جمعه , دی ۲۹ ۱۳۹۶
خانه / مقالات / عوامل موفقیت در دنیای کسب و کار

عوامل موفقیت در دنیای کسب و کار

عوامل موفقیت در دنیای کسب و کار

تجارت الکترونیک، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی و البته سئو از جمله مفاهیم پیوسته و بهم مرتبطی هستند که این روزها بسیار حائز برای شرکت ها اهمیت پیدا کرده اند و تقریبا همه به سوی آن حرکت می کنند.

رایج ترین نوع تجارت الکترونیک است که به خرید و فروش کالا و خدمات بین یک بنگاه تجاری و یک مشتری اطلاق می شود. در واقع مبادلات الکترونیکی بین شخص حقیقی (مصرف کننده یا مشتری) با یک شخص حقوقی (شرکت یا موسسه تجاری) صورت می پذیرد. در این روش خریدار و فروشنده مستقیما و بدون واسطه از طریق اینترنت با هم ارتباط برقرار می کنند. یعنی مشتریان با بازدید از وب سایت فروشنده کالای مورد نظر خود را انتخاب و مبادرت به خرید آن می کنند.

این نوع از تجارت الکترونیک بسیار متداول است و در حال حاضر بیشتر زمینه های فروش و ارائه خدمات از قبیل سخت افزار، امور مسافرت، جهانگردی، کتاب، موسیقی و …. از طریق B2C انجام می شود. وب سایت دیجی کالا مثال خوبی از این نوع تجارت الکترونیک است. در مبحث تجارت الکترونین آن هم از این نوع باید به موضوع دیجیتال مارکتینگ نیز توجه بسیار ویژه ای داشت.

اما می رسیم به مفهوم بعدی یعنی تبلیغات… با گسترش تکنولوژی و شهرنشینی، همه روزه شاهد ظهور و رشد صنایع و کسب و کارهای جدیدی هستیم، که این موضوع در کنار تغییر رفتار مصرف کنندگان، به دلایل مختلفی از جمله فراوانی انتخاب آن‌ها از میان برندهای مختلف، باعث شده است که خواسته یا ناخواسته، هر روز بیش از پیش در میانه نبرد تبلیغاتی این برندها باشیم.

تبلیغات از سویی علاوه بر برانگیخته کردن حس نیاز و تمایل مخاطبین، می‌تواند در عرصه‌های فرهنگ‌سازی و حوزه‌های اجتماعی و سیاسی نیز اثرگذار باشد. از این رو علاوه بر فعالین کسب و کار، داشتن دانشی کاربردی در این حوزه می‌تواند برای تمامی افراد جامعه راهگشا باشد.

اما در حوزه کسب و کار بازاریابی نیز از جمله فاکتورهای مهم دیگر است که در پی آن باید به رقبا نیز توجه ویژه ای داشت. در کسب و کار، بررسی رقیب ها و فعالیت هایشان، می تواند کمک بزرگی برای شما باشد، به شرطی که بدانید چه نکاتی اهمیت دارند، چه نکاتی را باید یاد بگیرید و نسبت به چه اتفاقاتی بی تفاوت باشید. نباید در برابر پیشرفت ها و فعالیت های رقیب ها، کینه ای و خصمانه عمل کرد. گاهی بهترین موقعیت ها، از مشاهده رقیب ها به وجود می آید.

و مورد مهم بعدی نیز که در همین حیطه بسیار حائز اهمیت است، سئو یا همان بهینه سازی وب سایت است. سئو با گوگل معنا پیدا می کند و تعریف می شود! گوگل موتوری بسیار هوشمند است اما هنوز هم نیاز به کمک کاربران دارد. آنها همیشه در تلاش هستند تا بتوانند نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه کنند که با این وجود محدودیت‌هایی در این راه وجود دارد که نیاز به سئو سایت را برای ما ایجاد می کند. در نظر داشته باشید که سئو اشتباه می تواند شما را از دید کاربران به کلی پنهان کند و تمام تلاش شما را هدر دهد؛ به گونه ای که اگر از ابتدا سمت سئو نمی رفتید، شاید حتی کمتر ضرر می کردید که این یعنی ممکن است حتی رقبای شما با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و محبوبیتی بیشتر داشته باشند!

منابع:

http://modir.tv

http://seoz.ir

 

 

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

سیری در دنیای بازاریابی و کسب و کار

سیری در دنیای بازاریابی و کسب و کار دنیای تکنولوژی و کسب و کار امروزه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *