سه شنبه , شهریور ۲۵ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند

تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند

تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند

تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند 

Customer Loyalty vs Brand Loyalty

انواع وفاداری

دو نوع وفاداری وجود دارد : وفاداری مشتری و همچنین وفاداری به برند

آن دو مفهوم از یکدیگر جدا خواهند بود ، هرچند که مخرج مشترک هر دو یکی می باشد. هر دو جهت حفظ مشتری ضروری خواهند بود.

قبلا در مقاله در خصوص وفاداری به برند توضیحاتی ارائه نموده ایم.

حالا میخواهیم در خصوص تفاوتهای تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری برند توضیحاتی ارائه نماییم.

دوستان علاقه مند به مباحث ” برندسازی  و همچنین برندینگ ” که تمایل به کار در آن حوزه و همچنین یا نوشتن مقاله علمی دارند ، بایستی و حتما توجه نمایند که آن دو مورد را از هم تشخیص دهند.

customer loyalty vs brand loyalty تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند

وفاداری مشتری چیست ؟

وفاداری مشتری Customer Loyalty زمانی متولد میشود که رضایت مشتری در سطح بالای خود باشد. پس رضایت مشتری اثر مستقیم و همچنین معناداری روی وفاداری مشتری دارد.

زمانی که تجربه مشتری از برند، محصولات یا سرویس ها و خدمات مثبت می باشد و همچنین نیت و اراده خرید مجدد را داشته باشد ، در آن حالت وفاداری مشتری شکل گرفته می باشد.

تجربه برند روی وفاداری مشتری و همچنین رضایت مشتری ، تاثیر مستقیم دارد.

 وفاداری به برند چیست ؟

وفاداری به برند Brand loyalty زمانیکه شکل می گیرد که مشتری خود را توسط برند ویژه ای معرفی نماید.

وفاداری به برند حقیقی، زمانی شکل گرفته می باشد که مصرف کننده هویت خود را با هویت برند تعریف نماید.

مانند : ما اپل بازها  . ما ردبولیها

وفاداری به برند هنگامی اتفاق می افتد که مشتریان آگاهانه یا ناخودآگاه به روش مکرر برند تو را خرید می کنند زیرا می دانند که محصولات یا سرویس ها و خدمات تو انتظارات آنها را برآورده می نمایند.

تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند

تفاوت اصلی بین وفاداری مشتری با وفاداری به برند در آن می باشد که وفاداری مشتری حول خرید مشتری ( مقدار و اندازه و میزان خرید از برند ) می چرخد و همچنین وفاداری به برند در مورد درک مشتری می باشد.

وفاداری مشتری می تواند با داشتن نرخ پایین تر از رقبا یا برنامه جذاب و جالب و خوب های بهتر تخفیف و همچنین پاداش ساخته یا ایجاد می شود.

ولی باید توجه داشت در وفاداری به برند ، نرخ گذاری چندان مهم نیست – مشتریان احساس می کنند که یک برند نسبت به برند سایر رقبا قابل اعتماد و همچنین با کیفیت می باشد.

مشتریانی که وفاداری به برند دارند ، تمایل دارند که تمام کالای مورد مستلزم و نیاز خود را با نام برند مدنظر مورد تهیه و همچنین بهره بری و استفاده نمایند، صرف نظر از آنکه آنها گران تر خواهند بود یا نه.

اگرچه آن تمایزها ظریف خواهند بود ، در صورتی که هر دو به روش مداوم در طول زمان ساخته شوند ، می توانند به بازده بالاتر سرمایه گذاری (ROI) کمک کنند.

حفظ وفاداری مشتری و همچنین وفاداری به برند

وفاداری به برند مستلزم و نیاز به کوشش کمتری دارد تا بتوان در یک مرحله آن هم را ساخته یا ایجاد می شود. در صورتی که کیفیت محصول و همچنین سرویس ها و خدمات در طول زمان یکسان باقی بماند ، مشتریان انگیزه ای را جایگزین کردن برند با برند رقبا ندارند.

مشتریان وفادار به برند معمولاً کالاهای بسیاری از برند مدنظر خریداری نمی کنند ، ولی باید توجه داشت حاشیه سود کالاهایی که خریداری می کنند عموماً اکثرا و بیشتر می باشد.

وفاداری مشتری به کار بیشتری مستلزم و نیاز دارد زیرا جهت ساخته یا ایجاد وفاداری مشتری مجبور هستید که تبلیغات ، برنامه جذاب و جالب و خوب های پاداش و همچنین موارد دیگر را دائما در برنامه جذاب و جالب و خوب خود داشته باشید.

در عکسی بزرگتر ، موضوع وفاداری مشتری و همچنین وفاداری به برند نیست.

زیرا آنها جهت هر کسب و همچنین کاری هردو آنها مهم خواهند بود و همچنین نمی قدرت گفت که روی یک مورد بایستی و حتما کار بیشتری انجام داد.

هر دو جهت جذب و همچنین حفظ مشتری خیلی زیاد با اهمیت خواهند بود.

هزینه جذب مشتری جدید ، ۵ تا ۷ برابر اکثرا و بیشتر از هزینه حفظ مشتریان موجود می باشد.

در ادامه به گفتن چند نقطه در مورد چگونگی هدف قرار دادن هر دو خواهیم پرداخت تا بتوانید آن دو مفهوم را با هم ترکیب کنید.

روش نگه داشتن مشتری وفادار

نگهداری از مشتری وفادار با برنامه جذاب و جالب و خوب پاداش

جهت مثال میشود جهت مشتری خود سیستم امتیاز تعریف نمود.  با هر خریدی ، بیش از چیزی که خریده اند ، حاصل می نمایند.

خرید اکثرا و بیشتر ، امتیاز اکثرا و بیشتر و همچنین در پس نتیجه آن می شود که تخفیفات و همچنین هدایای مجانی و رایگان اکثرا و بیشتر.

در نظر داشته باشید در تمام دنیا ، برنامه جذاب و جالب و خوب های امتیاز دهی وفاداری خیلی زیاد مرسوم و همچنین معمول می باشد.

برنامه جذاب و جالب و خوب امتیاز دهی روی کسب و همچنین کارهایی که محصولات گرانبها می فروشند ، اکثرا و بیشتر جواب مورد استقبال قرار می گیرد.

ساخته یا ایجاد یک هویت فرهنگی و اجتماعی جهت مشتریان

مشتریان به سایر مشتریان اکثرا و بیشتر اعتماد میکنند تا به تبلیغات یا شرکتها.

جامعه ای ساخته یا ایجاد کنید که مشتریان را ترغیب به برقراری ارتباط با یکدیگر در مورد مباحث مرتبط به صنعت تو از برند تو دفاع نمایند.

در ایران وجود ندارد ؟ جهت همین می باشد که ما یک برند بین المللی نداریم.

 انتقال حس مهم بودن به مشتری

شاید با آن پیشامد جدید در کشور خودمان برخورد نکرده باشید تا بدانید که چه حسی دارد ، ولی باید توجه داشت می دانید هنگام و زمانی که کارت تبریک تولد یا یک دسته گل از دوست خود می گیرید ، چه احساس دارد ؟ آن آن هم حس خوبی می باشد که مشتر مستلزم و نیاز دارد.

سعی کنید به آن هم مشتریان ، آن حس ارزشمند مهم بودن را القاء نمایید.

به تعطیلات ، روزهای تولد و همچنین مناسبت های خاص توجه داشته باشید و همچنین با مشتریان در قالب نامه ، ایمیل ، تخفیف یا هر آنچه فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می کنید باعث لبخند زدن آنها می می شود ، ارتباط برقرار سازید.

روش افزایش وفاداری به برند

تولید محتوای با کیفیت بالا

ممکن می باشد محصولات یا سرویس ها و خدمات تو با کیفیت باشد ، ولی باید توجه داشت در صورتی که می خواهید وفاداری به برند برقرار کنید ، محتوای تو نیز بایستی و حتما با کیفیت باشد.

محتوایی که تو تولید می کنید بایستی و حتما اطلاع رسانی ، درگیری ساخته یا ایجاد نماید و همچنین آموزش دهد.

حتماً محتوای خود را با چهره ای فرهنگی و اجتماعی و همچنین اثبات و یا تایید فرهنگی و اجتماعی نشان دهید تا برند تو را به عنوان بهترین برند در آن حوزه شناسایی نمایند.

ارائه پیشنهادهای اختصاصی در مشارکت با سایر برندها

هنگامی که مشتریان از نظر عاطفی به یک برند وابسته خواهند بود ، ارزش آنها تقریباً ۴ برابر افزایش می یابد.

یکی از راه های تعمیق وفاداری به برند ، ارائه تجربه ای قانع کننده از برند می باشد و همچنین یک راه عالی جهت انجام آن کار از طریق مشارکت با سایر برندها می باشد.

سازگاری ، عامل کلیدی جهت ساخته یا ایجاد وفاداری به برند

حفظ احساس وفاداری به برند دشوار می باشد.

در صورتی که مشتری ببیند که پیام برند به نحو صحیحی ارائه میشود ، از کلمات و همچنین طراحی گرفته تا پیشنهادات و همچنین اهداف سازمانی ، آن مورد سبب  قوام برند و همچنین عامل مهمی در ساخته یا ایجاد آگاهی از برند و همچنین اعتماد به برند می باشد.

به گفته پاتی دویل ، مدیر اجرایی Vennli ، “مشتریان به دنبال برندهایی خواهند بود که بتوانند به آنها اعتماد کنند.

آنها می خواهند تجربه برند مشابه در هر بار خرید خود از برند را تکرار نمایند.

پیام رسانی مداوم و همچنین هماهنگی در مورد اهداف مشترک به وفاداری به برند کمک می کند.

 

مشاوره مدیریت برند

۵
/
۵
(
۹

امتیاز

)

نوشته تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

منبع
بهترین آموزش ها در باره بازاریابی : تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟ نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی Marketing ROI  چیست ؟ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست