پنج شنبه , مرداد ۲۳ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / انواع نام برند (انواع نام تجاری) – ۷ نوع نام برند که بایستی و حتما بشناسید

انواع نام برند (انواع نام تجاری) – ۷ نوع نام برند که بایستی و حتما بشناسید

انواع نام برند (انواع نام تجاری) – ۷ نوع نام برند که بایستی و حتما بشناسید

انواع نام برند – انواع نام تجاری

انتخاب انواع نام برند یا تغییر نام برند یک شاهکار کوچک نیست.

تحقیقات بازار، طوفان فکری ،تحلیل اطلاعات و همچنین آزمایش متعدد – آن ها همه کارهایی به صورت سختگیرانه و همچنین خسته کننده قبل رفت و آمد و مراجعه به وکیل ثبت کننده جهت نهایی کردن نام برند، طی می‌نماییم.

البته آن مراحل تخصصی جهت کارفرمایان ایرانی بی معنا می باشد ، زیرا آن مراحل را پر هزینه و همچنین غیرجدی میدانند و همچنین نام برند خود را در مدت یک روز انتخاب می‌نمایند.

نقطه ای که حتما به تو کمک می کند تا در نامگذاری برند به پیش بروید، درک انواع نام برند می باشد.

قبلاً همه انواع نام برند را دیده اید – از اپل تا IBM ، Google گرفته تا مک دونالد – تو تنها و فقط نمی دانسته اید که کدام به کدام می باشد.

درک دقیق نوع شناسی نام برند در هنگام انتخاب نام برند، تو را در مسیر ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت نام مدنظرتان بهتر می‌تواند یاری نماید، البته تا قبل از آنکه وارد جلسه مدیران سازمانتان شوید و همچنین مدیر عامل به نامهای انتخاب شده تو نیش خندی بزند؟!

انواع نام برند brand name types انواع نام تجاری انواع نام برند (انواع نام تجاری) – 7 نوع نام برند که بایستی و حتما بشناسید

انوع نام برند (انواع نام تجاری)

نام برند توصیفی

نام برند توصیفی به راحتی میتواند محصولات و همچنین خدماتی که تو در قالب کسب و همچنین کار تان به مشتری ارائه می‌دهید را نمایندگی نماید.

جهت همین ، به همین دلیل ، آن نوع نام برند را نام برند عادی محسوب می‌می شود.

عملکرد و همچنین نحوه بهره بری و استفاده از برند توصیفی جای مانور بسیاری جهت بروز خلاقیت و همچنین نوآوری در در حوزه برندینگ و همچنین ساخته یا ایجاد فضای تحلیلی در ذهن مشتری باقی نمیگذارد.

مانند جنرال موتور ، دی جی کالا یا ایرانسل

نقطه مهم برند توصیفی ، توانایی ساخته یا ایجاد ارتباط شفاف کامل بین اجزاء داستان برند می باشد.

برند توصیفی به سختی قابلیت ثبت رسمی ( ترید مارک ) شدن دارد زیرا بر اساس حروف و همچنین لغات عمومی انتخاب شده اند.

نام برند تداعی کننده

جایی در انتهای دیگر طیف خلاقیت ، نام برندی تحت عنوان نام برند تداعی کننده خفته می باشد.

نام برند تداعی کننده از تلقین و همچنین استعاره بهره بری و استفاده می کند تا تجربه برند یا جایگاه برند را در ذهن مشتری قرار دهد.

نام برند تداعی کننده مفرد و همچنین خلاق خواهند بود و همچنین باعث ساخته یا ایجاد تمایز قدرتمندی می شوند. از آنجا که نام برند تداعی کننده تمایل به غیرخطی و همچنین چند بعدی بودن دارند ، آنها فرصتی جهت ساخته یا ایجاد یک نام برند کاملاً معنادار و همچنین بزرگتر از کالاها و همچنین خدماتی که قرار می باشد با آن هم ارائه شوند را ساخته یا ایجاد می‌نمایند.

برند تداعی کننده اغلب سنگ بنای جایگاه برند خواهند بود. نمونه های قدرتمند شامل نایک ، آمازون و همچنین ویرجین خواهند بود.

 به دلیل اصالت ، نامهای تداعی کننده آمیز خیلی زیاد ساده تر از نامهای توصیفی ثبت می‌شوند.

با آن حال ، انتخاب نام تجاری تداعی کننده جهت مدیران خیلی زیاد سخت می باشد، زیرا آن نوع برند مستلزم و نیاز به تبلیغات بسیاری دارد. همچنین ، برندهای تداعی کننده یا به سرعت رشد کرده و همچنین یا به سرعت شکست خواهند خرد.

نام برند ساختگی – نام اختراع شده

بهترین قسمت و بخش در مورد انتخاب نام های تجاری آن می باشد که در صورتی که نمی توانید کلمه ای کامل پیدا کنید ، دائما می توانید نام برند بسازید.

نام های اختراع شده ، نام ساختگی و همچنین خیالی خواهند بود که در صورت مشخص نبودن، معرف هیچ چیز نیستند. آن نوع نام ها خلاقانه خواهند بود ولی باید توجه داشت آن به آن معنا نیست که به آسانی هم بتوان در موردش در حوزه برندینگ، خیال پردازی نمود.

بسیاری از آنها از لاتین ، یونانی و همچنین یا کلمات ریشه ای خارجی ساخته شده اند و همچنین به گونه ای اصلاح شده اند که به بهترین شکل شخصیت برند را در خود جای دهند.

Exxon ، Kodak ، Xerox و همچنین Verizon همه نمونه های خیلی زیاد عالی از نام تجاری ساختگی/ نام های اختراع شده ای خواهند بود که در طی سالیان متمادی توانسته اند از نوع از انواع برند ارزشمند بهره بری و استفاده کنند.

چالشی که نام های تجاری اختراع شده با آن هم روبرو خواهند بود ، عدم وجود تداعیات ارث بری شده یا ذاتی در آنها می باشد.

نام برند لغوی یا واژگانی

نام برند لغوی یا واژگانی عبارت می باشد بازی با کلمات جهت ارائه نامی به یاد ماندنی.

 تجانس ، عبارت موجز ، لغات مرکب، صدادارهای مترادف ، صدا واژه ها ، غلط نویسی عمدی و همچنین کلمات خارجی همگی از نوع نامگذاری محبوب خواهند بود.

نامهای واژگانی غالباً باهوش خواهند بود – گاهی اوقات ، احتمالاً خیلی زیرکانه – و همچنین تأثیر خود را از جفت شدن یا تغییر کلمات موجود می گیرند.

مثل : دونات ، دونات – چسب دیوانه – جیلیز و همچنین ولیز – همه نمونه ای از نام های تجاری لغوی یا واژگانی خواهند بود. مدیری که چنین اسمی را انتخاب مینماید بایستی و حتما جسور و همچنین ریسک پذیر باشد.

انتخاب چنین اسمهای ساده نیست، مستلزم و نیاز به انتخابی ظریف و همچنین خلاق دارند.

نام برند مخفف

شماره ۵ در لیست ما یکی از انواع نام برند و همچنین نامگذاری با اهداف ساده و همچنین سودمند می باشد.

نام اختصاری جهت نام های تجاری مورد بهره بری و استفاده قرار گرفته می باشد که معمولا بلند و همچنین سخت خواهند بود.

برندهایی مانندIBM ،AARP ،BP و همچنین UPS با آن واقعیت که نام آنها چیزی بیش از یک سری حروف پهناور و بزرگ نامربوط نیست ، دست کم گرفتند.

آن روزها جهت شروع کار خیلی زیاد دشوار خواهد بود تا دلیل خوبی جهت نامگذاری شرکت خود با نام اختصاری پیدا نمایید ، ولی باید توجه داشت به عنوان یک استراتژی برندینگ مجدد، جهت برندهایی مانند Aflac یا KFC خوب کار کرده می باشد.

با آن وجود ، به روش معمول ، کلمات اختصاری جهت مشتریان سخت می باشد و همچنین حتی وکلا در ثبت علامت تجاری دچار مشکل میشوند.

نام برند جغرافیایی

New York Life ، Tehran Times, Arizona Tile – گاهی اوقات برندها غیرقابل تفکیک از منطقه ها و مناطق جغرافیایی خود خواهند بود.

نامهای جغرافیایی با تمام تداعیات فرهنگی و همچنین تاریخی که در نام اصلی آن هم می باشد – بهتر یا بدتر شناخته شده می باشد.

آن نام ها را اغلب می توانید در شرکت هایی بیابید که به مخاطبانی در محدود جغرافیایی ویژه ای محدود بوده اند ، ولی باید توجه داشت بعدا بزرگتر شده اند.

نامگذاری یا تغییر نام برند بر اساس نام برند جغرافیایی، آشکارا شامل محدودیتهای ذاتی می باشد.

و همچنین آن نوع نام ها تقریباً قبلاً مورد بهره بری و استفاده بوده می باشد. نام یک شهرستان را در مقابل یک محصول یا خدمت قرار دهید ، کار تمام می باشد. مثل : نخود اتابک؛ ایزوگام دلیجان؛ نفیس مشهد

نام برند پایه گذار

چه به دلیل به ارث رسیدن و همچنین چه تفریحی و سرگرم شدن ، برندها به نام افرادی که آنها خلق نموده اند ، خلق شده اند.

زمانی وجود داشت در آمریکا که در تمام خیابانها تنها و فقط خودروی فورد وجود داشت و همچنین سر میز صبحانه تنها و فقط Kellogg. آن روزها نام های تجاری مبتنی بر بنیان گذار کمتر رایج می باشد.

نام برند پایه گذار قطعاً نشانه ها و علائم خیلی زیاد ساده خواهند بود. آنها می توانند در صورت صحیح انتخاب شدن، به سرعت متمایز باشند ، ولی باید توجه داشت جهت ساخته یا ایجاد ارزش برند، تلاشهای بازاریابی بسیاری انجام می شود.

پس نتیجه آن می شود که

در حالی که لیست انواع نام برند محدود می باشد ، لیست نامهای تجاری قابل انتخاب ، بی پایان می باشد.

در صورتی که هنوز آن موضوع را درک نکرده اید ، هنگام و زمانی که به مرحله طوفان بروید ( البته در صورتی که چنین چیزی در شرکت تو وجود داشته باشد ).

از بین انواع نام های برند، هر نامی را میتوان انتخاب نمایید ، ولی باید توجه داشت به خاطر بسپارید:

یک نام خوب نمی تواند یک محصول شیطانی را عالی کند ، ولی باید توجه داشت یک محصول عالی می تواند حتی عجیب ترین نام را فراموش نکردنی نماید.

 

انتخاب نام برند

مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته انواع نام برند (انواع نام تجاری) – ۷ نوع نام برند که بایستی و حتما بشناسید اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name انواع نام برند (انواع نام تجاری) – 7 نوع نام برند که بایستی و حتما بشناسید
منبع
تازه ترین و جدیدترین آموزش ها در باره بازاریابی : انواع نام برند (انواع نام تجاری) – ۷ نوع نام برند که بایستی و حتما بشناسید

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

۴ بعد سیر تکامل برند و همچنین برندینگ

۴ بعد سیر تکامل برند و همچنین برندینگ سیر تکامل برند و همچنین برندینگ در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست