهداف بازاریابی ) چیست؟ چگونه به اهداف مارکتینگ دست یابیم ؟ اهداف مارکتینگ  …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست