چهارشنبه , آذر ۱ ۱۳۹۶
خانه / بازاريابي / براي چه باید در همایش کاربردپذیری کمپانی کرد

براي چه باید در همایش کاربردپذیری کمپانی کرد

چرا باید در همایش کاربردپذیری شرکـت کرد

 
چند سالی است که کاربران ایرانی در بکارگیری وب حرفه‌ای‌تر شده‌اند. و نگرش آنها به وب و مسائل مرتبط با آن کاملا تغییر کرده است. بسیار وقت است که کاربران فرق بین وب‌سایت و برنامه تحت وب را فهمیده‌اند. گرچه زمانی بود که سازمان‌ها صرفا از اینکه وب‌ وبسایت داشته باشند راضی خرسند بودند، ولی چند وقتی است که این دوره قدیم ، دیگر در وب امر ی نیست روش ارائه اطلاعات تبدیل به نبردی در جذب کاربران بیشتر شده است. و اینجاست که کاربردپذیری به میدان نبرد وارد می‌شود.

 

Main براي چه باید در همایش کاربردپذیری کمپانی کرد

 
 
به همت تلاش ‌های پرهام باغستانی و محمدرضا محمدعلی در برگزاری همایش‌های کاربردپذیری، این امر در بین ایرانیان فراگیرتر شده است. واژه‌ای که در سه یا چهار سال قدیم کمتر حرفی از آن شنیده میشد به همت این دوست ها هم اکنون بیشتر شنیده می‌شود. مطالب بسیاری در رابطه با کاربردپذیری نوشته شده یکی از آنها مطلبی است به قلم اسما کروبی که در سایت آی‌کلاب نوشته شده است، چنانچه این مطلب را تحقيق نکردید توصیه می‌کنم همین الآن این کار را انجام دهید. اینجا می‌توانید این مطلب را تحقيق کنید.

 
کاربردپذیری جزو عوامل موفق یت هر برنامه‌ است. به بیان ساده‌تر شاخصه‌ای است که میزان سهولت کاربری یک وسائل را نشان می‌دهد. و مصرف از هر برنامه هرچقدر ساده‌تر باشد، شانس زیادتری برای خوب یت خواهد داشت. جالبتر اینکه کاربردپذیری لزوما در برنامه خلاصه نمی‌شود؛ اگر مطلبی را که بالاتر اشاره کردم مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید که

 

لذت استفاده در لحظه و آسانی استفاده از هر محصولی، در کاربردپذیری خلاصه می‌شود.

 
به طور خلاصه می‌توان گفت که کاربردپذیری به موثر ی، بهره‌وری و رضایت کاربر در مسیر بدست آوردن هدف در محیط معین می‌پردازد. که این امر معین می‌کند که طراحی واسط‌های کاربری که در عین سادگی، از زیبا یی کافی برای جذب کاربر برخوردار باشد، از الزامات کاربردپذیری است. ولی طبق این تعریف آیا طراحان واسط کاربری تنها اشخاصی هستند که مسئول کاربردپذیری وب سایت یا برنامه می باشند ؟ جواب بسیار ساده معین است، خیر!

 

 
مد نظر داشته باشید که طراحی واسط کاربری وظیفه یک تیم متشکل از گرافیست‌ها، طراحان واسط کاربری تست ‌کنندگان است، حتی خود کاربر نهایی در کاربردپذیر بودن نقش بسزایی دارد. مسلما برنامه‌هایی که کاربر حرفه‌ای دارند در رساندن یک مفهوم به کاربر، کار ساده‌تری دارند نسبت با آنهایی که کاربر عام دارند و قرار است در هر شرایطی کار کنند.

 
همین پاراگراف بالا بحث‌های بسیاری در بر خواهد داشت و نظرات مفرق ی در این مورد وجود دارد دقیقا نه فقط به همین دلیل است که باید با مجموعه در همایش کاربردپذیری این مفاهیم را برای جا بی‌اندازیم. بلکه با مجموعه در این همایش با الزامات، استانداردها و تعاریف صحیح کاربردپذیری آشنا شویم.

 
همایش‌ها همواره مکانی برای به اشتراک گذاری و آشنایی با متخصصین افراد خبره هستند . جایی هستند برای آشنایی با استانداردهای روز. خوشبختانه همایش کاربردپذیری امسال نه تنها در رابطه با کاربردپذیری در وب است بلکه بطور تخصصی کاربردپذیری در برنامه‌های مالی را مورد ارزیابی قرار خواهد داد. من به شخصه به دلایلی که پیشتر بیان کردم در این همایش ثبت‌نام کردم از شما هم می‌خواهم اگر تا کنون كار به ثبت‌نام نکرده ‌اید این کار را انجام دهید تا ضمن پشتیبانی به همین دلیل یداد باعث تداوم برگزاری آنها شویم. این همایش امسال برای سومین بار و در ۱۸ آبان در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار خواهد شد. از مسائل ی که باعث برجسته شدن این همایش می‌شود آن است که این همایش همزمان با برگزاری جهان ی این رویداد برگزار می‌شود و بر طبق آنچه در وب سایت رسمی کاربردپذیری آمده، ایران از معدود کشورهاییست که در آسیا خاورمیانه كار به برگزاری همایش آن می‌کند.

 
امیدوارم شاهد همایش‌های مشابه بیشتری در ایران باشیم تا علاوه بر بالا بردن سطح کیفی و دانش تیم‌های تولید نرم‌افزار، بتوانیم ایران را در سطح جهان ی به عنوان قطب استانداردسازی منطقه بیان ‌تر کنیم.

 
برای ثبت نام در این همایش باید به وبسایت این همایش http://www.usabilityday.ir مراجعه بکنید . هزینه ثبت‌نام ۲۵ هزار تومان ناقابل است که واقعا مبلغ ناچیزی است. برای ثبت نام هم می‌توانید از این لینک مصرف بکنید .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising تیم مشاوران مدیریت ایران : در بسیاری از کشورها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *