شنبه , دی ۲۷ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / بازاریابی ارجاعی [ریفرال مارکتینگ] Referral Marketing

بازاریابی ارجاعی [ریفرال مارکتینگ] Referral Marketing

بازاریابی ارجاعی [ریفرال مارکتینگ] Referral Marketing

بازاریابی ارجاعی چیست

بازاریابی ارجاعی [ریفرال مارکتینگ] Referral Marketing زمانی می باشد که یک کسب و همچنین کار از طریق بازاریابی دهان به دهان مشتری جدیدی را بدست می آورد.

مشتری موجود اطلاعات یک کسب و همچنین کار را به فردی یا شخصی که به محصولات یا سرویس ها و خدمات آنها مستلزم و نیاز دارد میدهد.

آن انتقال اطلاعات را ارجاع Refer مینمامند.

بازاریابی ارجاعی Referral marketing بازاریابی ارجاعی [ریفرال مارکتینگ] Referral Marketing

بسیاری از مشاغل برنامه جذاب و جالب و خوب های بازاریابی ارجاعی دارند. آن برنامه جذاب و جالب و خوب ها معمولاً به دنبال آن خواهند بود که به فرد ارجاع دهنده (مبلغ) یا فرد رفت و آمد و مراجعه کننده (خریدار) یا هردو پاداش می دهند. برنامه جذاب و جالب و خوب های بازاریابی ارجاعی به تو آن امکان می دهد تا راحت تر مقدار و اندازه و میزان کارآیی آن هم را ردیابی نمایید.

نقطه : بازاریابی ارجاعی Referral Marketing آن هم بازاریابی دهان به دهان Word of Mouth مدیریت شده و همچنین قابل رصد می باشد.

بازاریابی دهان به دهان هنگام و زمانی که دیگران درمورد کسب و همچنین کار با یکدیگر صحبت میکنند اتفاق می افتد ، نوعی بازاریابی ارجاعی نیز محسوب می می شود.

بازاریابی دهان به دهان اصلی می باشد که در مفهوم بازاریابی ویروسی نقشی پر رنگ دارد.

جهت آنکه بتوانند بازاریابی دهان به دهان را کنترل و همچنین مدیریت نمود، واژه بازاریابی ارجاعی ساخته شد.

بنابراین بازایابی دهان به دهانی که توسط یک تجارت آغاز و همچنین هدایت می شود را میتوان بازاریابی ارجاعی نامید.

معمولاً نوعی تشویق یا پاداش جهت رفت و آمد و مراجعه اشخاص دیگر به مشتریان ارائه می می شود.

به عنوان مثال ، شرکت DIRECTV به مشتریانی که دوست خود را جهت خرید سرویس معرفی مینماید ( ارجاع میدهد)، مبلغ ۱۰۰ دلار اعتبار گرفتن مینماید – و همچنین مشتری جدید و تو و تازه رفت و آمد و مراجعه شده نیز ۱۰۰ دلار اعتبار گرفتن می کند.

انجمن بازاریابی Word of Mouth  نقل از می دهد که هر روز در ایالات متحده تقریباً ۲.۴ میلیارد مکالمه مرتبط به برند انجام می می شود.

شهروندان و مردم شهر مرتباً در مورد محصولات و همچنین خدماتی که از آنها لذت می برند و همچنین شرکتهایی که آنها را ارائه می دهند صحبت می کنند.

طبق بررسی نیویورک تایمز ، ۶۵٪ از کل دادو ستدهای به نوعی از طریق بازاریابی ارجاعی انجام می می شود.

آن بدان معناست که به روش متوسط دو سوم مصرف کنندگان به علت آنکه فردی یا شخصی که آنها را می شناسند یک محصول یا سرویس ها و خدمات خاص را توصیه به آنها توصیه نموده می باشد.

یافته های اخیر Nielsen نشان داده می باشد که در صورت معرفی یک محصول توسط یک دوست ، احتمال خرید آن هم محصول تا چهار برابر اکثرا و بیشتر خواهد بود و همچنین پس نتیجه آن می شود که از پتانسیل قابل توجه بازاریابی ارجاعی پشتیبانی مینماید.

بهره بری و استفاده استراتژیک از بازاریابی ارجاعی به مهندسین و متخصصین آن امکان را می دهد تا از اقتدار و قدرت توصیه و همچنین معرفی مصرف کننده جهت دستیابی به نتایج استثنایی بهره بری و استفاده کنند.

به گفتن ساده ، بازاریابی ارجاعی به جای تبلیغات سنتی ، گسترش کلمه و همچنین پیام برند در مورد یک محصول یا سرویس ها و خدمات از طریق مشتریان موجود یک کسب و همچنین کار می باشد

اجزای استراتژی بازاریابی ارجاعی

درخواست معرفی به دوستان

آن استراتژی ساده و همچنین موثر شامل ذکر یک برنامه جذاب و جالب و خوب ارجاع به بیشترین تعداد ممکن مشتری می باشد.

مثلا یک شرکت تعمیر کامپیوتر از آن استراتژی به روش موثر بهره بری و استفاده میکند. آن شرکت با درج “ما خواستار مرفعی مشتری از سوی تو هستیم” بر روی کاغذ رسید ، گارانتی و همچنین خبرنامه ها به صورت مستمراز مشتریان آن تقاضا را دارد.

آموزش کارمندان در مورد بازاریابی ارجاعی

همراه با درخواست از مشتری جهت معرفی ، بسیاری از شرکت ها یک فرایند آموزشی دارند که کارکنان را با دانش مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری جهت بازاریابی ارجاعی آماده میکنند.

بازاریابی ارجاعی از طریق همکاری مشترک

بعضی از شرکت ها با عقد پیمان همکاری ، اطلاعات مشتریان را به اشتراک میگذارند تا تعداد مشتریان هدف اکثرا و بیشتر می شود.

آن استراتژی شامل ارائه تخفیف یا مشوق های دیگر به مشتریان از طرف شرکت ارجاع دهنده می باشد که معمولا در ازای درصدی از فروش از کسب و همچنین کار شرکت ارجاع شده می باشد.

چرا بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی فواید بسیاری دارد. اول از همه ، هزینه بسیاری جهت تو ندارد. آن یکی از ارزان ترین انواع بازاریابی می باشد که یک تجارت می تواند انجام دهد.

همچنین و علاوه بر آن ، مشتریانی که مایل به ارجاع (معرفی) خواهند بود به احتمال زیاد به شرکت تو خیلی زیاد وفادار خواهند ماند و همچنین محصولات یا سرویس ها و خدمات تو را به خانواده و همچنین دوستانشان توصیه می کنند.

به گفته نیلسن ، ۹۲٪ از مصرف کنندگان توصیه های خانواده و همچنین دوستان در مورد یک محصول یا سرویس ها و خدمات را که به صورت تبلیغات دهان به دهان به انها میرسد را موثق و همچنین مهم میدانند.

هیچ رازی در میان نیست. مشتریان به مراجع ارجاع داده شده اعتماد دارند، بنابراین در هنگام ساخته یا ایجاد مشتری ، داشتن یک برنامه جذاب و جالب و خوب مناسب جهت جذب مشتری به آن شیوه خیلی زیاد مهم می باشد.

بازاریابی ارجاعی به خاطر پاداش در نظر گرفته شده ، موجب تحریک بازاریابی دهان به دهان میشود، که یک روش ارزان و همچنین آسان جهت ساخته یا ایجاد آگاهی از برند می باشد و همچنین در صورت موفقیت ، منجر به تولید می می شود.

در یک مطالعه ، ۶۴٪ از مدیران بازاریابی اظهار داشتند بازاریابی دهان به دهان موثرترین شکل بازاریابی می باشد. با آن حال ، تنها ۶٪ می نامند که بر آن هم مسلط بودن و تسلط داشتن یافته اند.

در صورتی که مصرف کنندگان اثر تبلیغات دهان به دهان را خیلی زیاد ارزشمند می دانند و همچنین بازاریابان معتقدند که خیلی زیاد موثر می باشد ، پس چرا بازاریابان اکثرا و بیشتر روی بازاریابی ارجاعی تمرکز نمی کنند؟

مزایای بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی خیلی زیاد دوست داشتنی و جذاب می باشد زیرا بازاریابی می باشد که مجبور نیستید خودتان به روش فعال آن هم را انجام دهید. دائما پیدا کردن و یافتن راه هایی جهت کسب منفعلانه دخل و درآمد یا هدایت آن هم ، ایده خوبی می باشد. به همین ترتیب ، آن یک تاکتیک جذب مشتری با صرفه می باشد.

نتایج تحقیقی غیره ای نشان داده می باشد که توصیه دیگران تا ۵۰٪ از کل تصمیمات خرید را تحت تأثیر قرار می دهد. به همچنین و علاوه ، آن توصیه های همسالان خیلی زیاد قدرتمندتر از هر تبلیغ فردی یا شخصی می باشد که می توانید انجام دهید.

نیلسن گرفتن می باشد که ۹۲٪ از مصرف کنندگان از طریق شبکه ارتباطی خود به توصیه ها اعتماد می کنند.

تغییر پیدا کردن مشتری راغب به مشتری بالفعل از طریق معرفی خیلی زیاد ساده تر می باشد از جذب مشتری از سایر کانالهای تبلیغاتی می باشد. زیرا آنها احتمالاً همخوانی بهتری دارند ،درک بهتری از کسب و همچنین کار تو دارند و همچنین جهت خریدن ، انرژی کمتری مستلزم و نیاز دارند.

با گذشت زمان ، اثبات شده می باشد ارزش آنها بیش از مشتریانی می باشد که در جای دیگر به دست خواهند آمد.

یک مطالعه توسط Goethe University نشان داد که مشتریان ارجاع شده ۱۸٪ از سایر دسته های مشتری با ریزش مواجه میشوند ، در حالی که ۲۵٪ سود بیشتری تولید میکنند.

نرخ تغییر پیدا کردن و همچنین نگهداری بالاتر

سرنوشت تجاری در دست مشتریان می باشد. در بازاریابی ارجاعی ، مشتریان نقش مهمی دارند. اکنون شهروندان و مردم شهر به جای تبلیغات ، به دوستان و همچنین آشنایان خود اکثرا و بیشتر نظر دارند. آن امر منجر به افزایش نرخ تغییر پیدا کردن و همچنین نگهداری مشتری می می شود.

بازاریابی ارجاعی Referral Marketing بازاریابی ارجاعی [ریفرال مارکتینگ] Referral Marketing

بازاریابی

مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته بازاریابی ارجاعی [ریفرال مارکتینگ] Referral Marketing اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

منبع
جدید و تو و تازه ترین آموزش ها در باره بازاریابی : بازاریابی ارجاعی [ریفرال مارکتینگ] Referral Marketing

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

هفت دلیل که چرا نمی قدرت فروشنده خوب پیدا و همچنین جذب کرد

هفت دلیل که چرا نمی قدرت فروشنده خوب پیدا و همچنین جذب کرد هفت دلیل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست