پنج شنبه , مرداد ۲۳ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / بازاریابی و همچنین فروش Sales & Marketing

بازاریابی و همچنین فروش Sales & Marketing

بازاریابی و همچنین فروش Sales & Marketing

بازاریابی و همچنین فروش Sales & Marketing

بازاریابی و همچنین فروش ( سلز – مارکتینگ ) از آن هم عناوینی می باشد که مدیران سازمانهای تولیدی و همچنین یا خدماتی B2B و همچنین B2C جهت افزایش درامد یا مقدار و اندازه و میزان سود به دنبال راه حلی جهت آن هم خواهند بود.

مدیران بازاریابی و همچنین فروش نهاد نیز جهت آنکه اقتدار و قدرت و همچنین صلاحیت خود را نشان دهند، دائما به دنبال راهکارهایی جهت افزایش سهم بازار و همچنین تعداد مشتریان خود خواهند بود.

آیا داشتن یک محصول عالی تنها شرط مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری جهت انجام یک تجارت موفق می باشد؟ جهت اکثر شرکت ها ، پاسخ منفی می باشد. ولی باید توجه داشت چرا؟

از آنجا که تولید محصول به فروش به مشتریان بالقوه مستلزم و نیاز دارد ،پس آن مشتریان بایستی و حتما وجود محصول در بازار را درک کرده باشند.

مشتری بایستی و حتما درک نماید که آن محصول چه کاری انجام می دهد و همچنین چرا بهتر از محصول رقباست ؟

مسئولیت ارتباط با مشتریان و همچنین ارائه اطلاعات بر دوش تیمهای بازاریابی و همچنین فروش می باشد.

به روش معمول ، در آغاز فروش بالقوه بازاریابی نقش غالب دارد.

به عنوان مثال ، یک تیم بازاریابی ممکن می باشد یک کمپین رادیویی جدید جهت کمک به گسترش آگاهی در مورد پیاده سازی و راه اندازی محصول ساخته یا ایجاد نماید.

یک تیم فروش جهت عقد قرارداد با برقراری ارتباط مستقیم با مشتری راغب و همچنین پرداختن به نگرانیهایشان ، سعی می‌نماید که از فرایند فروش را در مسیر قیف فروش پیش برده و همچنین مسیر لوله فروش را به انتها برساند.

یکی دیگر از مزیت های تیم های فروش و همچنین بازاریابی ، همکاری می باشد.

به جای آنکه به عنوان واحدهای مستقل فعالیت کنیم، هرچند که بعضی از فروشندگان از بازاریابان متنفرند، داشتن اطلاعات قوی و همچنین اشتراک ایده بین تیمها بازاریابی و همچنین فروش می تواند به بهبود نتایج کمک کند و همچنین یک تجربه بی نظیر را جهت خریداران بعدی ساخته یا ایجاد نماید.

marketing sales بازاریابی و همچنین فروش IranMCT بازاریابی و همچنین فروش Sales & Marketing

در اینجا یک مرور کلی در مورد معنی ، مسئولیت ها و همچنین تکنیک های هر قسمت و بخش آورده شده می باشد.

یکی دیگر از مزیت های تیم های فروش و همچنین بازاریابی ، همکاری می باشد.

به جای آنکه به عنوان واحدهای مستقل فعالیت کنیم ، داشتن اطلاعات قوی و همچنین اشتراک ایده بین تیمها می تواند به بهبود نتایج و همچنین ساخته یا ایجاد یکپارچه جهت خریداران بعدی نگر کمک کند.

در اینجا یک مرور کلی در مورد معنی ، مسئولیت ها و همچنین تکنیک های بازاریابی و همچنین فروش آورده شده می باشد.

 

معنی بازاریابی و همچنین فروش چیست ؟

معنی فروش Sales : فروش عبارت می باشد از فعالیت یا عملیاتی می باشد که شامل ترفیع و همچنین فروش محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات می باشد.

معنی بازاریابی Marketing : بازاریابی عبارت می باشد از فرایند یا تکنیک ترفیع ، فروش و همچنین توزیع محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات.

آن تعاریف نشان دهنده دو وجه ارتباطی بازاریابی و همچنین فروش می باشد:

۱-    مسئولیتهای هر یک از دو تیم به هم نزدیک و همچنین مرتبط می باشد.

۲-    نقش بازاریابی نقشی در حمایت از فروش ، حیاتی می باشد.

در عمل؛ دپارتمان بازاریابی تمایل بر عهده گرفتن مسئولیت بیشتری در خصوص افزایش آگاهی از وجود محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات و همچنین افزایش مشتریان راغب با کیفیت جهت تیم فروش دارد.

مشتری راغب با کیفیت به دو دسته تقسیم می‌می شود :

  • مشتری راغب مشخص کردن صلاحیت شده از سوی بازاریابی MQL فردی که معیارهای مشخصی را که توسط تیم بازاریابی مشخص کردن شده می باشد را در خود دارد.
  • مشتری راغب مشخص کردن صلاحیت شده از سوی فروش SQL فردی که معیارهای مشخص شده از سوی تیم بازاریابی را دارا بوده و همچنین معیارهای تیم فروش را نیز دارا می‌باشند.

شاید دپارتمان فروش از مشتریان راغب معرفی شده توسط تیم بازاریابی راضی نباشند و همچنین آنها را با معیارهای مدنظر خود منطبق ندانند. هرچند که آن تعارض خود می‌تواند فرصتی جهت همکاری باشد.

زمانیکه تیم بازاریابی و همچنین فروش ایده های خود با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند ، بهتر می‌توانند باهم کار نمایند و همچنین کارایی بالاتری را نشان می‌دهند.

 

مسئولیت بازاریابی و همچنین فروش

در حالی که بعضی اوقات تیم بازاریابی و همچنین فروش از هم جداگانه دسته بندی می‌شوند، ولی باید توجه داشت عملکرد فروش و همچنین بازاریابی با یکدیگر همپوشانی دارند.

آن هم دسته از مشاغل که بخشهای از سازمانشان با هم همپوشانی دارند، می‌توانند با ترکیب تلاش های آن هم بخشها با یکدیگر، اثربخشی سازمانی خود را افزایش دهند. از آن قبل ، تیم بازاریابی و همچنین تیم فروش یک هدف نهایی دارند: افزایش فروش.

 

تفاوت بازاریابی و همچنین فروش

شکی نیست که اینترنت اساساً شیوه خرید شهروندان و مردم شهر را تغییر داده می باشد ، و همچنین آن تحول کمک کرده می باشد ثروت توسط افرادی بیشتری تولید شده و همچنین جهت بعضی نیز بهتر از قبل گردد ، زیرا تنها و فقط زمین بازی کمی حرکت کرده و همچنین آنها نیز خودشان را تطبیق داده اند.

فروش و همچنین بازاریابی قرن ها عناصر تجارت بوده اند ، ولی باید توجه داشت به روش مداوم در حال تحول خواهند بود – شاید در هیچ نقطه ای از تاریخ به سرعت بیست سال شمسی قبل ، تغییر نکرده اند.

امروز بیش از ۷۰% فرایند اراده و تصمیم راسخ خرید ، پیش از صحبت با فروشنده انجام شده می باشد.

مشتریان از طریق بررسی کردن محتوای وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید آموزش می‌بینند و همچنین نسبت به محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات آگاه می‌شوند و همچنین آن وظیفه تیم بازاریابی می باشد.

ولی باید توجه داشت بعضی اطلاعات قابل گفتن از طریق تبلیغات نیست ، آن چیزی می باشد که در طی فرایند فروش رخ بایستی و حتما بدهد. تیم فروش به صورت مستقیم و همچنین یا غیر مستقیم نیز اطلاعات تکمیلی و همچنین جزئیات ناگفته بازاریابی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

 

تعادل بین بازاریابی و همچنین فروش

شرکتهای استارت آپ / شرکتهای نوپا ممکن می باشد بخشهای فروش و همچنین بازاریابی را جداگانه تعریف ننموده باشند، و همچنین در عوض تنها و فقط به یک یا دو فرد یا شخص متکی خواهند بود تا بتوانند هر دو مسئولیت را بر عهده بگیرند.

در حالی که آن می تواند ساخته یا ایجاد یک برنامه جذاب و جالب و خوب جامع بازاریابی و همچنین فروش را آسان تر کند ، همچنین می تواند به معنای آن هم باشد که انرژی بیشتری از یک طرف آن معادله گرفته خواهد شد.

در صورتی که شرکت کوچک تو در برقراری تعادل بین فروش و همچنین بازاریابی مشکل دارد ، زمان و همچنین منابع خود را روی بازاریابی قرار دهید.

هنگامی که حس می‌نماید که تو و همچنین کارکنانتان در فروش و همچنین بازاریابی به یک مقدار و اندازه تجربه و مهارت بالا دارید ، می توانید بین آن دو تعادل درستی ساخته یا ایجاد نمایید.

بایستی و حتما فرآیندی ساخته یا ایجاد کنید که با اطمینان کامل مشتریان بالقوه را به مشتری بالفعل تغییر پیدا کردن نمایید.

مشاور بازاریابی

مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته بازاریابی و همچنین فروش Sales & Marketing اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name بازاریابی و همچنین فروش Sales & Marketing
منبع
بهترین آموزش ها در باره بازاریابی : بازاریابی و همچنین فروش Sales & Marketing

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

۴ بعد سیر تکامل برند و همچنین برندینگ

۴ بعد سیر تکامل برند و همچنین برندینگ سیر تکامل برند و همچنین برندینگ در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست