سه شنبه , آذر ۲۰ ۱۳۹۷
خانه / بازاريابي / روانشناسی فروش : ۳ کلید موفقیت در فروش

روانشناسی فروش : ۳ کلید موفقیت در فروش

روانشناسی فروش : ۳ کلید موفقیت در فروش

تیم مشاوران مدیریت ایران :

در آن مطلب به اهمیت و همچنین کارکرد روانشناسی فروش Sales Psychology در اصول و همچنین فنون مذاکره فروش اشاره خواهم داشت و همچنین نیت و اراده دارم تا اجزای اساسی و همچنین موثری که موجب تحریک و همچنین متقاعد نمودن مشتری به خرید می باشد را به ۳ دسته تفکیک و همچنین هر جزء را تشریح نمایم. مهم نیست که چیزی که می‌فروشید یک محصول، خدمت و همچنین یا حتی یک ایده باشد. مهم آن می باشد که در بین لیست بلندی که از عوامل تاثیرگذار بر فروش وجود دارد، آن سه مورد شامل الویت اساسی می باشد. در صورتی که حتی تنها و فقط یک‌بار تجربه فروش چیزی را داشته باشید، حتما آن کلیدهای روان‌شناسانه فروش را بکار گرفته‌اید.

psychology of sales روانشناسی فروش روانشناسی فروش : 3 کلید موفقیت در فروش

 

یکی از اهداف مدیر بازاریابی و همچنین مدیریت برند نهاد، آگاه نمودن مشتری از آن سه جز در زمان انتخاب و همچنین خرید می باشد. پس در صورتی که در فروش موفق هستید حتما بر آن موارد خوب کارکرده‌اید و همچنین یا در صورتی که ناموفق بوده‌اید بایستی و حتما بر آن ۳ جزء تمرکز نمایید.

۱- احساس : اولین کلید موفقیت در فروش

 کل داستان فروش در خصوص فرایند اراده و تصمیم راسخ سازی می باشد(دقت کنید اراده و تصمیم راسخ سازی با اراده و تصمیم راسخ گیری متغایر و متفاوت می باشد).

فروش عبارت می باشد از اراده و تصمیم راسخ مشتری در خصوص انتقال وجه نقد یا توافقی در مورد پرداخت پول در ازای گرفتن یک‌چیز می باشد. اتخاذ آن اراده و تصمیم راسخ مورد بررسی کردن احساس واقع میگردد. در صورتی که حس خریدار در آن هم ابتدا از آن خرید مثبت باشد، کل فرایند اراده و تصمیم راسخ، سریع به جلو حرکت میکند.

یک فروشنده حرفه‌ای بایستی و حتما بتواند هنگامی‌که مشتری در کانال احساسی در حال حرکت می باشد، آن احساسات را هدایت نماید.
فروشنده حرفه‌ای جهت آنکه بتواند به پول مشتری دست یابد، بایستی و حتما بداند که “انتظار مشتری” مستلزم و نیاز به درک و همچنین لمس یک چیز مشخص و همچنین واضح از سوی او همچنین دارد، پس بایستی و حتما جملات خویش را به‌گونه‌ای تنظیم نماید که قادر به تحریک احساس مشتری باشد.
در صورتی که جملات فروشنده، خالی از تحریکات حسی باشد، آن جملات هر کار به‌جز جلب موافقت خریدار را انجام خواهند داد.
بسیاری فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می‌کنند که تمام تصمیماتشان عقلایی و همچنین منطقی انجام می‌می شود و همچنین قادرند احساسات خود را کنترل کنند. آن‌گونه اشخاص نیز در هنگام خرید بر اساس احساس خرید کرده و همچنین نه بر اساس واقعیات و همچنین منطق.

آن مطلب را به مدیران خیلی زیاد گوشزد نموده‌ام، بعضی از آنان که خیلی زیاد عجول، محاسبه‌گر و همچنین سودجوی محض بوده‌اند، هنوز جمله تمام نشده، بلافاصله اراده و تصمیم راسخ می‌گیرند تا فروشنده‌ای استخدام‌کننده که بتواند دکمه قلیان احساسات مشتری را فشار داده تا پول سرازیر می شود. ولی باید توجه داشت به آن نقطه توجه ندارند که فروشنده بایستی و حتما بداند که آن دکمه کجاست . زیرا آن دکمه در اشخاص متنوع و گوناگون و مختلف، جایگاه متفاوتی دارد.

۲- اعتماد – دومین کلید موفقیت در فروش

آن کلمه در هر کسب‌وکاری خیلی زیاد تاثیر گذار و همچنین مافوق آن هم چیزی می باشد که مدیران بعضی نهاد‌ها فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن مکنند. اعتماد مستلزم و نیاز به بستر و همچنین ابزارهایی جهت ساخته‌شدن دارد.
هرکس به دنبال ساخته یا ایجاد حس اعتماد بر کسب‌وکار خویش می باشد. ولی باید توجه داشت در اکثر موارد آن شعار بیش نیست.
هنگام و زمانی که همه بر ساخته یا ایجاد اعتماد تمرکز نمایند، آن بدین معناست که بایستی و حتما به دنبال یادگیری نحوه ساخته یا ایجاد اعتماد باشیم، پس موفقیت نهاد بایستی و حتما در گرو اعتمادسازی باشد، پس آنکه که کدام برند سریع‌تر توانسته از سایر رقبا اعتماد را ساخته یا ایجاد کند، اهمیت بالایی پیدا می‌نماید.

هنگامی از اعتماد در فروش بحثی مطرح می‌گردد، بلافاصله بایستی و حتما به توافق اشاره نمود. توافق عبارت می باشد یک اوضاع ارتباطی بین اشخاص که بر بستر اعتماد شکل‌گرفته و همچنین ما را قادر به فروختن خواهد نمود. بعد از توافق می باشد که فروشنده از فروش خود مطمئن شده و همچنین نفسی خواهد کشید.
یک فرمول مشخص جهت توافق وجود دارد. فرمولی که به فروشنده اطمینان می‌دهد که جملاتش توسط مشتری درک شده می باشد و همچنین هموار موردعلاقه و همچنین اعتماد مشتری خواهد بود. آن دو مورد جهت فروشنده یک جذبه تجاری ساخته یا ایجاد نموده و همچنین نهایتا موجب ساخته یا ایجاد هاله علاقه و همچنین اعتماد برند خواهد شد.

در پایان تمام آن استعلام نرخ گرفتن‌ها و همچنین مقایسه نمودن‌ها، اشخاص با افرادی تجارت می‌کنند که به آن هم‌ها علاقه داشته باشند. شاید تصور کنید که آن خیلی زیاد ساده می باشد، زیرا که هم‌اکنون بعضی از مشتریانم به من علاقه دارند. ولی باید توجه داشت بقیه مشتریانت چگونه و چطوری؟ یک فروشنده حرفه‌ای بایستی و حتما انعطاف کافی در جهت ساخته یا ایجاد توافق با سایر مشتریان را داشته و همچنین بر شکل‌دهی حس علاقه دوطرفه و همچنین اعتماد پایدار، تمرکز نماید.

۳- منطق – سومین کلید موفقیت در فروش

هنگامی‌که اراده و تصمیم راسخ عقلایی گرفته می‌می شود، منطق خود را نشان می‌دهد. در سطرهای بالاتر اشاره نمودم که در زمان اراده و تصمیم راسخ‌گیری جهت خرید بر احساسات استوار می باشد که قسمت و بخش ناآگاه مغز با آن هم درگیر می‌می شود، ولی باید توجه داشت به منطق و همچنین تحلیل منطقی نیز نیازمند می باشد . زیرا هنگام و زمانی که پای پول به میان می‌آید، بعد از تمام احساسات، زمان حساب‌وکتاب فرامی‌رسد، آن عمل در قسمت و بخش آگاه مغز پردازش می‌گردد.

پس مشتری با احساسات فرایند اراده و تصمیم راسخ خرید را آغاز و همچنین با ترکیبی از احساس و همچنین منطق به خرید ادامه می‌دهد.
هر فرد داری دو لیست خرید می باشد، لیست رویایی (لیستی از محصولاتی که می‌خواهد) و همچنین لیست منطقی (لیستی از محصولات که تقاضا دارد). فروشنده حرفه‌ای سعی دارد که لیست منطقی خریدار را کشف و همچنین در میان آن لیست به او همچنین مشاوره منطقی دهد. آن فلسفه خدمت به مشتری می باشد

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

%name روانشناسی فروش : 3 کلید موفقیت در فروش %name روانشناسی فروش : 3 کلید موفقیت در فروش

%name روانشناسی فروش : 3 کلید موفقیت در فروش
منبع
تازه ترین و جدیدترین آموزش ها در باره بازاریابی : روانشناسی فروش : ۳ کلید موفقیت در فروش

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com

آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com آمیخته بازاریابی علی بابا را در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست