چهارشنبه , آبان ۲ ۱۳۹۷
خانه / مقالات / سیری در دنیای بازاریابی و کسب و کار

سیری در دنیای بازاریابی و کسب و کار

سیری در دنیای بازاریابی و کسب و کار

دنیای تکنولوژی و کسب و کار امروزه آنقدر گسترده شده و افزایش یافته که برای راه اندازی یک کسب و کار خصوصا اگر اینترنتی باشد، باید به مفاهیم مختلفی توجه داشت.

به خرید و فروش کالا و خدمات، انتقال وجه و یا داده ها از طریق شبکه های کامپیوتری، تجارت الکترونیک گفته می شود که بر اساس تکنولوژی‌هایی مانند بر بستر شبکه‌های موبایل، انتقال وجه الکترونیکی، تبادل الکترونیکی داده ها، نرم افزارهای مدیریت موجودی و سیستم های جمع آوری اتوماتیک اطلاعات شکل گرفته است. طبیعتا مفهوم بزرگی به نام دیجیتال مارکتینگ نیز در پی همین تجارت الکترونیک معنا و مفهوم پیدا می کند.

در پروسه دیجیتال مارکتینگ نیز بخش اعظمی از فعالیت در حوزه بازاریابی شکل می گیرد. در یک سازمان یا واحد کسب و کار و یا سطح محصول (مانند: خط تولید محصول)، برنامه بازاریابی به تغییر مفهوم یک محصول یا خدمت، شناخت بهتر نیازهای جامعه مشتریان هدف، دستیابی به انتظارات فروش شرکت، سهم بازار و … کمک می کند.
یک طرح بازاریابی به دقت عنوان می کند که شرکت جهت عرضه محصولات و پشتیبانی از محصولات قدیمی، چه کارهایی انجام خواهد داد، این برنامه به نحوی تعیین کننده مسیر راه و جزئیات اجرایی، بازاریابی سازمان است.

در نهایت همه این فعالیت ها در راستای شکل گیری یه کسب و کار و موفقیت آن در بازار به انجام می رسد. کسب و کار یا بیزینس ( business ) ، یک سازمان یا تشکیلات سرمایه‌گذاری است که مشغول فعالیت‌های تجاری، صنعتی، یا حرفه‌ای باشد. یک کسب و کار، فعالیت‌های کسب و کاری یا تجاری را از طریق تولید یک کالا، ارائه‌ی یک خدمت یا خرده‌فروشی محصولاتی که از قبل تولید شده‌اند، به انجام می‌رساند. یک کسب و کار می‌تواند یک نهاد سودده باشد یا یک سازمان غیرانتفاعی (غیر سودده) که برای انجام ماموریت‌های خیرخواهانه ایجاد شده‌‌ است. مفهوم استخدام نیز به تدریج در کسب و کار معنا پیدا کرده و موجب اشتغال زایی می شود.

در مبحق ما بیشتر بحث کسب و کار اینترنتی مطرح است. کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می‌شود. این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می‌دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از ۲ میلیارد نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند. ۶۹ درصد از این جمعیت، در طول ۹۰ روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته‌اند.

یکی از مهمترین مواردی که همواره در راستای فعالیت های کسب و کارهای اینترنتی قرار دارد، سئو است. در واقع سئو برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استاندارها و فاکتورهای متعدد موتورهای جستجو است که در نهایت جذب بازدیدکنندگان بیشتر از همین روش انجام می گیرد. همانطور که گفتیم، فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما می توانند تاثیرگذار باشند؛ از کلمات بکار رفته در محتوای شما گرفته تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سوی دیگر وب‌سایت‌ها…

بد نیست بدانید که SEO  مخفف عبارت “Search Engine Optimization”  است که به معنای همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. باید به این نکته توجه داشت که امروزه هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت می کند، لازم است تا حتما صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نماید.

نکته دیگر این است که هر کسب و کار اینترنتی نیازمند یک وب سایت است. وب‌سایت های فروشگاهی این روزها حسابی رواج پیدا کرده اند و هر روزه شاهد ظهور یک وب‌سایت جدید که به عرضه و فروش محصولات خاصی می پردازد، هستیم. این نوع وب‌سایت ها دارای ویژگی های خاصی هستند و از سیستم های مدیریت محتوای خاضی برخوردار می باشند؛ بطور مثال شما می توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه اندازی و کنترل وب سایت فروشگاهی خود بهره ببرید اما مسلما در ادامه با مشکل مواجه خواهید شد چراکه امکانات وردپرس مناسب مدیریت یک فروشگاه آنلاین نیست و لازم است تا از سیستم های مدیریت محتوای بهینه تری که مناسب برای فروشگاه اینترنتی است، بهره برد.

منابع:

http://modir.tv

http://mihanwork.com

http://seoz.ir

http://opencart-theme.ir

 

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

عوامل موفقیت در دنیای کسب و کار

عوامل موفقیت در دنیای کسب و کار تجارت الکترونیک، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست