پنج شنبه , مهر ۲۶ ۱۳۹۷
خانه / بازاريابي / برندسازی اینترنتی ( Internet Branding ) چیست ؟ ( برندسازی آنلاین | برندینگ آنلاین )

برندسازی اینترنتی ( Internet Branding ) چیست ؟ ( برندسازی آنلاین | برندینگ آنلاین )

برندسازی اینترنتی ( Internet Branding ) چیست ؟ ( برندسازی آنلاین | برندینگ آنلاین )

برندسازی اینترنتی | برندسازی آنلاین | برندینگ آنلاین | برندسازی دیجیتال

برندسازی اینترنتی چیست ؟

برندسازی اینترنتی Internet Branding ، که آن هم را  وب برندینگ نیز مینمامیم ، یکی از تکنیک‌های مدیریت برند می باشد که از دنیای وب به عنوان یکی از انواع رسانه‌ به منظور معرفی برند به بازار آنلاین بهره بری و استفاده مینماییم. برندسازی اینترنتی یک استراتژی می باشد جهت دستیابی به موقعیت در دنیای کسب و همچنین کار می باشد. حتی شرکت‌های قدیمی و همچنین بالغ به دنبال سرماهی گذاریهای کلان روی ساخته یا ایجاد شناخته شدن و شهرت برند در دنیای وب خواهند بود، زیرا استراتژی برندسازی اینترنتی تاثیر خیلی زیاد بسیاری بر فعالیتهای برندینگ نهاد در دنیای واقعی دارد.

برندسازی اینترنتی برندسازی آنلاین Internet Branding برندسازی اینترنتی ( Internet Branding ) چیست ؟ ( برندسازی آنلاین | برندینگ آنلاین )

چرا برندسازی اینترنتی بوجود آمد ؟

با ظهور اینترنت و همچنین سپس آمدن نسل دوم وب Web 2 ( وب نسل دوم ، بر پایهٔ مشارکت‌ و همچنین تعامل هوشمندانه انسان‌ و همچنین نرم افزار می باشد ) ، بازاریابان در سراسر دنیا در حال درک نمودن اهمیت بهره بری و استفاده از رسانه های آنلاین جهت برندسازی خواهند بود. نسل جدید مشتریان یعنی آنها که در قسمتهای آخر دهه ۹۰ میلادی و همچنین بعد از آن هم و همچنین بویژه آنان که در ابتدای هزاره جدید متولد شده‌اند، از تمایل بسیاری جهت معاملات آنلاین برخوردارند. آن بدان معنی می باشد که بازاریابان و همچنین شرکت‌ها در صورتی که به دنبال هدف قرار دادن آن قسمت و بخش از بازار خواهند بود، مستلزم و نیاز دارند تا محصولات خود را در دنیای مجازی به آنان معرفی نمایند. ضمنا با توجه به همه گیر شدن تلفن‌های هوشمند توسط آن قسمت و بخش از جامعه، برندسازی اینترنتی محصولات بصورت آنلاین و همچنین در دنیای گوشی موبایل ، نه تنها دیگر لوکس نیست بلکه به واسطه تغییر عادت خرید مشتریان یک الزام به نظر میرسد. آن آن هم دلیلی می باشد که باعث میشود شرکت‌ها به شدت در فضای مجازی اقدام به بازاریابی نمایند. به عنوان مثال، برندهای مانند نایک، آدیداس، کوکاکولا، پپسی و همچنین گپ که سیاست تبلیغ بصورت چاپی داشته‌اند اکنون به سمت تبلیغات اینترنتی و همچنین فروش محصولات از طریق برندسازی اینترنتی ( برند سازی دیجیتال | برندینگ آنلاین )  گام برداشته اند.

آیا برندسازی اینترنتی ارزش سرمایه گذاری دارد؟

ممکن می باشد یک شرکت شامل یک برنامه جذاب و جالب و خوب برندینگ خیلی زیاد قوی و همچنین منسجم باشد ، با آن حال در صورتی که به دنبال ساخته یا ایجاد یک برند آنلاین نباشد، یک مزیت را از دست میدهد. در مواجهه با بعضی برندها که از در دنیای وب و همچنین دنیای واقعی فعال خواهند بود ، از جذابیت کمتری جهت مصرف کنندگان برخوردار می باشد. در صورتی که تو نیز اراده و تصمیم راسخ به تدوین و همچنین پیاده سازی یک استراتژی برندسازی اینترنتی داشته باشید، نباید تو انتقال ارزش مثبت و همچنین یا پیام مثبت برند به مشتری خود را فراموش نمایید. به روش خلاصه بایستی و حتما گفتن نماییم که استراتژی مناسب جهت برندسازی اینترنتی ، ارزش سرمایه گذاری را حتما خواهد داشت. بنابراین، کمپین وب برندینگ خود را شروع نمایید.

بهره بری و استفاده از نام برندسازی اینترنتی

قبل از ساخت یک استراتژی برندسازی اینترنتی،  ابتدا بایستی و حتما بر علت بهره بری و استفاده از چنین استراتژی‌ای تمرکز نمایید. دلایل اصلی بهره بری و استفاده اصلی بهره بری و استفاده از استراتژی برندسازی اینترنتی میتوانند به موارد زیر مرتبط باشد :

  • گفتن داستان برند
  • شناسایی جایگاه مشتری
  • آگاهی از برند
  • ساخته یا ایجاد یک گفتگو با مشتریان
  • گفتن ارزش پیشنهادی به مشتری راغب
  • ساخته یا ایجاد باره فروش

پیشنهاد ما به عنوان مشاور آن آن می باشد که در جهت شروع از یکی از موارد آغاز نمایید.

مثال‌هایی از برندهایی که به حوزه برندسازی اینترنتی وارد شدند

میتوان گفت که آن برندها جهت جوانان دوست داشتنی و جذاب خواهند بود و همچنین بنابراین بایستی و حتما بازاریابی آنلاین داشته باشند. آن یک واقعیت و حقیقت می باشد که حتی برندهای سنتی مانند Kellogg’s نیز بصورت آنلان بازاریابی میکنند چراکه بسیاری از زنان شاغل نیز امروزه خرید خود را آنلاین انجام میدهند. جدای آن موضوع، برندهایی مانند Swatch  وجود دارند که کاملا از روی اجبار به سمت بازاریابی اینترنتی رفته‌اند ، زیرا و به درستی که مشتریان آنها در گوشه‌ای از بازار قراردارند که دسترسی به آنان و همچنین ارسال پیام برند ، تنها و فقط از طریق برندسازی آنلاین انجام میپذیرد. یک دلیل احتمالی جهت آن موضوع آن می باشد که بسیاری از رخ دادهای اسپورت و ورزشی از طریق اینترنت بصورت زنده قابل دیدن‌اند. با توجه به ارتباط عمیق سازندگان ساعت های لوکس مانند سواچ و همچنین Rolex با دنیای ورزش دارند، طبیعی می باشد که آن شرکت‌ها در فضای مجازی به دنبال مشتریان خود باشند. تبلیغات گوشی موبایل محور مدت‌هاست که توسط بازاریابان و همچنین شرکت‌ها مورد پذیرش قرار گرفته می باشد. به عنوان مثال Apple و همچنین Microsoft بایستی و حتما بصورت انحصاری بر روی برندسازی اینترنتی تمرکز کنند چراکه مشتریان آنها اکثرا افرادی خواهند بود که جهت کسب اطلاعات بصورت مستمر در فضای مجازی خواهند بود.

بازاریابی آنلاین یک شمشیر دو لبه می باشد

بازاریابی آنلاین و همچنین به طبع آن هم برندسازی اینترنتی یک شمشیر دو لبه می باشد. نه تنها خبرهای جدید در محیط آنلاین به سرعت پخش میشود بلکه اشخاص جهت آنکه اولین منبعی باشند که آن هم را در توییتر یا فیس بوک نشر میدهند رقابت میکنند. به عنوان مثال هنگام و زمانی که یک محصول شامل وجهه منفی میشود، خبرهای جدید مرتبط به آن هم چه واقعیت و حقیقت و همچنین چه دروغ باشد به سرعت پخش میشود و همچنین آن امر منجر به از دست رفتن ارزش ویژه برند میگردد. به همچنین و علاوه بازاریابان نمیتوانند جریان گردش خبرهای جدید را که توسط جامعه تولید میگردد را کنترل کنند پس آنها بایستی و حتما نسبت به محتوایی که برند آنها تولید میکند آگاه باشند. ضمنا بازاریابی در اینترنت یا گوشی های هوشمند تحت تاثیر مفهومی بنام هوش تیمی یا خرد جمعی می باشد. آن بدان معناست که رفتار تیمی در میان مشتریان مرسوم و همچنین معمول می باشد.

پس نتیجه آن می شود که گیری از نظرات دیگران

هرگاه یک برند به تعداد بسیاری ازمشتریان دست میابد، بازاریابان راه ساده جهت نفوذ در میان آنان دارند چرا که آن هم برند شامل وجهه فرهنگی و اجتماعی شده می باشد. پذیرندگان ابتدایی و اولیه (اولین خریداران یک محصول) و همچنین نظر سازان (افرادی که نظرشان بر روی بقیه جامعه تاثیر میگذارد مانند خبرنگاران) از طریق نقدهای خود در باره یک محصول آن اطمینان را میدهند که مشتریان جدیدی که در مورد خرید یک کالا شک دارند، آن هم کاری را میکنند که پذیرندگان ابتدایی و اولیه و همچنین نظرسازان کرده اند. همانطور که قبلا گفته شد آن امر میتواند منفی نیز باشد، بدینگونه که خبرهای جدید بدی در مورد یک محصول به سرعت پخش می شود. میتوان گفت که برندسازی اینترنتی هم یک فرصت بوده و همچنین هم یک خطر و همچنین بازاریابان بایستی و حتما از آن موضوع آگاه باشند.

نوشته برندسازی اینترنتی ( Internet Branding ) چیست ؟ ( برندسازی آنلاین | برندینگ آنلاین ) اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.

%name برندسازی اینترنتی ( Internet Branding ) چیست ؟ ( برندسازی آنلاین | برندینگ آنلاین )
منبع
برترین آموزش ها در باره بازاریابی : برندسازی اینترنتی ( Internet Branding ) چیست ؟ ( برندسازی آنلاین | برندینگ آنلاین )

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تاریخچه بازاریابی ( تاریخچه اندیشه بازاریابی با نگاه پژوهشی و همچنین اصولی و کاربردی )

تاریخچه بازاریابی ( تاریخچه اندیشه بازاریابی با نگاه پژوهشی و همچنین اصولی و کاربردی ) …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست