دوشنبه , آبان ۱ ۱۳۹۶
خانه / بازاريابي / تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟

تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟

تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟

تیم مشاوران مدیریت ایران :

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی (طرح بازاریابی, مارکتینگ‌پلن, Marketing plan) و همچنین طرح کسب‌وکار (طرح توجیهی, بیزینس‌پلن, Business Plan) هردو جنبه‌های ضروری یک تجارت موفق خواهند بود.

طرح توجیهی کسب‌وکارbusiness plan تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟

آن برنامه جذاب و جالب و خوب تنها به جهت ساخته یا ایجاد یک نظم در فعالیت‌های نهاد تدوین نمی‌گردند، بلکه به دیگران نیز کمک می‌کند که تا از موفقیت و همچنین شکست تو عبرت گیرند. از زمانی که تولید بر اساس تقاضای مشتری و همچنین شرایط اقتصادی بازار صورت می‌پذیرد،  برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین طرح کسب‌وکار ضرورتی می باشد در راستای تطبیق و همچنین تکامل نهاد با آن شرایط.

در صورتی که بخواهیم ارتباط و رابطه بین طرح کسب‌وکار و همچنین برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی را روی یک پیتزا تشریح کنیم، طرح کسب‌وکار آن هم نان پیتزا و همچنین مارکتینگ‌پلن برش‌های آن هم می است و خواهد بود.برنامه جذاب و جالب و خوب کسب‌وکار یک نمای کلی از تمام ابعاد مهم شرکت به ما عرضه می‌نماید. برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی بر استراتژی‌ها و همچنین تلاش‌های منجر به فروش و همچنین کسب دخل و درآمد تمرکز دارد.

هنگامی‌که یک کارآفرین به دنبال پایه‌گذاری کسب‌وکاری می باشد، با شرایط و همچنین درخواست‌های متعددی مواجه می باشد، شرایطی که می‌تواند او همچنین را از مسیر اصلی خود منحرف نماید. بالا بودن مقدار و اندازه و میزان اطلاعاتی موردنیاز و همچنین سپس تحلیل آن اطلاعات جهت اراده و تصمیم راسخ‌گیری‌های آتی می‌تواند موجب سردرگمی و همچنین اعمال فشار بر او همچنین شده و همچنین نهایتا موجب ترک عرصه گردد. دو تا از مهم‌ترین منابع اطلاعاتی که  هر کارآفرینی جهت کسب موفقیت به آن هم رفت و آمد و مراجعه نماید، مارکتینگ‌پلن و همچنین بیزینس‌پلن می‌باشند.  هردو جهت هر استراتژی کسب‌وکار مهم خواهند بود؛ سوال اینجاست که کدام مهم‌تر از غیره ای می باشد و همچنین چرا ؟

برنامه جذاب و جالب و خوب کسب‌وکار

بیزینس‌پلن، عکسی کلی و همچنین همه‌جانبه از کسب‌وکار فراهم می‌سازد؛ که شامل اطلاعاتی در خصوص کارکنان، فعالیت‌ها، موقعیت جغرافیایی، ابعاد بازاریابی و همچنین اقتصادی، همچنین بیانیه مأموریت و همچنین اهداف کوتاه‌مدت و همچنین بلندمدت نهاد می باشد.  گاه طرح توجیهی در نقش ابزار اقتصادی و مالی، ارائه‌دهنده اطلاعات به وام‌دهنده‌ای می باشد که می‌خواهد از اوضاع فعلی، مقدار و اندازه و میزان مستلزم و نیاز و همچنین اقتدار و قدرت بازپرداخت نهاد، اطلاع پیدا نماید.

غالب اشخاص، برنامه جذاب و جالب و خوب کسب‌وکار را به‌عنوان دستیار کسب‌وکار جدید خویش بشمار می‌آورند.

طرح توجیهی نه‌تنها به توسعه استراتژی‌های رقابتی کمک می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که آیا فعالیت‌ها و همچنین عملیات اجرایی نهاد منطبق با برنامه جذاب و جالب و خوب‌ها و همچنین پیش‌بینی‌ها می باشد یا خیر .

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی شامل جزئیات عملیاتی می باشد که نهاد جهت دستیابی به اهداف و همچنین اجرای ماموریت، بدان مستلزم و نیاز دارد.

آن برنامه جذاب و جالب و خوب گفتن‌کننده نرخ‌های نقطه‌ای، بازارهای هدف و همچنین رقابت می باشد و همچنین نشان می‌دهد که چگونه نهاد از طریق تبلیغات،حضور در نمایشگاه‌های تجاری و همچنین معرفی مشتری جدید توسط مشتری قبلی، به مشتری جدید دست میابند.

مارکتینگ‌پلن توضیحی در خصوص چگونگی مواجه نهاد با چالش‌های پیش رو ارائه می‌دهد. مارکتینگ‌پلن کلیدی‌ترین قسمت و بخش یک بیزینس‌پلن می باشد که به جزئیات نقل از تحقیقات بازار خیلی زیاد نیازمند می باشد.

کدام بر غیره ای برتری دارد ؟

کلیت برنامه جذاب و جالب و خوب استراتژیک کلان نهاد در سند بیزینس‌پلن آورده می‌می شود. باوجودآنکه مارکتینگ‌پلن و همچنین سند برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی راهبردی بازاریابی نهاد، خود بخشی از آن برنامه جذاب و جالب و خوب استراتژیک خواهند بود، ولی باید توجه داشت درون سند بیزینس‌پلن نیز خواهند بود.

اول مرغ بود یا تخم‌مرغ ؟! اینجاست که نشان می‌دهد آن دو مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری و همچنین ملزوم هم خواهند بود.

تحلیل گران اقتصادی و مالی و همچنین وام‌دهندگان به‌راحتی مارکتینگ‌پلن را از درون بیزینس‌پلن، استخراج می‌نمایند. درجایی که کارآفرینان به دنبال جذب منابع اقتصادی و مالی خواهند بود، وام‌دهندگان به دنبال بررسی کردن اعداد و همچنین ارقام اقتصادی و مالی نهاد خواهند بود، در آن مسیر، برنامه جذاب و جالب و خوب استراتژیک نهاد نیز می‌تواند در جهت ارزیابی صلاحیت نهاد، موردبررسی واقع می شود و همچنین در صورتی که سند برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی استراتژیک در دسترس باشد ( به‌شرط آنکه از اطلاعات واقعی و همچنین صحیح بهره بری و استفاده‌شده باشد) آن هم نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

مخاطب هدف :

تفاوت دیگر بین طرح کسب‌وکار و همچنین طرح بازاریابی در خصوص مخاطب هدف می باشد. درحالی‌که هر دو به جهت ساخته یا ایجاد دخل و درآمد تهیه می‌شوند، ولی باید توجه داشت جهت تیم‌های مخاطب متفاوتی محیا می‌گردند.

اراده و تصمیم راسخ سازان نهاد با بهره‌گیری از سند برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی استراتژیک به دنبال جذب منابع اقتصادی و مالی و همچنین منابع ابتدایی و اولیه جهت فعالیت نهاد خواهند بود.

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی استراتژیک متمایل به مشتریان و همچنین نحوه خدمت‌رسانی به آنان می باشد. مارکتینگ‌پلن حاوی پیام برند و همچنین روش مشتری مداری نهاد می‌باشد.

  • مخاطب طرح کسب‌وکار : مدیران اجرایی کلیدی درون نهاد و همچنین افراد بیرونی کمیته اقتصادی و مالی نهاد می باشد.
  • مخاطب طرح بازاریابی : آن سند با مشتریان به اشتراک گذاشته نمی‌می شود، ولی باید توجه داشت محتویات آن هم مستقیما روی مشتریان تاثیر دارد.

به‌روزرسانی :

هر دو برنامه جذاب و جالب و خوب بایستی و حتما در دوره‌های زمانی مشخصی موردبازنگری قرار گیرد. معمولا طرح کسب‌وکار سالی یک‌بار و همچنین برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی به‌صورت فصلی موردبازنگری قرار می‌گیرند. بررسی کردن دوره‌ای به ما آن اطمینان خاطر را می‌دهد که کسب‌وکار نهاد بر اساس استراتژی‌های تعریف‌شده، در حال پیش رفتن می باشد. مقایسه اقدامات انجام‌شده با برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی از پیش تعریف‌شده به ما آن امکان را می‌دهد که مقدار و اندازه و میزان موفقیت برنامه جذاب و جالب و خوب‌ها را تشخیص و همچنین در صورت مستلزم و نیاز، استراتژی‌ها را بر اساس شرایط اقتصادی به‌روزرسانی نماییم.

گرفتن خبرنامه تیم مشاوران مدیریت در تلگرام هفته‌ای یکبار (بدون درج تبلیغات)

IranMCT Telegram تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع، پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟ اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT پدیدار شد.

%name تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟ %name تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟

%name تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟
منبع
بهترین آموزش ها در باره بازاریابی : تفاوت برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی با طرح کسب‌وکار چیست ؟

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising تیم مشاوران مدیریت ایران : در بسیاری از کشورها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *