شنبه , دی ۲۸ ۱۳۹۸
خانه / بازاريابي / استراتژی پرسنال برندینگ : نقشه راهی جهت مدیران، وکلا و همچنین پزشکان

استراتژی پرسنال برندینگ : نقشه راهی جهت مدیران، وکلا و همچنین پزشکان

استراتژی پرسنال برندینگ : نقشه راهی جهت مدیران، وکلا و همچنین پزشکان

استراتژی پرسنال برندینگ ( برندسازی فردی یا شخصی / برندینگ فردی یا شخصی  )

آیا هرگز به آن موضوع فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کرده اید که چرا افرادی خاص در رشته تو از هیچ به شهرتی بالا دست پیدا می کنند؟ آن مهندسین و متخصصین توجه همه رسانه ها را جلب می کنند، در کنفرانس های سران سخنرانی می کنند و همچنین بهترین مشتریان را جذب می کنند. آیا آن مردان و همچنین زنان باهوش تر از ما خواهند بود؟ یا آیا آنها به استراتژی پرسنال برندینگ جادویی دست پیدا کرده اند که بقیه ما از آنها بی اطلاع هستیم؟

چند سال شمسی قبل، ما یک پروژه تحقیقاتی انجام دادیم تا از آن ستاره های صنعت (ما آنها را مهندسین و متخصصین معروف و مشهور Visible Expert می نامیم) و همچنین استراتژی های برند سازی آنها سر در بیاورد. محققان ما با بیش از ۱.۰۰۰ متخصص معروف و مشهور و همچنین خریداران سرویس ها و خدمات آنها مصاحبه کردند تا بفهمند چه اتفاقی دارد می افتد و همچنین آنها دقیقا جهت توسعه خود و همچنین بازار برندهای فردی یا شخصی شان چه کارهایی انجام می دهند. ما آن یافته ها را در کتاب “مهندسین و متخصصین معروف و مشهور” نشر یافته شده کرده ایم.

Personal Branding استراتژی پرسنال برندینگ استراتژی پرسنال برندینگ :  نقشه راهی جهت مدیران، وکلا و همچنین پزشکان

امروز می خواهم یک راز کوچک را با تو در میان بگذارم: اکثرا و بیشتر آن مهندسین و متخصصین معروف و مشهور خیلی با بقیه ما فرقی ندارند. در واقع، بسیاری از آنها قبول دارند که باهوش ترین یا مطلع ترین اشخاص در حوزه های خود نیستند. آنها نویسنده به دنیا نیامده اند. آنها خطیب به دنیا نیامده اند. و همچنین اکثرا و بیشتر آنها با کاریزمایی استثنائی به دنیا نیامده اند.

در عوض، آنها استراتژی پرسنال برندینگ شان را از طریق آزمون و همچنین خطا توسعه داده اند. آن بدان معنی می باشد که هر یک از آنها راهی متغایر و متفاوت را دنبال کرده می باشد و همچنین در آن مسیر ابزارها و همچنین تکنیک های بسیاری را امتحان کرده می باشد.

تا پایان آن مقاله، تو یک مزیت قدرتمند خواهید داشت که آن مهندسین و متخصصین نداشتند: تحقیقات مربوطه مشخص کرده می باشد چه چیزی حقیقتا جواب می دهد و همچنین چه چیزی اتلاف پول و همچنین هزینه می باشد. بنابراین، مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری نیست آزمایش کنید. حتی بهتر از آن هم، من نیت و اراده دارم نقشه راه دقیقی در اختیار تو قرار دهم که می توانید گام به گام آن هم را دنبال کنید تا به برند و همچنین شناخته شدن و شهرت برسید. البته بایستی و حتما تفاوت برند و همچنین شناخته شدن و شهرت را بدانید

با آن وجود، پیش از آنکه شروع کنم، می خواهم بدانید که یک خصوصیت حیاتی وجود دارد که جهت پیش بردن پرسنال برندینگ و همچنین زندگی حرفه ای خود به مرحله بعد به آن هم مستلزم و نیاز دارید – عزم جهت پافشاری روی آن کار. آن را از من داشته باشید که در آن مسیر بالا و همچنین پایین های بسیاری خواهد بود و همچنین ممکن می باشد مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می شود مسیرتان را اصلاح کنید تا دوباره به مسیر باز گردید. ولی باید توجه داشت اشکالی ندارد. کمی ترس و همچنین دلهره خواهید داشت و همچنین بایستی و حتما آمادگی داشته باشید در مقابل بادهای مخالفی که اجتناب ناپذیر خواهند بود مقاومت کنید.

نیت و اراده ندارم تو را دلسرد کنم. ساختن یک برند فردی یا شخصی موفق – برندی که تو را به سمت سلطه بر حوزه کاری تان پیش ببرد – حقیقتا آسانتر از آن هم چیزی می باشد که به نظر می رسد.

به خاطر داشته باشید، از پایین کوه قله دائما دست نیافتنی به نظر می رسد. ولی باید توجه داشت در صورتی که بر فرایند رسیدن به قله تمرکز کنید – هر بار یک قدم کوچک بردارید – خیلی زود خودتان را بر فراز قله خواهید یافت و همچنین جهان زیر پای تو خواهد بود. آن مسیری می باشد که ارزش پیمودن را دارد!

آن مقاله که در مورد “استراتژی پرسنال برندینگ” جهت چه افرادی می باشد ؟

من آن نقشه راه را جهت همه حرفه ای ها، مهندسین و متخصصین یا مسئولان اجرایی که می خواهند یک برند فردی یا شخصی بسازند ولی باید توجه داشت نمی دانند از کجا شروع کنند ترسیم کرده ام. همچنین، آن نقشه راه جهت مدیران بازاریابی  در شرکت های خدماتی که وظیفه آنها آن هم می باشد که نهاد و همچنین اشخاص خود را معروف و مشهور تر کنند مفید می باشد.

خواه یک فرد کارآفرین باشید یا آنکه در ۱۰۰ شرکت فورچن شاغل باشید، فرایندی که من ترسیم کرده ام یکسان می باشد. با آن وجود، یک نقطه وجود دارد. نقش تو هر چه که باشد، یک چیز بنیادی وجود دارد که من نمی توانم به تو بیاموزم – تو بایستی و حتما تخصص خوبی در رشته کاری تان داشته باشید. هیچ دانش تخصصی جعلی وجود ندارد.

استراتژی پرسنال برندینگ چیست؟

اجازه دهید با مبانی شروع کنیم. استراتژی پرسنال برندینگ برنامه جذاب و جالب و خوب ای می باشد جهت رساندن شناخته شدن و شهرت و همچنین مسیر حرفه ای تو از حالت نسبتا گمنام به معروف و مشهور شدن. آن استراتژی شرح می دهد که امروز کجا ایستاده اید و همچنین می خواهید در بعدی به چه سطحی از معروف و مشهور بودن دست پیدا کنید. پس به روش مفصل تاکتیک ها، ابزار و همچنین تجربه و مهارت بالا هایی که جهت دست یابی به هدف تان مستلزم و نیاز دارید را شرح خواهد داد، شامل محتوای هر روز خدا تقویم که تو را در مسیر هر روز خدا تان هدایت می کند. یک استراتژی که به خوبی برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی شده می باشد، عدم قطعیت را از عطش تو جهت تخصص قابل دیدن برخواهد داشت به طوری که خواهید توانسته بود بر انجام آن هم تمرکز کنید.

یک استراتژی پرسنال برندینگ شدیدا در بازاریابی محتوا ریشه دارد. در واقع، اکثرا و بیشتر تجربه و مهارت بالا ها و همچنین ابزارهای شرح داده شده در آن نقشه راه، مولفه هایی از بازاریابی محتوا خواهند بود.

پنج سطح معروف و مشهور بودن

در کتاب مان، متخصص معروف و مشهور، ما پنج سطح قابل دیدن بودن تخصص را شناسایی کرده ایم:

سطح ۱: مهندسین و متخصصین مقیم. آن مهندسین و متخصصین در درون شرکت های خود و همچنین از سوی مشتریان شان مورد احترام خواهند بود، ولی باید توجه داشت در بیرون از آن مخاطبان دیده نمی شوند. اکثرا و بیشتر مهندسین و متخصصین معروف و مشهور کارشان را از اینجا شروع می کنند.

سطح ۲: قهرمانان محلی. آن اشخاص شروع کرده اند به آنکه در بیرون از شرکت های شان نیز شناخته شوند. آنها اکثرا و بیشتر در جوامع کسب و همچنین کار محلی فعال خواهند بود، اغلب مراسم های کسب و همچنین کار و همچنین وبلاگ ها صحبت می کنند. آنها حتی کسب و همچنین کارهای جدید کوچکی نیز به شرکت های شان می آورند.

سطح ۳: ستاره های در حال صعود. آن مهندسین و متخصصین شناخته شدن و شهرت و همچنین اعتباری منطقه ای پیدا کرده اند. آنها بین هم رده های خود در آن منطقه ها و مناطق نسبتا شناخته شده خواهند بود و همچنین اغلب در حوره تخصص خود مطلب می نویسند. ستاره های در حال صعود کسب و همچنین کارهایی با کیفیت بالاتر ساخته یا ایجاد می کنند و همچنین دستمزد های بالاتری هم می گیرند.

سطح ۴: راک استارهای صنعت. آن نام ها در سراسر کشور به خاطر کنج امن در حوزه تخصص شان شناخته شده خواهند بود. آنها مشتریان و همچنین دستمزدهای ممتاز را جذب می کنند. در پس نتیجه آن می شود که، آنها به دارایی های قابل توجه جهت شرکت های شان تغییر پیدا کردن می شوند.

سطح ۵: سوپر استارهای جهانی. مهندسین و متخصصین نخبه جهانی، سوپر استارهای جهانی از کنج امن خود خارج شده اند و همچنین به روش گسترده تری در صنایع خود شناخته شده اند. آنها بالاترین دستمزدها را مطالبه می کنند و همچنین شرکت ها در سراسر جهان می خواهند با آنها ارتباط داشته باشند.

کار اول تو آن هم می باشد که بفهمید کدام یک از آن سطح ها اوضاع امروز تو را توصیف می کند. سپس بایستی و حتما اراده و تصمیم راسخ بگیرید که می خواهید به کدامیک از سطوح تخصص دست پیدا کنید.

پیش از آنکه بی درنگ به سراغ سوپر استار جهانی بروید، به خاطر داشته باشید که هر مرحله بالاتر نیازمند صرف زمان و همچنین تلاش اکثرا و بیشتر نسبت به مرحله قبلی می باشد. به عنوان نمونه، عموما حرکت از مرحله متخصص مقیم به قهرمان محلی از حرکت کردن از راک استار صنعت به سوپر استار جهانی راحت تر می باشد. جهت تغییر پیدا کردن شدن به یک نام خانوادگی جهانی، احتمالا مستلزم و نیاز خواهید داشت که اکثرا و بیشتر زمان آزادتان را صرف کنید. آیا اشتیاق و همچنین انگیزه کافی را دارید تا بر آن کار پافشاری کنید؟ تنها خود تو هستید که می توانید به آن سوال پاسخ دهید.

مزایای یک استراتژی پرسنال برندینگ قدرتمند

جدا از تقویت کردن خوید، وجود یک برند فردی یا شخصی قدرتمند چه مزایای غیره ای می تواند داشته باشد؟ جهت جدید و تو و تازه کارها، متخصص های معروف و مشهور پول بیشتری در می آورند. اغلب، خیلی اکثرا و بیشتر. نمودار زیر نرخ دستمزهای نسبی جهت هر سطح از متخصص معروف و مشهور را نشان می دهد.

پرسنال برندینگ personalbranding استراتژی پرسنال برندینگ :  نقشه راهی جهت مدیران، وکلا و همچنین پزشکان

شکل ۱. نرخ دستمزد ساعتی که خریداران پرداخت خواهند کرد، بر حسب سطح معروف و مشهور بودن متخصص

همانطور که می بینید، خریداران تمایل دارند ۱۳ برابر اکثرا و بیشتر جهت یک سوپر استار جهانی نسبت به یک فرد حرفه ای متوسط پرداخت کنند. ولی باید توجه داشت حتی مهندسین و متخصصین سطح ۱ نیز مزیت قابل توجهی نسبت به برادران تمایز نیافته شان دارند.

دلیل آنکه ستاره ها می توانند دستمزدهای بیشتری از خریداران بگیرند آن هم می باشد که بسیاری از خریداران تمایل دارند اضافه ارزشی بابت متخصصانی که به آنها ایمان دارند پرداخت کنند. آنها مایل خواهند بود بابت آن اطمینان که یک متخصص معروف و مشهور دانش و همچنین تجربه بیشتری جهت آنها به همراه خواهد داشت و همچنین مشکل آنها را زودتر و همچنین با دقت بیشتری حل می کند هزینه بیشتری پرداخت کنند. نرخ بالاتر دستمزد تنها مزیت نیست. در اینجا به بعضی مزیت های دیگر اشاره می می شود:

  • مهندسین و متخصصین خیلی معروف و مشهور توجه رسانه ها را اکثرا و بیشتر جلب می کنند. زمانی که یک گزارشگر به نقل قولی از یک فرد ذیصلاح مستلزم و نیاز دارد، به متخصصانی که پیوندی تنگاتنگ با موضوع مورد نظر دارند تماس می گیرد.
  • مهندسین و متخصصین معروف و مشهور قادر خواهند بود شراکت های ارزشمند، و همچنین با نهاد های مطلوب تر، را خیلی راحت تر حفظ کنند.
  • همچنین همانطور که پیشتر گفته شد، آنها مشتریانی با کیفیت بالاتر را جذب می کنند. در بسیاری از موارد، مشتریان به دنبال یک متخصص خواهند گشت و همچنین فرایند پیشنهادهای رقابتی را به کلی قطع خواهند کرد. آن امر زمانی می باشد که آنها می دانند آن هم فرد جواب خواهد داد!
  • متخصصانی که از برندهای فردی یا شخصی قدرتمند برخوردارند به شرکت های شان سود می رسانند. به واسطه یک اثر هاله، شناخته شدن و شهرت و همچنین اعتبار یک متخصص اغلب به سازمانی که او جهت آن هم کار می کند نیز سرریز می می شود. آن ارتباط و رابطه می تواند تاثیراتی واقعی بر برند شرکت و همچنین توسعه مشتریان احتمالی شرکت داشته باشد. بر اساس بررسی ما، به روش متوسط حدود دو سوم از مهندسین و متخصصین معروف و مشهور آن تاثیر قابل توجه را بر شرکت های شان دارند.

در مورد خریداران چگونه و چطوری؟ آنها اکثرا و بیشتر به دنبال چه نوع متخصصانی خواهند بود؟ نمودار زیر نشان می دهد که بیشترین تقاضا به مهندسین و متخصصین سطح ۴ مرتبط می می شود.

پرسنال برندینگ personal branding iranmct استراتژی پرسنال برندینگ :  نقشه راهی جهت مدیران، وکلا و همچنین پزشکان

شکل ۲. تقاضای خریدار (% از خریداران) جهت مهندسین و متخصصین معروف و مشهور بر حسب سطح

ممکن می باشد متوجه آن موضوع شده باشید که تقاضا تا سطح ۴ به روش پیوسته افزایش پیدا می کند، آنگاه به روش ناگهانی افت می کند. چرا مهندسین و متخصصین سطح ۵ اینقدر مورد توجه نیستند؟ پاسخ قطعا به دستمزدها و همچنین نرخ های نجومی بر می گردد که تقاضا را به شدت کاهش می دهد. البته، زمانی که تو تا ۱۳ برابر گرانتر دستمزد می گیرید، مشتری خیلی بسیاری هم مستلزم و نیاز ندارید.

نحوه برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی استراتژی پرسنال برندینگ

آن مطلب ادامه دارد …

۵
/
۵
(
۷

votes

)

نوشته استراتژی پرسنال برندینگ : نقشه راهی جهت مدیران، وکلا و همچنین پزشکان اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name استراتژی پرسنال برندینگ :  نقشه راهی جهت مدیران، وکلا و همچنین پزشکان
منبع
بهترین آموزش ها در باره بازاریابی : استراتژی پرسنال برندینگ : نقشه راهی جهت مدیران، وکلا و همچنین پزشکان

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

۱۰۰ برند برتر و همچنین ارزشمند جهان در سال شمسی ۲۰۱۹ از سوی اینتربرند اعلام شد

۱۰۰ برند برتر و همچنین ارزشمند جهان در سال شمسی ۲۰۱۹ از سوی اینتربرند اعلام …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *