شنبه , آذر ۱۶ ۱۳۹۸
خانه / بازاريابي / زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات

زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات

زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات

ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات

هزینه‌های تبلیغاتی در ایالات‌متحده در حال افزایش می باشد. در سال شمسی ۲۰۱۴ مشاغل آمریکایی بیش از ۱۸۰.۱۲ میلیارد دلار هزینه  تبلیغات نموده‌اند. در سطح جهانی در سال شمسی ۲۰۱۵ بیش از ۵۴۰ میلیارد دلار جهت تبلیغات هزینه شده می باشد ، آن رقم در مقایسه با سال شمسی ۲۰۱۴ در حدود ۴.۶٪ افزایش یافته می باشد که عموم شهروندان و مردم شهر در معرض تعداد فزاینده‌ای از تبلیغ قرار داشته‌اند. در سال شمسی ۱۹۸۵ ، هر آمریکایی شهری حدود ۲۰۰۰ تبلیغات در روز را دیدن می‌کرد که در سال شمسی ۲۰۱۶ تعداد آن تعداد ۵۰۰۰ تبلیغات در روز رسیده می باشد. با آن وجود ، از میان ۳۵۰ آگهی تماشا شده در روز ، تنها و فقط ۱۵۳ تبلیغات بیش از چند ثانیه مورد توجه قرار می‌گیرند. مقدار و اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات دائما پهناور و بزرگ‌ترین چالش مهندسین و متخصصین بازاریابی و همچنین تبلیغات بوده می باشد.

زبان بدن تبلیغات حالت بدن زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات

دو روش اصلی جهت سنجش اثربخشی تبلیغات وجود دارد:

یکی از آن هم‌ها بر اساس مقدار و اندازه‌گیری شاخص‌های بازاریابی مانند آگاهی ، ترجیح ، رضایت مشتری ، وفاداری و همچنین غیره ای تمرکز روی مقدار و اندازه‌گیری شاخص‌های بازاریابی ملموس مانند فروش ، سهم بازار ، سود ، بازده سرمایه‌گذاری ، جریان نقدی ، ارزش شرکت می باشد.

پیچیدگی مقدار و اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات در صورت اضافه شدن متغیر “احساس Emotion ” افزایش می‌یابد. یک پیام عاطفی/احساسی در تبلیغات باعث افزایش توجه مخاطبان به تبلیغ و همچنین محصول ، افزایش جذابیت محصول می‌می شود و همچنین سطح بالاتری از یادآوری برند را ساخته یا ایجاد می‌کند و همچنین تحقیقات متنوع و گوناگون و مختلف نشان داده می باشد که احساسات پیش‌بینی کننده اثربخشی تبلیغات می باشد. روش‌های مختلفی جهت ارزیابی احساسات در تبلیغات وجود دارد.

واکنش‌های عاطفی به تبلیغات را می‌قدرت با بهره بری و استفاده از “خود توصیفی” یا “ارزیابی اتوماتیک” گرفتن نمودید.

خود توصیفی نیز به دو دسته تقسیم می‌می شود :

  1. خود توصیفی بصری
  2. خود توصیفی کلامی
  • خود توصیفی بصری ، از پاسخ‌دهنده می‌خواهیم تا با بررسی کردن تعداد بسیاری از شخصیت‌های کارتون‌های از پیش آماده شده ، شخصیت کارتونی را مطابق با اوضاع عاطفی خود انتخاب کند.
  • خود توصیفی کلامی پاسخ دهنده می‌خواهیم تا به یک سؤال باز پاسخ می‌دهد یا اوضاع عاطفی خود را با بهره بری و استفاده طیف ۷ قسمتی لیکرت معین نماید.

خود توصیفی معمولاً اوضاع آگاهی فرد را ضبط می‌نماید ، درحالی‌که ارزیابی اتوماتیک به دنبال ضبط واکنش‌های بدن می باشد. واکنش‌های بدن مانند نوسان ضربان قلب یا تغییر در اسیدیته پوست اکثرا و بیشتر اوقات فراتر از کنترل آگاهانه فرد می باشد . ولی باید توجه داشت متاسفانه خود توصیفی ( یا نظرسنجی ها ) دچار خطاهای شدید خواهند بود . به عنوان مثال ، تئوری مطلوبیت فرهنگی و اجتماعی مطرح می‌کند که فرد مصاحبه شونده تمایل دارد از ارائه پاسخ‌های غیرقابل‌قبول فرهنگی و اجتماعی بپرهیزد و همچنین یا تمایل دارد پاسخ‌هایی را که او احساس می‌کند منطبق با سیستم ارزش مصاحبه کننده می باشد ، ارائه دهد. عملا مصاحبه کننده روی نظر پاسخ دهنده اثر می‌گذارد.

آزمایشگاه علوم اعصاب در دانشگاه SPJAIN با بهره بری و استفاده از نرم افزار تشخیص چهره به بررسی کردن ارتباط بالقوه بین احساسات و همچنین اثربخشی تبلیغات می‌پردازد. عضله‌ای از صورت که در گفتن کننده اوضاع احساسات فرد می باشد از طریق قشر مغز با غشاء مغز در ارتباط می است و خواهد بود.آن عضله‌های منعکس کننده فعال شدن ناحیه آمیگدال مغز می باشد ( یک قسمت و بخش بادامی شکل در قسمت زیرین مغز می باشد ) که وظیفه آن هم مشخص کردن اوضاع و همچنین ارزش‌گذاری روی اوضاع عضلات صورت می باشد. ] تحقیقات نشان داده شده می باشد که آمیگدال ، نقش اصلی را در پردازش حافظه ، اراده و تصمیم راسخ‌گیری و همچنین پاسخ‌های احساس و همچنین عاطفی (شامل ترس ، اضطراب و همچنین پرخاشگری) بر عهده دارد].

در آن بررسی ، ما از نرم افزار تشخیص چهره GFK-EMO Scan بهره بری و استفاده نمودیم که می‌تواند بیش از ۲۰ فریم در ثانیه را ضبط کند و همچنین آن امکان را می‌دهد تا مقدار و اندازه‌گیری دقیقی از واکنش‌های احساسی در زمان واقعی داشته باشید.

دو تبلیغ در مورد “رانندگی ایمن در انگلیس” را به تیمی از ۶۰ شرکت کننده نشان دادیم و همچنین واکنش عاطفی آن هم‌ها ثبت نمودیم. هر دو تبلیغ در مورد خطر سرعت و همچنین ایمنی جاده‌ها بود. درحالی‌که یکی از تبلیغات از یک استراتژی پیام عاطفی بهره بری و استفاده می‌کرد ، تبلیغ دیگر اکثرا و بیشتر به استراتژی منطقی متکی بود. فیلم دیدنی و جذاب عاطفی ، یک تصادف شدید با تلفات بالا را نشان می‌داد و همچنین سطح بالایی از احساسات منفی شامل اندوه ، ترس و همچنین شوک را منتقل می‌کرد. تبلیغ بعدی ، کمتر بار عاطفی داشت و همچنین اکثرا و بیشتر واقعیت‌های علمی در مورد خطر سرعت را گفتن می‌نمود.

بلافاصله بعد از تماشای تبلیغات و همچنین همچنین بعد از گذشت دو هفته از تماشای آن هم ، از دانشجویان خواسته شد که به نظرسنجی ملی National Survey of Speeding Attitudes and Behavior : NSSAB. پاسخ دهند.

نمودار زیر گفتن‌گر مقادیر متوسط نشانه‌های احساسی بر خواسته از دانشجویان می باشد که از فیلم دیدنی و جذاب عاطفی به وجود آمده می باشد.

زبان بدن حالت صورت تبلیغات احساسات عاطفی زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات

در ثانیه‌های اول آن هم تبلیغ ، یک زن و همچنین شوهر جوون در حال بوسیدن همدیگر خواهند بود و همچنین جای تعجب نیست که احساسات مثبت را ساخته یا ایجاد نماید و همچنین اعداد مثبت می‌می شود ( سمت چپ نمودار ). ولی باید توجه داشت بلافاصله بعد از آن صحنه ، یک ماشین به ماشین زوج برخورد می‌کند و همچنین اقتدار و قدرت احساسی منفی می‌می شود و همچنین تا پایان تبلیغ منفی می‌ماند.

اولین پس نتیجه آن می شود که آن مطالعه به ما نشان می‌دهد که پاسخ به یک تبلیغ در بین یک جمعیت مشخص ثابت می باشد. اگرچه بین جنس‌ها تفاوت فراوانی وجود دارد ، زن و همچنین مرد یک واکنش احساسی یکسان با یک محرک مشخص دارند. یکی دیگر از یافته‌های کلیدی آن مطالعه به تأثیر تبلیغ با احساسات زیاد در مقابل تبلیغ با احساسات کم می باشد:

پاسخ دهندگان که در هنگام تماشای تبلیغ عاطفی ، تحت محرک‌های خیلی زیاد احساسی قرار می‌گیرند ، نسبت به یک پاسخ‌دهنده که تبلیغ عقلانی‌تر و همچنین کم احساس تری را دیدن کرده بودند ، از محرک‌های خیلی زیاد احساسی‌تری بهره بری و استفاده کردند.

با توجه به تأثیر حافظه ، آن مطالعه همچنین نشان داد که تبلیغات با سطح عاطفی بالا منجر به تغییر نگرش پایدارتری نسبت به تبلیغات با سطح عاطفی پایین می‌می شود.

تبلیغات با سطح عاطفی کم ، اثرگذاری خیلی زیاد کمی بر تغییر نگرش آن دانشجویان در خصوص رانندگی ایمن داشت و همچنین آن هم اثرگذاری اندک نیز بعد از دو هفته به روش چشمگیری کاهش یافته می باشد ، ولی باید توجه داشت دانشجویانی که تبلیغ خیلی زیاد عاطفی را دیدن کرده بودند ، بعد از دو هفته ، همچنان نگرششان در خصوص رانندگی ایمن تغییر کرده و همچنین در آن هم شرایط باقی مانده بود.

از آن رو ، به نظر می‌رسد پیام منتقل شده از طریق استراتژی عاطفی در حافظه مخاطب بهتر ذخیره شده و همچنین بهتر هم یادآوری می‌می شود .

 آن مطالعه یافته‌های قبلی را در مورد نقش احساسات در فرآیند شناختی انسان را کاملا حمایت می‌نماید. احساسات می‌توانند انظار و افکار و همچنین عمل را کنترل کنند در حالی که برعکس آن هم درست نیست. نتایج به‌دست‌آمده به مراتب هم از نظر اثربخشی تبلیغات و همچنین هم در موضوع اخلاقی خیلی زیاد زیاد می باشد.

  • تبلیغات عاطفی به وضوح قادر به ساخته یا ایجاد یک نگرش نسبتاً قوی و همچنین پایدار و همچنین تغییر رفتاری در مخاطب می باشد.
  • در خصوص سنجش اثربخشی یک تبلیغ ، روش سنتی جهت مقدار و اندازه‌گیری در صورتی که یک تبلیغ موثر باشد ، یک روش پرهزینه می باشد . آن نوع مقدار و اندازه‌گیری به روش کلی بعد از انجام کمپین تبلیغاتی انجام می‌می شود و همچنین به جمع‌آوری داده‌ها از تعداد بسیاری از تماشاچیان آن هم تبلیغ انجام می‌می شود.
  • بازاریابان می‌توانند از نرم‌افزار تشخیص چهره تخصصی جهت دستیابی به نتایج دقیق‌تری بهره بری و استفاده نمایند ، به‌جای آنکه تعداد بسیاری پرسشنامه توزیع نمایند و همچنین در نهایت نیز بعضی شاخص‌ها قابل ارزیابی نباشد. تکنیک‌های نوین تحقیقات می‌تواند بعدی‌نگر باشد ( یعنی قبل از نمایش کمپین تبلیغات ، کارایی آن هم مشخص می شود ) و همچنین با تعداد خیلی زیاد کمی از اشخاص ، پس نتیجه آن می شود که خیلی زیاد بهتری کسب می شود.

Dr. Nicolas Hamelin

https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2017.01.001

نوشته زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات
منبع
برترین آموزش ها در باره بازاریابی : زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )

مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی ) مارکتینگ میکس نتفلیکس Netflix نتفلیکس Netflix در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *