سه شنبه , آبان ۶ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / تعریف تکنیک بیش فروشی [Upselling] و همچنین فروش مکمل [Cross-sell] چیست ؟

تعریف تکنیک بیش فروشی [Upselling] و همچنین فروش مکمل [Cross-sell] چیست ؟

تعریف تکنیک بیش فروشی [Upselling] و همچنین فروش مکمل [Cross-sell] چیست ؟

 بیش فروشی – آپ سلینگ – Upselling  |  فروش مکمل – کراس سلینگ –  Cross-sell

بیش فروشی Upselling فروش مکمل Cross sell تعریف تکنیک بیش فروشی [Upselling] و همچنین فروش مکمل [Cross sell] چیست ؟

بیش فروشی Upselling چیست ؟

 

بیش فروشی که ترجمه واژه Upselling می باشد ، اینگونه تعریف شده می باشد :

persuade a customer to buy something additional or more expensive.

مشتری را ترغیب کنید که چیزی اضافی یا گران تر بخرد.

بیش فروش در زمان اراده و تصمیم راسخ به خرید رخ میدهد. زمانی که مشتری محصولی را انتخاب نموده ولی باید توجه داشت فروشنده بخواهد که مشتری را ترغیب به خرید محصولی گرانقیمت تر نماید.

 شاید فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کنید که تکنیک فروش Upselling یک کار پلید می باشد . ولی باید توجه داشت بیش فروش عملی می باشد که به مشتریان امکان خرید کالایی را می دهد که کمی بهتر از کالایی که در نظر دارند. لزوما کالای ارزانتر ، بهتر نیست.

آن گرانتر بودن / بهتر بودن شاید به علت وجود لوازم جانبی در محصول پیشنهادی باشد.

 یک مثال رواج پیدا کرده در تکنیک فروش Upselling آن می باشد که صندوقدار یک ساندویچ فروشی از مشتری میپرسد : همبرگر دوبل یا ساده ؟ در حالیکه قبل از آن هم مشتری اعلام کرده که همبرگر ساده میخواهد.

فروش مکمل Cross-Selling چیست ؟

فروش مکمل یا فروش متقاطع  که ترجمه واژه  Cross-selling می باشد، اینگونه تعریف شده می باشد :

the action or practises of selling an additional product or service to an existing customer.

اقدام یا عملی جهت فروش اکثرا و بیشتر محصول یا سرویس ها و خدمات اضافی به مشتری کنونی می باشد.

در تکنیک فروش Cross-Selling ، هدف اصلی ترغیب مشتری به خرید محصولی می باشد که مکمل محصولی می باشد که مشتری طلب مینماید.

یک مثال رواج پیدا کرده در تکنیک فروش Cross-Selling آن می باشد که آن هم صندوقدار از مشتری میپرسد : نوشابه هم میخواهید  ؟

هر دو تکنیک فروش را به عنوان تکنیک فروش اکثرا و بیشتر جهت افزایش دخل و درآمد مینامیم

استراتژی بیش فروشی و همچنین مکمل فروشی ، شامل مزایایی بسیاری خواهند بود که می توانند به صورت جداگانه و همچنین با هم موثر باشند.

در صورت بهره بری و استفاده موثر ، هردو می توانند ارزش مشتریان تو را به طرز چشمگیری افزایش دهند و همچنین دخل و درآمد حاصل از فروش حضوری یا آنلاین تو را به خیلی زیاد بالا ببرند .

تکنیک بیش فروشی و همچنین مکمل فروشی موجب کاهش هزینه تبلیغات نیز خواهد شد.

سه نقطه مهم :

انتخاب محصول مناسب جهت بیش فروشی

محصولی که قرار می باشد به صورت پیشنهاد جایگزین ارائه می شود ، بایستی و حتما حتما مرتبط با مستلزم و نیاز مشتری باشد و همچنین همچنین حتما بایستی و حتما از یک یا چند بعد بهتر از محصول ابتدایی و اولیه مدنظر مشتری باشد

فروش محصول بدون اعمال زور

بیش فروشی یا فروش مکمل بایستی و حتما یک انتخاب آزادانه جهت مشتری می باشد.

به حرفه های مشاورینی که تو را فروش تحمیلی تحریک میکنند ، وقعی ننهید. فروشنده یا سایتی که بخواهد خرید محصولی را مشتری تحمیل نماید ، هرگز موفق نخواهد بود

ارتباط فردی یا شخصی سازی شده جهت بیش فروشی

در صورتی که در سایتی مانند آمازون از محصولات ویژه ای دیدن کرده باشید و همچنین بعد از چند روز به آن هم وبسایت و مرکز خبرهای جدید سر بزنید ، با پیشنهاد آن هم محصول دوباره روبرو میشود.

حتی ممکن می باشد که با پیشنهاد مشابه در وبسایت و مرکز خبرهای جدید های دیگر نیز مواجه شوید. علت آن هم بهره بری و استفاده از سیستم بسیارساده کوکی می باشد که تمایلات تو را رصد مینماید

 

  • ۱۸ تکنیک فروش حرفه‌ای و همچنین جدید  – تکنیکهای فروش قدیمی را فراموش کنید
  • ۵ تکنیک بازاریابی حرفه‌ای موثر
  • آموزش تکنیک های فروش ( اثر آموزش تکنیکهای فروش بر اثربخشی فروش )
  • روش های نوین فروش – ۱۰ تکنیک طلایی افزایش فروش
  • تکنیکهای فروش حرفه ای – فروشنده دوست داشتنی بودن

 مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته تعریف تکنیک بیش فروشی [Upselling] و همچنین فروش مکمل [Cross-sell] چیست ؟ اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

منبع
برترین آموزش ها در باره بازاریابی : تعریف تکنیک بیش فروشی [Upselling] و همچنین فروش مکمل [Cross-sell] چیست ؟

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

فرانچایز چیست ؟ فرنچایزر کیست ؟ [فرنچایز Franchise]

فرانچایز چیست ؟ فرنچایزر کیست ؟ [فرنچایز Franchise] معنی فرانچایز چیست فرانچایز که اصطلاح آمیانه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست