پنج شنبه , آبان ۳۰ ۱۳۹۸
خانه / بازاريابي / مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )

مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )

مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )

مارکتینگ میکس نتفلیکس Netflix

نتفلیکس Netflix در سال شمسی ۱۹۹۷ توسط Randolph و همچنین Hastings تأسیس شد و همچنین یکی از پیشروترین شبکه‌های پخش کننده تصویری و تلویزیونی در جهان با داشتن مشترکین بیش از ۷۵ میلیون در سراسر جهان به دلیل بیش از ۱۰۰،۰۰۰ فیلم دیدنی و جذاب در شبکه خود می باشد.

مارکتینگ میکس نت فلیکس نتفلیکس NetFlix Marketing Mix آمیخته بازاریابی مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )

 

طی سال شمسی‌ها، Netflix روش‌های مختلفی را جهت تکامل ترکیب بازاریابی خود جهت افزایش فروش و همچنین تولید سود معرفی کرده می باشد. رقبای آن هم شامل HBO GO ، Vudu ، Hotstar ، Amazon Prime ، Hulu  خواهند بود که همگی هنوز نتوانسته‌اند از موفقیت نتفلیکس پیشی بگیرند. همچنین طی سال شمسی‌ها ، سود Netflix به سرعت افزایش یافته می باشد، زیرا خود را به عنوان یکی از بهترین اشکال پخش تصویری و تلویزیونی تثبیت کرده می باشد.

در اینجا به معرفی مارکتینگ میکس ( یا آمیزه بازاریابی ) نتفلیکس Marketing Mix of Netflix می پردازیم .

مارکتینگ میکس محصول Product

از زمان آغاز به کار ، Netflix از طریق روش‌های فروش خلاقانه خود ، خود را به عنوان ارائه دهنده خدماتی موفق معرفی نموده می باشد. مشتریان Netflix آن شانس را دارند که به هزاران فیلم دیدنی و جذاب و همچنین دیدن کردن و نمایش تصویری و تلویزیونی که باهدف دستیابی به خواسته‌های مشتریان هر روز به‌ روز رسانی می‌شوند ، دسترسی پیدا نمایند.

همچنین و علاوه بر آن ، نتفلیکس از طریق پست نیز DVD محتوای عکسی خود را ارسال می‌نماید که مزیت بزرگی در مواجه با رقبا به ویژه در بازه زمانی ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ فراهم می‌نمود . آن واقعا یک ایده خلاقانه و همچنین خیلی زیاد موفق بود. در سال شمسی ۲۰۱۲ ، سه نوع اشتراک جهت مشتریان در نظر گرفته : تنها و فقط پخش آنلاین ، DVD به استثنای پخش آنلاین و همچنین DVD به همراه پخش آنلاین .

هر مدل اشتراک شامل ویژگی‌های مختلفی شامل سطح کیفیت متنوع و گوناگون و مختلف HD ، تعداد صفحه‌ای که می‌توانید هم‌زمان محتوا را تماشا کنید. Netflix را می‌قدرت به عنوان یک محصول محسوس و همچنین محصول نامشهود طبقه بندی کرد. ملموس بودن به دلیل ارسال DVD ، سرویس نامحسوس نیز به دلیل پخش آنلاین می باشد. آن محصول در Xbox ، PlayStation و همچنین Wii نیز قابل دسترسی می باشد. برنامه جذاب و جالب و خوب آن هم با Android و همچنین Apple IOS سازگار می باشد و همچنین در تلفن‌های هوشمند قابل دسترسی می باشد.

مارکتینگ میکس ترفیع Promotion

ترفیع Promotion مهم‌ترین قسمت و بخش در آمیخته بازاریابی یک برند می باشد. به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی ، Netflix دائماً به روش‌های متنوع و گوناگون و مختلف تبلیغ و همچنین ترفیع سرویس ها و خدمات خود را انجام می‌دهد.

در مرحله اول ، منبع اصلی تبلیغ آن هم‌ها از طریق وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید شبکه‌های فرهنگی و اجتماعی شامل YouTube می باشد که جوانان و نوجوانان و همچنین همچنین طیف وسیعی از پهناور و بزرگ‌سالان را به خود جذب نمود. با آن حال ، در طول سال شمسی ۲۰۰۶ ، ضمن حفظ تبلیغات در شبکه‌های فرهنگی و اجتماعی ، آن هم‌ها به سمت فیلم دیدنی و جذاب‌های بازاریابی فردی یا شخصی نیز روی آوردند که به آن هم‌ها امکان خلاقیت در تبلیغ خود جهت آن سرویس را میداد.

از آنجا که آن هم‌ها در حال حاضر یک برند جهانی شناخته شده خواهند بود ، به سختی مستلزم و نیاز به تبلیغات شدید احساس می‌نمایند، از آن رو اکنون به تبلیغات پاپ آپ ، آگهی ها ، بنر و همچنین سایر تبلیغات استاتیک در وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌ها بهره بری و استفاده می‌می شود. طی چند سال شمسی قبل ، در فیلم دیدنی و جذاب‌های تبلیغاتی خود از اشخاص مشهور سطح بالا جهت معرفی محصولات بهره بری و استفاده می‌کنند تا مقدار و اندازه و میزان فروش و همچنین سود را افزایش دهند.

به روش کلی جهت جذب مشتری ، آن هم‌ها دائماً یک ماه اشتراک آزمایشی مجانی و رایگان به مشتریان پیشنهاد می‌نمایند تا مشتریان را به دام انداخته  و همچنین مشتری در آن مدت با محتوای آنان آشنا شده و همچنین شانس خرید اشتراک بالا می‌رود.

Netflix با گذشت سال شمسی‌ها تبلیغات متفاوتی را ارائه نموده می باشد تا با فصول متنوع و گوناگون و مختلف یا رویدادهای متنوع و گوناگون و مختلف مطابقت داشته باشد که سرانجام به آن هم‌ها در افزایش فروش و همچنین جذب مخاطبان نماید. در سال شمسی ۲۰۱۳ آگهی زمستانی جهت تبلیغ سرویس ها و خدمات خود را در انواع ژانرها جهت خانواده‌ها ساخت که در تعطیلات بتوانند از فیلم دیدنی و جذاب‌های نتفلیکس بهره بری و استفاده نمایند.

مارکتینگ میکس نرخ Price

نتفلیکس استراتژی نرخ‌گذاری مبتنی بر ارزش را دنبال می‌نماید. نرخ گذاری مبتنی بر ارزش شامل سه نوع روش ” اشتراک” متغایر و متفاوت می باشد که با ارزش متغایر و متفاوت در نرخ‌های مختلفی ارائه می‌می شود. برتری آن مدل مبتنی بر روش اشتراک نسبت به رقبایی بود که مشتری در وبسایت و مرکز خبرهای جدید آن هم‌ها به ازای هر بار دیدن یک فیلم دیدنی و جذاب بایستی و حتما پول پرداخت می‌کردند.

اشتراک با نرخ بالاتر در مقایسه با اشتراک ارزان تر ، در را جهت ارائه ویژگی های بیشتری باز می نماید. آن یک استراتژی خوب جهت ساخته یا ایجاد سود اکثرا و بیشتر جهت یک برند تجاری می باشد ، زیرا باعث می می شود مشتریان با عضویت در رده بالاتر با ویژگی های متنوع و گوناگون و مختلف دوست داشتنی و جذاب تر، پول بیشتری پرداخت نمایند. برند اسلوگان نتفلیکس “برنامه جذاب و جالب و خوب ای را انتخاب کنید که جهت تو مناسب باشد” نشان میدهد که گزینه های متنوع و گوناگون و مختلف قیمتی یک استراتژی می باشد.

 Netflix سه طرح اشتراک متنوع و گوناگون و مختلف ارائه می دهد : اشتراک ابتدایی و اولیه با $۸.۹۹ در ماه ، اشتراک استاندارد $۱۲.۹۹ در هر ماه و همچنین در اشتراک عالی که در آن هم مشترک بایستی و حتما مبلغ $۱۵.۹۹ در ماه بپردازد.

در اشتراک ابتدایی و اولیه ، کاربر میتواند تنها یک صفحه باز و همچنین تماشا نماید ( تک کاربره می باشد ) – به آن معنی که تنها و فقط یک شخص می تواند به روش همزمان فیلم دیدنی و جذاب یا دیدن کردن و نمایش را تماشا کند ، انعطاف پذیری تماشای هر دستگاهی مانند لپ تاپ ، تلویزیون ، تلفن و همچنین دسترسی به همه فیلم دیدنی و جذاب ها یا دیدن کردن و نمایش ها وجود دارد. در گزینه استاندارد ، کاربر با دو ویژگی اضافی – دو صفحه دیدن کردن و نمایش و همچنین فیلم دیدنی و جذاب در حالت  HD روبرو می باشد ( دو کاربره می باشد ).

در اشتراک عالی ، کاربر قابلیت باز کردن چهار صفحه می باشد و همچنین آن بدان معنی می باشد که چهار فرد یا شخص میتوانند همزمان در یک مکان میتواند فیلم دیدنی و جذاب ببینند( چهار کاربره می باشد ). به عنوان مثال ، با یک اکانت اشتراک عالی ، عملا ۴ فرد یا شخص در صورتی که نفری ۴ دلار پرداخت نمایند ، میتوانند آن اشتراک را به حدود ۵۰% نرخ یک اشتراک ابتدایی و اولیه ( تک نفره ) خرید نمایند.

مارکتینگ میکس نرخ Place

Netflix هر دو محصول محصولی ملموس و همچنین نامشهود دارد هرچند که در بعضی کشورها ، تنها و فقط محصول نامحسوس آن هم یعنی به صورت آنلاین ارائه میشود وDVD  ارائه نمی می شود. سرویس پخش آنلاین در توزیع چند کاناله کار می کند ، یعنی زمانی که یک تجارت بیش از دو کانال جهت دسترسی به مشتریان دارد (“سیستم های توزیع چند کانال / ترکیبی”). داشته باشد.

Netflix سرویسهای خود را از طریق سیستم عامل های متنوع و گوناگون و مختلف مانند Playstation در سال شمسی ۲۰۰۸ ، Xbox در ۲۰۰۹ و همچنین Nintendo Wii در سال شمسی ۲۰۱۰ در دسترس مشتریان خود قرار داده می باشد. آن آن هم سیستم های توزیع چند کانال / ترکیبی می باشد.

نوشته مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی ) اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )
منبع
جدید و تو و تازه ترین آموزش ها در باره بازاریابی : مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات

زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *