پنج شنبه , دی ۲۵ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / تأثیر رسانه های فرهنگی و اجتماعی بر آگاهی از برند

تأثیر رسانه های فرهنگی و اجتماعی بر آگاهی از برند

تأثیر رسانه های فرهنگی و اجتماعی بر آگاهی از برند

تأثیر رسانه فرهنگی و اجتماعی بر آگاهی از برند

The Impact of Social Media on Brand Awareness

امروزه ، رسانه های سنتی هنوز قسمت قابل توجهی از استراتژی های تبلیغاتی خواهند بود ، ولی باید توجه داشت آنها نمی توانند به تنهایی به همه مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنند.

از طرف دیگر ، رسانه های فرهنگی و اجتماعی مانند فیس-بوک ، توییتر و همچنین یوتیوب نیز به عنوان استراتژی بازاریابی به منظور ارتقا سطح ارتباطات برند و همچنین تبلیغ اطلاعات محصول در بین مصرف کنندگان به روشی کارآمد بدل شده می باشد.

همچنین روند بهره بری و استفاده از رسانه های فرهنگی و اجتماعی در صنعت FMCG ، کنترل قابل توجهی بر آگاهی از برند و همچنین برندسازی دارد.

رسانه های فرهنگی و اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از اینترنت و همچنین زندگی روزمره ما تغییر پیدا کردن شده می باشد. آن رسانه ها خود را در قالب طیف وسیعی از پلتفرم های آنلاین که به منظور تسهیل ارتباطات جهانی طراحی شده اند ، به طرق متنوع و گوناگون و مختلف خود را نشان می دهد.

از طریق بهره بری و استفاده از رسانه های فرهنگی و اجتماعی ، همه می توانند محتوا را در بین دوستان و همچنین یا در سطح جهانی با اشخاص ناآشنا، به اشتراک بگذارند ، به آن معنی که اکنون یکی از بزرگترین ابزارها جهت نشر اطلاعات در سراسر جهان می باشد.

وبسایت و مرکز خبرهای جدید های محبوب شبکه های رسانه های فرهنگی و اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام. توییتر ، LinkedIn و همچنین سایر جوامع محتوایی بستری را جهت اشخاص فراهم می کنند تا محتوایی را در داخل و همچنین خارج از حوزه حرفه ای خود ساخته یا ایجاد و همچنین به اشتراک بگذارند.

آن رسانه های فرهنگی و اجتماعی را به ابزاری بی بدیل جهت بازاریابان تغییر پیدا کردن می کند ، زیرا راهی جهت اشتراک اطلاعات مشتریان و همچنین بازاریابان جهت ساخته یا ایجاد آگاهی از برند و همچنین توانمند سازی یک برند فراهم می سازد.

Brand Awareness Social Media آگاهی از برند رسانه فرهنگی و اجتماعی تأثیر رسانه های فرهنگی و اجتماعی بر آگاهی از برند

 شبکه های فرهنگی و اجتماعی و همچنین رسانه های فرهنگی و اجتماعی

به گفته Boyd & Ellison، وبسایت و مرکز خبرهای جدید های شبکه فرهنگی و اجتماعی (SNS) یک عامل کلیدی جهت ساخته یا ایجاد محتوای آنلاین می باشد.

کاربرانی را که شامل علایق مشترک خواهند بود محتوا و همچنین به اشتراک میگذارند.

به دلیل پتانسیل بالا جهت توزیع ویروسی مباحث و مطالب (بازاریابی ویروسی را مطالعه نمایید ) و همچنین شیوع آنها مخاطبان بسیاری ، وبسایت و مرکز خبرهای جدید های شبکه های فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک پدیده ، ابزاری حیاتی جهت ارتباط بازاریابان با مصرف کنندگان و همچنین تبلیغ محصولات دیده میشوند.

از آن رو، حضور گسترده برند در رسانه های فرهنگی و اجتماعی خیلی زیاد ضروری می باشد .  مصرف کنندگان در رسانه فرهنگی و اجتماعی هزینه می کنند و همچنین اکثرا و بیشتر وقت خود را در شبکه های رسانه های فرهنگی و اجتماعی صرف میکنند.

رسانه های فرهنگی و اجتماعی را می قدرت از بسیاری جهات تعریف کرد. بعضی از تعاریف در زیر ذکر شده می باشد:

  • رسانه های فرهنگی و اجتماعی ابزاری می باشد که شهروندان و مردم شهر از آن هم در جهت اهداف فرهنگی و اجتماعی بهره بری و استفاده می کنند Safco ، ۲۰۱۰
  • نوعی تبلیغات دهان به دهان آنلاین جهت نشر اطلاعات روی آن هم صورت میپذیرد. Rothschild ، ۲۰۱۱
  • اصطلاحی جهت تعریف دامنه ای از اطلاعات که توسط کاربر تولید ، خلق ، گسترش و همچنین مصرف شده با هدف اطلاع رسانی در خصوص محصولات ، برند ها ، سرویس ها و خدمات ، شهروندان و مردم شهر و همچنین مسائل دیگر کاربرد دارد.  Blackshaw & Nazzaro ، ۲۰۰۶

با ترکیب تعاریف میتوان نتجیه گرفت که رسانه های فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید میزبان در اینترنت ، کاربران را قادر به ارسال محتوا و همچنین به اشتراک گذاری اطلاعات با دوستان خود مینماید.

Foster Research در سال شمسی ۲۰۰۸ نشان داد که در حدود ۷۵٪ از کاربران اینترنت در وبسایت و مرکز خبرهای جدید های “شبکه فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر وب” مانند وبلاگ ها ، وبسایت و مرکز خبرهای جدید های خرید آنلاین یا شبکه هایی که جهت معاشرت در نظر گرفته شده اند ، فعال بودند. آن مقدار و اندازه و میزان در سال شمسی ۲۰۰۷ در حدود ۵۶٪ بود. آن فعالیت شامل شرکت در شبکه های فرهنگی و اجتماعی ، خواندن وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید یا وبلاگ یا کمک به بررسی کردن و همچنین رتبه بندی در وبسایت و مرکز خبرهای جدید های خرید آنلاین بود.

در سال شمسی ۲۰۲۰ ، بیش از ۳.۶ میلیارد فرد یا شخص از رسانه های فرهنگی و اجتماعی در سراسر جهان بهره بری و استفاده می کردند که پیش بینی می می شود تعداد آنها در سال شمسی ۲۰۲۵ به تقریبا ۴.۴۱ میلیون فرد یا شخص افزایش یابد.

 

آمار بهره بری و استفاده از رسانه های فرهنگی و اجتماعی (برترین ها)

  • ۳.۸۱ میلیارد فرد یا شخص در سال شمسی ۲۰۲۰ از شبکه های فرهنگی و اجتماعی در سراسر جهان بهره بری و استفاده می کنند که تقریباً دو برابر اکثرا و بیشتر از ۲.۰۷ میلیارد در سال شمسی ۲۰۱۵ می باشد.
  • به روش متوسط هر فرد در سال شمسی ۲۰۲۰ در حدود ۸.۶ حساب شبکه فرهنگی و اجتماعی دارد در حالی که در سال شمسی ۲۰۱۴ آن رقم ۴.۸ بوده می باشد.
  • نرخ رشد رسانه های فرهنگی و اجتماعی از سال شمسی ۲۰۱۵ به روش متوسط ۱۲.۵% بوده می باشد. با آن حال ، در ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به اندکی کمتر از ۹.۲ قسمت و بخش رشد داشته می باشد ، رشد در حال کاهش می باشد.
  • براساس منطقه ها و مناطق ، رشد رسانه های فرهنگی و اجتماعی در ۲۰۱۹-۲۰۲۰ در دست آسیا با + ۱۶.۹۸٪ ، می باشد و همچنین بعد از آن هم آفریقا + ۱۳.۹۲٪ ، آمریکای جنوبی + ۸.۰۰٪ ، آمریکای شمالی + ۶.۹۶٪ ، اروپا + ۴.۳۲٪ و همچنین استرالیا + ۴.۹٪.
  • ۴۹.۰۳ قسمت و بخش از ۷.۷۷ میلیارد فرد یا شخص در جهان از رسانه های فرهنگی و اجتماعی بهره بری و استفاده می کنند ، از بینندگان واجد شرایط بالای ۱۳ سال شمسی ، ۶۳ قسمت و بخش کاربران فعال خواهند بود.
  • ۳.۳۶٪ از کاربران اینترنت در شبکه های فرهنگی و اجتماعی خواهند بود. ۹۰.۷۱٪  کاربران اینترنت تلفن همراه در شبکه ها فعال خواهند بود

۸  شبکه فرهنگی و اجتماعی برتر

کاربران فعال ماهانه در YouTube ، LinkedIn ، Twitter و همچنین TikTok اکثرا و بیشتر مرد خواهند بود. وبسایت و مرکز خبرهای جدید هایی مانند فیس بوک و همچنین اینستاگرام اکثرا و بیشتر مخصوص زنان و دختران جوان خواهند بود ، به ویژه Pinterest که با مخاطبان زن غالب می باشد.

Social network Male (% usage) Female (% usage)
Facebook ۶۳ ۷۵
Instagram ۳۱ ۴۳
Twitter ۲۴ ۲۱
LinkedIn ۲۹ ۲۴
Pinterest ۱۵ ۴۲
Snapchat ۲۴ ۲۴
YouTube ۷۸ ۶۸
TikTok ۵۶ ۴۴
Reddit ۱۵ ۸
WhatsApp ۲۱ ۱۹

آگاهی از برند

آگاهی از برند Brand Awareness به عنوان توانایی مشتری در شناسایی نام تجاری تعریف می می شود که در شرایط غیره ای به او همچنین معرفی شده می باشد.

آگاهی از برند با قرار گرفتن در معرض دیدن ، شنیدن نام یا فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کردن در مورد آن هم افزایش می یابد.

بنابراین ، هر تلاشی که بازاریابان می کنند مانند طراحی نماد ، آرم ، شخصیت ، بسته بندی یا تبلیغات می تواند باعث افزایش آشنایی و همچنین آگاهی مصرف کننده از یک برند می شود.

توانایی مصرف کننده در تأیید آنکه قبلاً با یک برند مواجه شده می باشد ، شناخت برند گفته میشود.

یادآوری برند Brand recall زمانی می باشد که مصرف کننده می تواند نام تجاری از حافظه خود یادآوری نماید در زمانیکه با عضوی از خانواده آن هم محصول روبرو می شود و همچنین در مورد آن هم صحبتی بشنود.

آگاهی از برند از عوامل اصلی مشخص کردن کننده رفتار مشتری می باشد. مصرف کنندگان تمایل دارند کالایی را خریداری نمایند که آگاهی از برند بالاتری از آن هم دارند ، و همچنین نه آنکه اراده و تصمیم راسخ خرید خود را بر اساس کیفیت یا نرخ قرار دهند.

آگاهی از برند ، مصرف کنندگان را بر آن هم می دارد که سریعتر اراده و تصمیم راسخ به خرید بگیرند. آگاهی از برند همچنین تأثیر بسیاری در انتخاب یا عدم انتخاب مشتری جهت خرید دوباره از آن هم برند دارد.

همچنین مطالعات غیره ای جهت حمایت از آن ادعاها در مورد رسانه های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد ، مانند هاتر و همچنین همکاران. (۲۰۱۳) که نشان میدهد صفحات طرفداران فیس بوک تأثیر مثبتی بر آگاهی از برند مصرف کننده دارند.  تأثیر شبکه های فرهنگی و اجتماعی بر آگاهی از برند معادل رسانه های سنتی می باشد.

تأثیر رسانه فرهنگی و اجتماعی بر آگاهی از برند

نوشته تأثیر رسانه های فرهنگی و اجتماعی بر آگاهی از برند اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

منبع
برترین آموزش ها در باره بازاریابی : تأثیر رسانه های فرهنگی و اجتماعی بر آگاهی از برند

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

هفت دلیل که چرا نمی قدرت فروشنده خوب پیدا و همچنین جذب کرد

هفت دلیل که چرا نمی قدرت فروشنده خوب پیدا و همچنین جذب کرد هفت دلیل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست