دوشنبه , آبان ۱ ۱۳۹۶
خانه / بازاريابي / تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تیم مشاوران مدیریت ایران :

در بسیاری از کشورها ، هنگامی‌که بحث از اینترنت به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن به سمت وسایل قابل‌حملی نظیر تلفن همراه و همچنین تبلت می‌رود، زیرا بهره بری و استفاده از سیستم دیال.آپ و همچنین شبکه کابلی عملا فراموش‌شده می باشد. آن روند در ایران نیز دیده می‌می شود.
دسترسی به اینترنت از طریق اینترنت بی‌سیم Wi-Fi و همچنین سیم‌کارت‌های نسل ۴G کم‌وبیش محیاست. آن بدین معناست که اشخاص و همچنین شرکت‌ها جهت بهره بری و استفاده از اینترنت، نیازشان در بهره بری و استفاده از لب تاپ و همچنین کامپیوتر رومیزی به مقدار و اندازه و میزان خیلی زیاد بسیاری کاهش‌یافته می باشد. از همین روست که شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، گوگل، اپل، پول‌های میلیاردی می‌سازند و همچنین آن صنعت با سرعت غیرقابل‌باوری در حال رشد می باشد.

appvertising تبلیغات موبایلی تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

از سال شمسی ۲۰۱۰ ، چند صد میلیون تلفن همراه هوشمند فروخته‌شده می باشد و همچنین هرسال آن آمار حدود ۵۰% افزایش میابد. آن بدین معنا می باشد که تعداد تلفن همراه هوشمند چندین برابر سایر انواع تجهیزات به‌کارگیری اینترنت می است و خواهد بود.آمار، اقتدار و قدرت تلفن همراه هوشمند نشان می‌دهد.

سوالاتی که پیش می‌آید :

  • آیا تلفن همراه یک رسانه می باشد ؟
  • چگونه از آن روند می‌توانیم پول درآوریم ؟
  • چگونه پیام را به می‌قدرت به کاربر تلفن همراه منتقل نمود ؟

پاسخ سوالات فوق در قسمت و بخش بازاریابی موبایلی Mobile Marketing ارائه می‌گردد. بایستی و حتما پیامی خاص را به مخاطبی خاص که مالک یک تلفن گوشی موبایل یا تبلت هست، رسانده و همچنین از سوی دیگر مقدار و اندازه و میزان فروش محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات را بر بستر ابزارهای قابل‌حمل ، افزایش و همچنین نرخ بازگشت سرمایه ROI را بهبود بخشیم.

ما در دهه زندگی با اَپ گوشی موبایل Mobile App (نرم‌افزار قابل‌نصب روی وسایل قابل‌حمل) بسر می‌بریم. در بسیاری از کسب‌وکارها، نبود یک ارتباط موثر نرم‌افزاری بر بستر گوشی موبایل با مخاطب مدنظر، یک غفلت پهناور و بزرگ جهت دستیابی به موفقیت می باشد. شرکت‌هایی که در بازاریابی خود خلاقیت و همچنین نواری را در نظر داشته و همچنین بازاریابی سنتی را تنها راه موفقیت نمی‌دانند، تلاش خود را جهت رسیدن به مشتریان جدید از راه‌ها و همچنین شیوه‌های جدید، هرگز به پایان نمی‌بخشند، یکی از آن راه‌ها بازاریابی با نرم‌افزار گوشی موبایل (اَپ ورتازینگ) Appvertising می باشد.

اپ ورتازینگ جز بازاریابی مجازی Virtual Marketing دسته‌بندی می‌گردد.

دقت نمایید که تلفن همراه به‌عنوان یک رسانه تبلیغاتی جدید، جزء رده میانی طیف رسانه‌های تبلیغاتی می باشد (کانال‌های تبلیغاتی با مخاطب متوسط و همچنین هزینه متوسط TTL) اولین قدم بایستی و حتما شناخت نحوه کار آن رسانه باشد و همچنین سپس بر اساس روانشناسی رفتار مخاطب، استراتژی آن نوع تبلیغات و همچنین طراحی آن هم را انجام دهیم.

توجه نمایید : زمانی که در خصوص “تبلیغات اَپی” صحبت می‌نماییم، منظورمان پیام‌های تبلیغات مزاحم داخل نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی نظیر تلگرام نیست. همچنین منظورمان صفحات مزاحمی که درون اپ‌های فارسی شده وجود دارد(صفحات تبلیغاتی بازشونده خودکار)، هرگز نیست.

حتما بعضی app‌های ایرانی یا چینی را دیده‌اید که در طرفین آن هم، یک بنر چشمک‌زن دائما پیامی به تو نشان می‌دهد. چند مرتبه روی آن هم کلیک کرده‌اید و همچنین مثلا از وبسایت و مرکز خبرهای جدید تبلیغ دهنده خرید نموده‌اید؟

تبلیغات غیرحرفه‌ای تنها و فقط موجب نارضایتی کاربر و همچنین پاک نمودن نرم‌افزار می‌گردد.

زیرا برندهای معتبر هرگز به خود اجازه ساخته یا ایجاد مزاحمت نخواهند داد، مثلا در صورتی که نرم‌افزار گوشی موبایل شرکت KFC را در صورتی که نصب نمایید، کاملا آن مطلب درک می‌نمایید.
در صورتی که یوتیوب باعث تغییر ماهیت و همچنین جایگاه تلویزیون در زندگی اشخاص شده می باشد، نرم‌افزارهای موبایلی نیز در حال تغییر روند بازاریابی و همچنین فروش آنلاین ، نحوه تعامل کاربران با محتوا و همچنین اطلاعات می باشد.

اپ ورتازینگ، توانایی تبلیغات در حمایت از محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات را به ما می‌دهد.تبلیغاتی نظیر : ویدیوهای تبلیغاتی، بنرها، نظرسنجی‌ها.

استیو جابز از شرکت اپل در سال شمسی ۲۰۱۰ آن نوع تبلیغات را یک فرصت دانسته و همچنین سیستمی تحت عنوان آی.ادز iAds را جهت iPhone, iPod Touch, iPad معرفی نمود.اپل ۶۰% درامد حاصل از آن نوع تبلیغات را به تولیدکنندگان اپ اختصاص می‌دهد.

بر اساس تحقیقات موسسه مورگان استنلی، بیش از ۲۰ قسمت و بخش نرم‌افزارهای تحت گوشی موبایل از نوع بازی خواهند بود.

آیا در اپ‌های بازی، تبلیغ نماییم ؟

پاسخ آن سوال کاملا بستگی به برند و همچنین مخاطبان هدف تو دارد. جهت مثال در ایران” بازی کلش اف کلنز” خیلی زیاد طرفدار دارد، افرادی در رده سنی ۲۰ تا ۲۶ سال شمسی،
حال در صورتی که در یک شرکت تولیدکننده تجهیزات چاه ارت و همچنین یا در شرکت ارائه‌دهنده سرویس ها و خدمات تورهای یک‌روزه مسافرتی، مدیر تبلیغات باشید، جهت کدام‌یک از آن شرکت‌ها، آن اشخاص مخاطب هدف خواهند بود ؟ بهتر می باشد که تبلیغ درون خود اپ باشد، حتما از ساخته یا ایجاد پاپ آپ بپرهیزید. بایستی و حتما تبلیغات به‌صورت کاملا طبیعی، و همچنین در نگاه کاربرد به‌عنوان قسمتی از خود نرم‌افزار است و خواهد بود.آن کار مانند تبلیغات در گوگل Google Ads می باشد. تبلیغاتی که گوگل در بالا، پایین و همچنین یا سمت راست نتایج به تو نشان می‌دهد. آیا خسته‌کننده و همچنین یا مزاحم می باشد ؟

قطعا خیر. در مثالی دیگر، یک شرکت تولیدکننده تی-شرت، می‌تواند در بازی انگری-برند، محصولات خود با نماد آن بازی با ۲۰% تخفیف عرضه نماید. چراکه نه ؟

جهت “تبلیغات در نرم‌افزار تلفن همراه App “حتما به موارد و نکات زیر توجه نمایید :

۱- خوب Apps را شناخته، از قوانین موجود در آن هم را آگاه باشید.
۲- الگوهای رفتاری و همچنین روانی مشتری مخاطب را مدنظر داشته باشید و همچنین نه نوع پیامی که می‌خواهید به مشتری منتقل نمایید.
۳- هرگز تبلیغات تو نباید مانع ادامه بهره بری و استفاده کاربر از نرم‌افزار گردد، تبلیغات بایستی و حتما جزئی از ساختار نرم‌افزار باشد.
۴- مخاطب موردنظر را درست انتخاب کنید، در غیر آن صورت حتما تبلیغات تو پس نتیجه آن می شود که‌ای نخواهد داشت.

بعضی شرکت‌ها، app خود را تولید و همچنین در آن هم پیشنهاد‌های جذابی به مشتریان داده می‌می شود. آن نرم‌افزار می‌تواند از سایر شرکت‌های مرتبط با ارائه سرویس ها و خدمات و همچنین محصولات دیگر، آن نرم‌افزار را کاملا و همچنین دوست داشتنی و جذاب نماید.
یک نرم‌افزار در حوزه مسافرت و همچنین توریسم، می‌تواند در خصوص هتل و همچنین رستوران پیشنهاد‌های بهتری ارائه دهد و همچنین حتی وسایل مرتبط با کوهنوردی، صحرا نوردی، چادرزنی، خرید صنایع‌دستی محلی و همچنین … را به مخاطب ارائه دهد.

پنج دلیل که Appvertising جهت کسب‌وکار تو مفید :

۱- حرکت نسل‌های جوون به سمت بهره بری و استفاده همه‌جانبه از اینترنت با تلفن همراه و همچنین تبلت و همچنین کاهش مخاطبان تلویزیون و همچنین رادیو.

۲- انتقال ارزش از طریق نرم‌افزار. با ارائه پروموشن‌ها داخل اپ، آن پیام به مخاطب داده می‌می شود که بهره بری و استفاده از آن نرم‌افزار نه‌تنها و فقط مجانی و رایگان می باشد بلکه به چیزی ارزان‌تر نیز خواهید رسید که در جای غیره ای نیست.

۳- اطلاعات تو همواره در اختیار کاربر می باشد و همچنین مستلزم و نیاز به رفت و آمد و مراجعه به وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید تو نیست و همچنین به‌روزرسانی اطلاعات موجود در وبسایت و مرکز خبرهای جدید نیز در اپ دیده می‌می شود. چه کسی علاقه دارد تا آدرس وبسایت و مرکز خبرهای جدید را در تلفن همراه تایپ نماید و همچنین منتظر باشد تا کل وبسایت و مرکز خبرهای جدید لود می شود ؟
درحالی‌که در اپ، سرعت بارگذاری اطلاعات اکثرا و بیشتر و همچنین دسترسی راحت‌تر می باشد.

۴- قابلیت تحلیل آماری. هنگام و زمانی که در یک اپ تبلیغ نموده و همچنین یا اپ خود را ساخته باشید، حتما به اطلاعات کاربردانی که آن هم را دانلود و همچنین با آن هم کار نموده‌اند ،دست خواهید یافت، حتما از نقطه نظرات مستقیم آنان مطلع خواهید شد.
۵- به اشتراک‌گذاری بهترین مباحث و مطالب تو توسط دیگران، از آن طریق خیلی زیاد می‌گردد.

گرفتن خبرنامه تیم مشاوران مدیریت در تلگرام هفته‌ای یکبار (بدون درج تبلیغات)

IranMCT Telegram تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع، پیگرد قوانین و قانونی دارد.

مقاله ” تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising ” ، اولین بار در وبسایت و مرکز خبرهای جدید تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT نشر یافته شده شده می باشد. نویسنده مطلب : دکترسیدرضا آقاسیدحسینی .
همچنین میتوانید خبرنامه تیم مشاوران مدیریت را در تلگرام، هفته‌ای یکبار (بدون درج تبلیغات) گرفتن نمایید :

https://telegram.me/iranmctnews

%name تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising %name تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

%name تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising
منبع
تازه ترین و جدیدترین آموزش ها در باره بازاریابی : تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟

تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟ تیم مشاوران …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *