دوشنبه , شهریور ۲۴ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / تفاوت معنایی Tagline, Mantra, Motto, Slogan

تفاوت معنایی Tagline, Mantra, Motto, Slogan

تفاوت معنایی Tagline, Mantra, Motto, Slogan

جهت اولین بار در زبان فارسی توسط تیم مشاوران مدیریت ایران ترجمه می‌گردد:

 

  عبارت کوتاه Tagline

 کاربرد در برندسازی دارد و همچنین عبارتی موجز جهت دیدن کردن و نمایش ماهیت فعالیت می باشد.

در اکثرا و بیشتر منابع از Mantra مترادف با Tagline(البته با یک اختلاف جزئی) یاد شده می باشد. حتما در آن مورد مطلبی ارائه خواهم نمود.

  • در بعضی متون از برند مانترا Brand Mantra به‌عنوان Brand Essen یادشده می باشد. به معنای “چکیده و همچنین خلاصه حرف برند” که آن هم قول برند Brand Promise  می باشد.

Some Brand Essence or BranMantra :

  • Disney : Fun family entertainment
  • Nike : Authentic athletic performance
  • Starbuck : Rewarding everyday moments

 

اکثرا و بیشتر ببینید : دانلود لیست ۷۵۰ تگ لاین از بانک ها و همچنین موسسات اعتباری – به ترتیب حروف الفبا

 

branding elements تفاوت معنایی Tagline, Mantra, Motto, Slogan

 

شعار Motto 

کاربرد در فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی،فرهنگی و همچنین فلسفی دارد و همچنین ارائه‌کننده طرز فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن و همچنین تلقی آن هم دسته و همچنین یا تیم از اشخاص می باشد.

 

عنوان Slogan 

کاربرد در کمپین‌های تبلیغاتی دارد و همچنین گفتن‌کننده هدف از نمایش کمپین می باشد.

 

 

 

توضیح تکمیلی :

شاید آن سؤال به ذهنتان خطور نماید : پس “شعار تبلیغاتی” را با Slogan بایستی و حتما معرفی نمود یا با Motto  ؟

کمی پاسخ به آن سؤال پیچیده می باشد. زیرا تا زمانی که کلمه Motto جهت راهپیمایی و همچنین تظاهرات بکار برده می‌می شود، آن هم شعار می باشد، ولی باید توجه داشت هنگام و زمانی که بخواهیم از کلمه شعار جهت تبلیغات بهره بری و استفاده نماییم، امکان بهره بری و استفاده از Motto وجود ندارد.

به آن معنا که در صورتی که Advertising Motto را گوگل کنید، نتایج Advertising Slogan را دیدن کردن و نمایش داده خواهد شد.

آن نشان می‌دهد که هدف از کاربر Slogan به معنای “شعار” نبوده، بلکه هنگامی‌که در کنار کلمه “Advertising ” می باشد، به معنای “عنوان تبلیغات” گفتن میگردد. که در فارسی آن هم را “شعار تبلیغاتی” ترجمه نموده و همچنین جهت حفظ آن هم مقاومت نیز می‌می شود.

  • از سوی دیگر : شعار بار معنایی منفی هم دارد. شعار در اغلب موارد جهت حرفه‌های بی‌پایه و همچنین اساس بهره بری و استفاده می‌می شود. به تا حال شنیده‌اید : شعار نده، عمل کن ؟ یا حرفه‌های شعارگونه ! 

ولی باید توجه داشت در صورتی که به‌جای شعار کمپین تبلیغاتی (که عوام و همچنین مزایا و خاصیت های آن‌گونه آن هم را می‌نامند) از عنوان کمپین تبلیغاتی بهره بری و استفاده نماییم، در صورتی که بار مثبت نداشته باشد بار معنایی منفی نیز ندارد.

شاید حتی در مترجم گوگل (مترجم غیر تخصصی)، ترجمه “شعار” را جهت کلمات Motto و همچنین Slogan دیده باشید. پس چرا تنها و فقط یکی از آن هم‌ها بایستی و حتما با تبلیغات همراه می شود. درحالی‌که ظاهراً مترادف خواهند بود.

از سوی دیگر کلمات Banner, Standard, Device, Emblem نیز شامل همین معنی خواهند بود، پس چرا هیچ کجا (در زبان انگلیسی) به همراه کلمه تبلیغات و همچنین به معنای “شعار تبلیغاتی” ظاهرنشده‌اند ؟

پس نتیجه آن می شود که‌ای که می‌قدرت گرفت آن می باشد که ازآنجایی‌که ما معادل فارسی مناسبی جهت آن هم نداشتیم و همچنین ترجمه کلمه به کلمه انجام داده‌ایم، Advertising Slogan را شعار تبلیغاتی ترجمه نموده‌ایم.

جذاب و جالب آنکه در صورتی که به یک مدیر تبلیغاتی یا آژانس یرندینگ در یک کشور انگلیسی زبان بگویید که یک “شعار” (به معنای فارسی آن هم) جهت کمپین تو خلق نماید، حتماً به تو می‌گوید: مگر ما کار سیاسی انجام می‌دهیم ؟ مگر آن کمپین تبلیغاتی جهت ریاست جمهوری می باشد ؟ – زیرا کلمه Motto دز ذهنش تداعی خواهد شد.

امیدواریم که توانسته باشیم منظورمان به‌درستی منتقل نماییم.

وظیفه مدیریت بازاریابی و همچنین سپس مدیریت برند، تببین، حفظ و همچنین نگهداری عناصر فوق در فرایند برندینگ می باشد.

 

%name تفاوت معنایی Tagline, Mantra, Motto, Slogan
منبع
بهترین آموزش ها در باره بازاریابی : تفاوت معنایی Tagline, Mantra, Motto, Slogan

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟ نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی Marketing ROI  چیست ؟ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست