شنبه , آذر ۱۶ ۱۳۹۸
خانه / بازاريابي / علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ

علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ

علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ

علت شکست استارتاپ

علت شکست بسیاری از استارتاپ ها یکسان می باشد . یک سرمایه گذاری می‌خواهند بداند که آیا پس نتیجه آن می شود که سرمایه گذاری روی یک کسب و همچنین کار ، منجر به یک موفقیت خواهد شد یا یک شکست. نتایج تحقیقات نشان میدهد که بیش از ۹۰% استارتاپ ها با شکست روبرو خواهند بود.

جهت موفقیت استارتاپ ، کارآفرین بایستی و حتما از چالشهای عمومی آگاه باشد و همچنین از اشتباهات رایجی که اکثر کارآفرینان پیش از او همچنین انجام داده اند ، پرهیز نمایند. در آن مقاله ما بعضی از مهمترین اشتباهات منجر به شکست استارتاپ ها را برایتان بازگو می نماییم و همچنین گفتن خواهیم نمود که چه اقدامی توسط کارآفرین بایستی و حتما در دستور کار قرار می گرفت تا از شکست استارتاپ جلوگیری می شود. هرچند که کارآفرین خیلی زیاد هیجان زده و همچنین مغرور می باشد و همچنین به گفته های مشاور خود کمتر گوش میدهد.

Startup fail شکست استارتاپ علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ

مهمترین اشتباهات منجر به شکست استارتاپ ها

 

  • ایده خوب ، کسب و همچنین کار بد

ایده کارآفرین خیلی زیاد ساده می باشد ولی باید توجه داشت پیاده سازی آن هم خیلی زیاد سخت می باشد.

پهناور و بزرگ‌ترین دلیل شکست استارتاپ آن می باشد که کارآفرین فرض می‌کند که داشتن یک ایده عالی کافی می باشد. بعضی کارآفرینانی که به ما رفت و آمد و مراجعه می‌نمایند ، نظر دارند که ایده آن هم‌ها خیلی زیاد عالی می باشد و همچنین مشتریان بلافاصله جهت خرید آن هم التماس می‌کنند و همچنین غرق در پول می‌شوند. در واقع، هرگز آن‌گونه نیست. برندی مانند Vitoto ، ایده آن هم در مورد آپلود ویدیو و همچنین نشر آن هم بود. ولی باید توجه داشت تصمیمات تجاری بدی که گرفته شد ، موجب شکست استارتاپ شد. آنکه فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کند که مشتری پشت در ایستاده ، یک فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن بیش از مقدار و اندازه خوش‌بینانه می باشد. به مدل کسب‌وکار بایستی و حتما توجه نمود. در طرح توجیهی بایستی و حتما همه هزینه‌ها ، تکنولوژی ، تیم اجرایی ، استراتژی بازاریابی و همچنین روش‌های کسب دخل و درآمد بایستی و حتما مدنظر قرار گرفته شده باشد. بیزینس پلن بایستی و حتما به کارآفرین شناخت بهتری از روش مدیریت کسب و همچنین کار و همچنین عملیات مورد مستلزم و نیاز بدهد تا به ساده ترین شیوه ممکن به مشتریان خود را جذب نماید.

نقطه آموزشی : مهم نیست که ایده تو چقدر خوب می باشد ، در صورتی که پول‌ساز نباشد یا به سطح تولید یا ارائه مدنظر نرسد ، شکست استارتاپ تو قطعی خواهد بود. 

 

  • بازار به کسب‌وکار تو علاقه ندارد

جهت شروع یک کسب‌وکار  به چه چیزی مستلزم و نیاز دارید ؟ سه چیز ساده : شناخت محصول خود ، مشتری خود و همچنین اشتیاق جهت موفق شدن.

متاسفانه ، اغلب کارآفرینان مهم‌ترین جنبه توسعه محصول را فراموش می‌کنند. کارآفرین هدف از تولید محصول را به درستی درک نمی‌کند و همچنین توجه ندارد که آن محصول جهت حل کدام مشکل خلق شده می باشد و همچنین بایستی و حتما به چه چیزی در بازار دست یابد. جهت مثال اپ Moped ( اپی بود مانند تلگرام )، به دلیل نداشتن تقاضا در بازار ، به لیست استارتاپ های شکست خرده شد، اضافه شد. سازنده آن اپ در یک مصاحبه گفته بود ، “ما چیزی را ساختیم که درخواست کافی برایش نبود”. یک تحقیقات بازار ضعیف به یک درک ناصحیح از بازار هدف می‌انجامد و همچنین در پس نتیجه آن می شود که محصولی تولید می‌می شود که هیچ‌کس آن هم نمی‌خواهد.  آن را در خیلی از استارتاپ دیده‌ایم. شرکتی محصولی را تولید و همچنین برایش تبلیغات عظیمی می‌کند .

نقطه آموزشی : کسی محصول را نمی‌خرد، جیبش خالی می‌می شود و همچنین نمی‌تواند سرپا بماند و همچنین به شکست استارتاپ می‌انجامد.

 

  • مقدار و اندازه‌گیری بیش‌ازحد

چرا شکست استارتاپ ، سرنوشت اکثر استارتاپها می باشد ؟

یکی از علل اصلی و همچنین عمومی شکست استارتاپ ها ، عدم تناسب محصول با بازار می باشد

  • آن محصول ارزش مناسبی را به خریدار یا مصرف‌کننده منتقل نمی‌نماید.
  • زمان معرفی محصول به بازار درست نیست – ممکن می باشد یک محصول از زمان خودش جلوتر باشد. یعنی بایستی و حتما چند سال شمسی منتظر بماند تا مصرف‌کننده به سطحی از امکانات یا آگاهی برسد که محصول را تقاضا نماید.
  • محصول قادر به حل معظلات و مسائل و مشکلات تعداد قابل‌توجه ای از اشخاص نیست.

جهت جلوگیری از به چالش کشیده شدن محصول توسط مشتری بعد از لانچ ، بایستی و حتما از برنامه جذاب و جالب و خوب پایلوت بهره بری و استفاده نمود. یا بایستی و حتما از محصول بتا بهره بری و استفاده می شود تا ریسک شکست یا عدم استقبال از محصول کاهش پیدا نماید.  بایستی و حتما حداقل محصول تولید می شود که به کارآفرین اجازه دهد تا ویژگی‌های محصول را آزمایش نماید و همچنین سپس ورژن بعدی را بر اساس نظر مشتری به تولید برسانند.

نقطه آموزشی : جهت داشتن یک استارتاپ مناسب ، راه‌حلی را بیابید که جهت مشتری ارزشمند باشد.

 

پهناور و بزرگ شدن و همچنین بلوغ زودرس

هدف بسیاری از استارتاپ ها آن می باشد که دیگر یک استارتاپ نباشند. همه آن هم‌ها عجله‌ای جهت پهناور و بزرگ شدن دارند. پهناور و بزرگ شدن با افزایش سرمایه جاری ، استخدام اشخاص ، تامین بودجه ، نشر محصولات جدید ، وارد شدن به بازارهای جدید – و همچنین رشد خیلی زیاد همراه می باشد. متأسفانه ، همه‌چیز به آن هم مقدار و اندازه که به نظر می‌رسد راحت و همچنین ساده نیست. در واقعیت ، حداکثر ۷۰ قسمت و بخش از استارتاپ ها خیلی زود پهناور و بزرگ می‌شوند و همچنین در پس نتیجه آن می شود که کارها را از حالت عادی جهت آنان خارج شده و همچنین ناگهان خود را بین زمین و همچنین آسمان می‌بینند.

دقیقا بایستی و حتما مثل ضرب‌المثل آهسته و همچنین پیوسته ، عمل کرد. بنابراین همه کارها را بایستی و حتما مرحله‌به‌مرحله انجام داد :

  1. بازار هدف را خوب بشناسید
  2. مشخص کردن کنید که دقیقا آن محصول چه مشکلی را قرار می باشد حل نماید
  3. حداقل ویژگی‌های محصول مدنظر مشتری MVP را مشخص نمایید
  4. ویژگی‌هایی را به محصول خود اضافه نمایید و همچنین مشکلاتش را برطرف نمایید و همچنین محصول را دوباره به بازار ارائه نمایید
  5. محصول را تبلیغ کنید تا شهروندان و مردم شهر بدانند که وجود دارد
  6. قیف فروش خود را بهینه کنید و همچنین راه‌هایی بیشتری را جهت حفظ مشتریان پیدا نمایید.
  7. مقیاس زمانی که هزینه به دست آوردن کاربر کمتر از ارزش طول عمر آن هم‌ها باشد.
  8. زمانی که هزینه به دست آوردن یک مشتری کمتر از ارزش طول عمر مشتری شد ، بایستی و حتما کسب‌وکار را به مقیاس پهناور و بزرگ کرد.

نقطه آموزشی : خیلی جلوتر از زمانه حرکت کردن لزوما به نفع کسب‌وکار نیست. در صورتی که دنبال ساخته یا ایجاد یک بازار جدید باشی که هنوز آماده نیست ، حتما شکست خواهی خورد.

دلایل شکست استارت علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ

  • چالش توسعه تیم

چالش پیش روی یک استخدام خوب آن می باشد که بایستی و حتما افرادی پیدا کرد که واقعا بخواهند دنیا را تغییر دهند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که موجب شکست استارتاپ می‌می شود ، عدم وجود قوه انسانی مناسب در زمان مناسب و همچنین در جای مناسب می باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که دلیل شکست ۲۳% استارتاپ ها ، انتخاب نامناسب اشخاص تیم می باشد.  بگذارید یک نگاهی به مهم‌ترین معظلات و مسائل و مشکلات پیش روی یک استارتاپ بی اندازیم که هر کارآفرینی با آن هم روبرو می باشد .

* فقدان متخصص فنی و همچنین تکنولوژیک

متأسفانه کارآفرینان تمایلی به سرمایه‌گذاری رو توسعه محصول در مرحله ابتدایی و اولیه ندارند. آن هم‌ها به دنبال راه‌حل‌های ارزان خواهند بود و همچنین تمایل ندارند که متخصصی فنی و همچنین فنّاورانه مناسب و همچنین حرفه‌ای انتخاب نمایند. در پس نتیجه آن می شود که ، چیزی که در اولین روزها تولید می‌می شود در سطح خواسته مشتری یا رقبا نیست و همچنین تنها و فقط در سطح آن هم اشخاص ارزانی می باشد که جهت شرکت کار می‌کنند. پس یک محصول کم کیفیت با کلی امید و همچنین آرزو واهی تولیدشده و همچنین کارآفرین هم جهت چیزی که تولید کرده ، حالا خداوند تبارک و تعالی را هم بنده نیست.

* مدیریت ناکارآمد

یکی از چیزی‌هایی که موجب شکست استارتاپ می‌می شود و همچنین بایستی و حتما گفت که راهی جز به جهنم جهت کسب‌وکار باز نمی‌کند ، فقر مدیریت استارتاپ می باشد. مدیر ناکارآمد به معنای ، ساخته یا ایجاد تیمی می باشد که دقیقا معلوم نیست که چه کاری قرار می باشد انجام دهد و همچنین هرگز هم نمی‌تواند خودش در جریان کسب‌وکار مشارکت نماید. غالباً در معرفی محصول یا بخشی از ویژگی‌های آن هم یک مشکل یا تأخیری ساخته یا ایجاد می‌می شود. به خاطر عدم شفافیت و همچنین تأخیرهای ساخته یا ایجاد شده ، یک محصولی با کیفیت بدتر و همچنین بدتر در ورژنهای متفاوتی ، به بازار داده می‌می شود.

* ارتباطات نامناسب

تحقیقات نشان می‌دهد که برقراری ارتباطات ناموثر در حدود ۳۷ میلیارد دلار بودجه شرکت‌ها را در سال شمسی به هدر می‌دهد. ضعف در ارتباط به معنای بهره بری و استفاده نامناسب از جملات نیست بلکه به معنای عدم بهره بری و استفاده درست از جریان ارتباطی شفاف درون‌سازمانی و همچنین عدم توجه به جلسات سازمانی می باشد که اصلاحا آن هم را عدم گداختگی سازمانی می‌نامیم. یعنی اشخاص با هم در ارتباط طبیعی و همچنین گرم و همچنین پیچیده نیستند.

 

  • جریان درآمدی ضعیف

جهت هر کسب‌وکاری خیلی زیاد مهم می باشد که یک استراتژی درآمدزایی شفاف داشته باشد. در غیر آن صورت ، آن شرکت راهی جز مردن و مرگ نخواهد داشت. آن اتفاقی می باشد که جهت Everpix افتاده می باشد. Everpix به کاربرانش اجازه می‌داد تا تصاویر گوشی‌های هوشمند خود را روی یک سرور مطمئن ذخیره کنند. متاسفانه ، بنیان‌گذارانش هیچ استراتژی‌های کسب دخل و درآمد مشخصی نداشتند. هنگامی‌که زمان پرداخت هزینه سرویس ها و خدمات وب سرور آمازون رسید ، بودجه در کار نبود و همچنین شرکت مجبور به تعطیل شدن شد. ولی باید توجه داشت همچنان تعداد بسیاری از شرکت‌های استارتاپ هنوز هم از آن طریق شکست می‌خورند ، شرکت‌های استارتاپ بایستی و حتما به‌روشنی درک کنند که چگونه بایستی و حتما سرمایه‌گذاری‌های خود را مجدداً جمع نموده و همچنین با محصول خود دخل و درآمد کسب نمایند. بیایید به پهناور و بزرگ‌ترین عامل کسب دخل و درآمد نرم‌افزارها نگاهی بیندازیم.

نقطه آموزشی : یک ایده درخشان جهت تولید محصول کافی نیست. جهت شکوفایی کسب‌وکار ، بایستی و حتما استراتژی کسب دخل و درآمد نیز داشته باشید.

 

اکنون که دلایل معمول شکست استارت‌ها را میدانید ، بیایید خلاصه کنیم که چگونه می‌قدرت از آن اشتباهات جلوگیری کرد یا بر آن هم‌ها غلبه کرد.

نوشته علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ
منبع
جدید و تو و تازه ترین آموزش ها در باره بازاریابی : علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )

مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی ) مارکتینگ میکس نتفلیکس Netflix نتفلیکس Netflix در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *