دوشنبه , شهریور ۲۴ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing

بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing

بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing

تیم مشاوران مدیریت ایران:

بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing بهترین راه جهت تغییر پیدا کردن اشخاص ناآشنا با برند، به مشتری و همچنین سپس حامی برند خواهد بود.

Inbound Marketing iranmct بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing

 

بازاریابی درون‌گرا  چیست ؟

امروزه اشتراک‌گذاری به معنا اهمیت دادن می باشد. بازاریابی درون‌گرا به معنای ساخته یا ایجاد و همچنین به اشتراک گذاشتن محتوا با جهان پیرامون می باشد.(نقطه مقابل بازاریابی سنتی / برونگرا می باشد)

ساخته یا ایجاد محتوا در جهت پاسخگویی به مستلزم و نیاز و همچنین خواست‌های ویژه مشتریان می باشد. بازاریابی درون‌گرا تلاش دارد تا با ارائه و همچنین دیدن کردن و نمایش وجوه کیفی کسب‌وکار تو، مشتریان را حفظ و همچنین آنان را جهت رفت و آمد و مراجعه بعدی به نهاد ترغیب نماید.

 

عناوین اصلی بازاریابی درون‌گرا:

– ساخته یا ایجاد محتوا + نشر محتوا (Content Creation + Distribution) :تولید محتوا جهت پاسخگویی به مستلزم و نیاز مخاطب هدف و همچنین سؤالات مشتریان، سپس نشر گسترده محتوا. آن آن هم “بازاریابی محتوا Content Marketing” می باشد.

– چرخه عمر بازاریابی Lifecycle Marketingحامیان (ترویج کنندگان) بدون بررسی کردن و همچنین تحلیل همه‌جانبه شرایط نهاد و همچنین بازار، اراده و تصمیم راسخ نمی‌گیرند. ابتدا با صورت یک فرد غریبه، یک بازدیدکننده معمولی، یک تماس‌گیرنده ساده و همچنین سپس به‌صورت مشتری به نهاد نزدیک و همچنین با آن هم آشنا می‌شوند و همچنین در صورت رضایت از عملکرد نهاد، به مروج برند نهاد تغییر پیدا کردن می‌گردند.

فردی یا شخصی‌سازی Personalization : تطبیق محتوا با مستلزم و نیاز و همچنین خواسته افرادی که آن هم را دیدن می‌نمایند. در طول زمان خواهید آموخت که چگونه می‌بایستی و حتما، مطلب خود را در جهت پاسخگویی به نیازهای خاص مخاطبان، فردی یا شخصی‌سازی نمایید.

کانال چندگانه Multi-channel : بازاریابی درون‌گرا، ماهیتاً از چندین کانال اتفاق می‌افتد، زیرا ا اشخاص از یک کانال خاص بهره بری و استفاده ننموده و همچنین بایستی و حتما جهت ارتباط با آنان در تمام کانال‌های در دسترس حضور داشتیم باشیم.

یکپارچه‌سازی Integration : ساخته یا ایجاد محتوا، نشر محتوا و همچنین ابزارهای تحلیل محتوا، همگی مانند اجزای یک ماشین روغن‌کاری شده، به‌دقت باهم کار می‌نمایند – سبب تمرکز شمارا بر نشر محتوای مناسب ، در زمان مناسب و همچنین مکان مناسب افزایش می‌دهد.

 

Marketing love بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing

بازاریابی، مشتری را عاشق برندتان می‌نمایند.
با نشر محتوای مناسب در زمان مناسب و همچنین مکان مناسب، بازاریابی را به ابزاری مفید و همچنین نه مزاحم، تغییر پیدا کردن می‌نمایند. آن‌گونه بازاریابی مشتریان را به عاشقان برند تغییر پیدا کردن می‌نمایند.

 

 

۴ گام جهت پیاده‌سازی بازاریابی درون‌گرا

Inbound Marketing بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing

 

گام ۱ : جذب

ما به دنبال ترافیک مناسب و همچنین مرتبط روی وبسایت و مرکز خبرهای جدید هستیم و همچنین نه هرگونه ترافیکی. جذب و همچنین جلب اشخاص ناآشنا با برند نهاد و همچنین تغییر پیدا کردن آن هم‌ها به بازدیدکننده. ما به دنبال افرادی هستیم که باعلاقه به‌سوی ما جذب و همچنین دیگران را به‌سوی ما ترغیب نموده و همچنین همواره جزء مشتریان خوشحال ما باشند.

 

سؤال اساسی اینجاست : مخاطبان”مناسب” چه افرادی خواهند بود؟

مشتریان ایدئال ما به‌عنوان اشخاص خریدار Buyer Personas شناخته می‌شوند.

      • اشخاص خریدار Buyer Personas : خریداران واقعی خواهند بود که بر اراده و تصمیم راسخ سازی ما در خصوص محصول، خدمت و همچنین یا راهکارهای نهاد ما جهت مشتریانمان تأثیر خود را خواهند گذاشت و همچنین آن هم را شکل می‌دهند.جذب اشخاص خریدار، هدف غایی و همچنین جامع خواهد بود.

 

بعضی از اصلی‌ترین ابزارهای جذب مشتریان واقعی عبارت‌اند از :

–   وبلاگ نویسی Blogging : بازاریابی درون‌گرا با بلاگ نویسی آغاز می‌گردد. یک بلاگ بهترین راه جهت جذب ویزیتور جدید جهت وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید می باشد. جهت جذب مشتریان بایستی و حتما محتوای آموزشی مناسب جهت پاسخ به سؤالات آنان تولید نمود.

–  سئو SEO : مشتریان جهت وارد شدن به فرایند خرید آنلاین و همچنین یا دست‌یابی به پاسخ سؤالات خویش از موتورهای جستجو بهره بری و استفاده می‌نمایند.بنابراین اطمینان از حضور دائم دربرترین نتایج حاصل از جستجوی مشتریان، خیلی زیاد حائز اهمیت می باشد. بنابراین ارزیابی صحیح از لغات کلیدی انتخاب‌شده و همچنین بهینه‌سازی صفحات، تولید محتوا، همچنین ساخته یا ایجاد لینک در خصوص واژه‌های مورد جستجو توسط مشتریان ایدئال، کاری خیلی زیاد ضروری می باشد.

–  صفحات Pages : صفحات وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید تو، ویترین دیجیتال شماست. بنابراین بهترین‌ها را قرار دید. وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید خود را در جهت جلب هر چه‌بهتر مشتریان ایدئال، بهینه نمایید. وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید، مانند یک چراغ فانوس دریایی می باشد که محتوایان مناسب و همچنین مفید آن هم، اشخاص ناآشنا با برندتان را به بازدید وبسایت و مرکز خبرهای جدید تو ترغیب می‌نمایند.

–  نشر فرهنگی و اجتماعی Social publishing : موفقیت یک استراتژی بازاریابی درون‌گرا به تولید محتوا قابل‌توجه و همچنین نشر فرهنگی و اجتماعی آن هم بستگی دارد زیرا که به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعات ارزشمند خویش را در شبکه‌های فرهنگی و اجتماعی تحت وب نشر یافته شده و همچنین به مخاطبان آن هم موضوعات نزدیک شویم. از سوی دیگر جنبه انسانی برند شمارا افزایش خواهد داد.

 

گام ۲: تغییر پیدا کردن

هنگامی‌که اشخاص را به وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید خود جذب نمودید، گام بعدی، تغییر پیدا کردن بازدیدکنندگان وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید به مشتریان بالقوه (مشتریان در مرحله اراده و تصمیم راسخ) وبسایت و مرکز خبرهای جدید می باشد، که همراه با جمع‌آوری اطلاعات تماس آنان می باشد. حداقل کاری که می‌قدرت انجام داد، گرفتن آدرس ایمیل مخاطبان می باشد. اطلاعات تماس، ارزشمندترین دارایی در حوزه بازاریابی(بازاریابی آنلاین) می باشد.

جهت آنکه بازدیدکننده با میل و همچنین رغبت دست‌به‌جیب گردد، بایستی و حتما چیزی به او پیشنهاد دهید که دوباره به وبسایت و مرکز خبرهای جدید برگردد. مثل یک کتاب الکترونیک، مقالات سفید، جزوه راهنما یا هر چیزی که باعث ساخته یا ایجاد علاقه در بازدیدکننده شده وازدید اشخاص خریدار بالقوه، باارزش شناخته می شود.

 

بعضی از مهم‌ترین ابزارهای تغییر پیدا کردن بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه عبارت‌اند از :

–   فرم‌ها Forms: بایستی و حتما فرمی در جهت گرفتن اطلاعات تماس بازدیدکنندگان وجود داشته باشد. فرم خود را بهینه نمایید تا به‌راحتی توسط بازدیدکننده تکمیل و همچنین ارسال گردد.

–   هم‌اکنون اقدام کن Calls-to-action: دکمه یا لینکی می باشد که بازدیدکننده را به اقدام فوری ترغیب می‌نمایند. مثل دکمه‌ای جهت “دانلود مقاله” ، “شرکت در وبینار”. در صورتی که تعدادCalls-to-action در وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید تو کم و همچنین یا دوست داشتنی و جذاب نیست، مشتریان بالقوه بسیاری نخواهید داشت.

–   صفحه فرود بازدیدکنندگان Landing Pages : در بین لغات مرتبط با طراحی وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید، Landing Page مترادف می باشد با صفحه‌ای که بازدیدکننده یا کاربر وبسایت و مرکز خبرهای جدید، محتوایی که به دنبال آن هم می باشد را در آنجا به‌صورت کامل میابد و همچنین نیازی به بازدید صفحات دیگر وبسایت و مرکز خبرهای جدید نخواهد داشت. دکمه یا لینک‌های Calls-to-action که پیش‌تر توضیح داده‌شده، به آن صفحه اشاره داشته و همچنین با کلیک بروی آن هم، بازدیدکننده به آن صفحات دست خواهد یافت. به‌عنوان‌مثال در آن صفحه یک فرم وجود دارد که بعد از تکمیل شدن ارسال توسط بازدیدکننده وبسایت و مرکز خبرهای جدید، به دست مشاور فروش حرفه‌ای نهاد رسیده و همچنین او قادر خواهد بود تا با آن اطلاعات فرایند مذاکره با بازدیدکننده را آغاز نماید. یا در آن صفحه ایمیلی از مخاطب گرفتن می‌گردد تا بلافاصله فرایند دانلود یک فایل آغاز گردد.

–   تماس‌ها Contacts : حالا زمان برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان وبسایت و مرکز خبرهای جدید می باشد. آن هم آن هم‌هایی که اطلاعاتشان در بانک اطلاعات بازاریابی تو گردآوری‌شده می باشد. گردآوری تمام اطلاعات در یکجا کمک می‌نمایند تا تصویر کلی از مستلزم و نیاز مخاطبان محتوای ایجادشده داشته و همچنین در خصوص بهینه نمودن آتی محتویات خیلی زیاد مؤثر خواهد بود.

گام ۳ : خاتمه

در مسیر مناسبی قرار دارید. بازدیدکنندگان هدف را به‌درستی جلب و همچنین به مشتریان بالقوه تغییر پیدا کردن نمودید، حالا مستلزم و نیاز می باشد که آن مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تغییر پیدا کردن نمایید. آن فرایند را خاتمه می‌نامند. آن شاهکار را چگونه بایستی و حتما انجام داد؟ 

 

 ابزارهای بازاریابی زیر در فرایند خاتمه دادن، به تو کمک خواهند نمود.

–   مدیریت ارتباط با مشتری CRM : رویه جمع‌آوری و همچنین نگهداری اطلاعات تمام تماس‌ها، شرکت‌ها و همچنین معاملات را در نهاد حفظ نموده تا در زمان مناسب تماس خود را برقرار سازید. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM تلاش می‌نمایند تا فرایند فروش را از طریق اطمینان در خصوص وجود اطلاعات موثق در زمان مناسب و همچنین با یک کلیک در اختیار مدیریت فروش قرار داده تا او نیز با بهره‌گیری از کانال مناسب فرایند تعامل با مخاطب را آغاز نماید.

–   چرخه بسته به گفته دهی Closed-loop Reporting : از کجا میدانید که کدام از انواع بازاریابی، بیشترین مشتری بالقوه را ساخته یا ایجاد می‌نمایند ؟ آیا تیم فروش تو قادر خواهد بود که آن مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تغییر پیدا کردن نماید و همچنین فروش را به مرحله خاتمه برسانند ؟ بهره‌گیری از یک سیستم جامع مدیریت ارتباط با مشتری کمک خواهد نمود که بهترین راهکارهای بازاریابی و همچنین فروش را جهت همکاری بین آن دو قسمت و بخش به‌کارگیرید.

–   ایمیل Email: چه عکس‌العملی نشان خواهد داد در صورتی که؛ بازدیدکنندگان وبسایت و مرکز خبرهای جدید تو روی دکمه call-to-action کلیک نمایند، به صفحه فرود landing page وارد شوند یا یک مقاله سفید را دانلود نمایند، ولی باید توجه داشت آماده مشتری شدن نباشند ؟ یکی رشته از ایمیل‌ها مفید، با محتوای مرتبط، قادر به ساخته یا ایجاد حس اعتماد به مخاطب می باشد تا او را به مشتری شدن، نزدیک‌تر نماید.

–   اتوماسیون بازاریابی Marketing Automation : فرایندی می باشد شامل ایمیل مارکتینگ Email-Marketing و همچنین پرورش مشتریان بالقوه مناسب، در تنظیم چرخه عمر هر مشتری بالقوه با نیازهای نهاد.
جهت مثال : در صورتی که پیش‌تر، یک مشتری بالقوه یک مقاله سفید را دانلود نموده می باشد، اکنون می‌بایستی و حتما، رشته‌ای از مباحث و مطالب مرتبط باعلاقه آن مشتری به او ایمیل نمود. در صورتی که او دنبال کننده تو در توییتر می باشد و همچنین یا قسمت و بخش‌های ویژه ای از وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید شمارا بازدید می‌نماید، بایستی و حتما جهت تأثیرگذاری بر علاقه‌های متغایر و متفاوت او، پیام‌های متفاوتی داشته باشید.

 

گام ۴ : شاد

روش بازاریابی درون‌گرا تماماً در خصوص محیا نمودن محتوای مناسب (غالباً محتوای دائما‌سبز Evergreen Content ) می باشد جهت ارائه به کاربری که می‌تواند بازدیدکننده، مشتری بالقوه و همچنین یا مشتریان بالفعل تو باشد. در صورتی که یک مشتری، یک‌بار دست‌به‌جیب شد یا برایتان چک نوشت، نباید از رصد و همچنین توجه به علاقه‌مندی او همچنین صرفه نظر نمود و همچنین او را جزء مشتریان دائمی و همچنین حتمی آتی خود بدانید. تمام تلاش شرکت‌هایی که در حوزه بازاریابی درون‌گرا عمل می‌نمایند بایستی و حتما تلاش نمایند تا مشتری و همچنین نهاد شاد را نهایتاً به مشتری عاشق تغییر پیدا کردن نمایند.

 

ابزارهایی که شاد نمودن مشتریان به ما کمک می‌نمایند عبارت‌اند از :

–   نظرسنجی‌ها Surveys: بهترین شیوه جهت درک خواسته مشتریان، پرسش از آن هم‌ها می باشد. بهره بری و استفاده از بازخورد و همچنین نظرسنجی ابن اطمینان به ما می‌دهد که ما راهمان را درست طی می‌نماییم یا خیر.

–   هم‌اکنون اقدام کن هوشمندانه Smart Calls-to-Action: آن مورد شامل ساخته یا ایجاد محتوای متغایر و متفاوت جهت مشتریان متغایر و متفاوت، متناسب با چرخه عمر مشتری یا Buyer persona بودن مشتری می باشد.

–   متن هوشمندانه Smart Text: تولید محتوای قابل‌توجه و همچنین بااهمیت در پاسخ به علائق و همچنین چالش‌های پیش روی مشتریان تا به مشتریان در جهت رسیدن به اهدافشان، کمک نماید.

–   مانیتورینگ فرهنگی و اجتماعی Social Monitoring : بررسی کردن و همچنین رصد گفتگوهای فرهنگی و اجتماعی گرفته شده بر بستر شبکه‌های فرهنگی و اجتماعی متعلق به نهاد. پاسخ به سؤالات، نظرات و همچنین لایک ها و همچنین دیس لایک ها.

 

 دانلود مقاله : بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing

منابع : 

  • Kim, S. M., and B. Prideaux. “Korean Inbound Tourism to Australia — A Study of Supply-side Deficiencies.” Journal of Vacation Marketing 5.1 (1999): 66-81. Web.
  • Belz, Christian. “Inbound Marketing.” Marketing Review St. Gallen 26.6 (2009): 1. Web.
  • “Inbound Marketing.” Marketing Review St. Gallen 26.6 (2009): 61. Web.
  • Sisodiya, Sanjay R., Jean L. Johnson, and Yany Grégoire. “Inbound Open Innovation for Enhanced Performance: Enablers and Opportunities.” Industrial Marketing Management 42.5 (2013): 836-49. Web.
  • convinceandconvert.com, clickz.com

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

%name بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing
منبع
برترین آموزش ها در باره بازاریابی : بازاریابی درون‌گرا Inbound Marketing

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟ نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی Marketing ROI  چیست ؟ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست