شنبه , آذر ۸ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / مدل برند و همچنین مدل سازی برند Brand Model

مدل برند و همچنین مدل سازی برند Brand Model

مدل برند و همچنین مدل سازی برند Brand Model

چرا برند مدل ( مدل برند ) مهم می باشد ؟

مدل برند را جهت اول بار در زبان فارسی در آن بلاگ تشریح مینمایم. هرچند که همین فردا متخصصانی از ناکجا آباد تحت نام پدر برند ایران یا مادر برندسازی ایران ، به ناگهان یادشان می آید که چنین واژه ای اصلا وجود دارد و همچنین همه متخصص طراحی مدل برند میشوند !!

مدل برند یک کسب و همچنین کار را جهت تو خواننده فهیم در قالب یک مثال تشریح میکنم.

فرض که هفته بعدی یک دور همی پهناور و بزرگ خانوادگی قرار می باشد در حیاط منزلتان برگزار نمایید.

اراده و تصمیم راسخ پهناور و بزرگ: آیا میتوانم بساط جوجه در فضای باز راه بیاندازم؟ یا بایستی و حتما داخل منزل، مراسم را برگزار نمایم؟

حتما تو گوی بلورین پیش گو ندارید ، ولی باید توجه داشت درسترسی به پیش بینی آب و همچنین هوا دارید.  نهاد هواشناسی جهت پیش بینی آب و همچنین هوا ، مدل سازی هواشناسی دارد. جمعه به نظر می رسد آسمان صاف می باشد. یعنی حتما باران نمی بارد؟

البته که نه. مدل ها تنها پیش بینی کننده خواهند بود ، ولی باید توجه داشت ۱۰۰٪ دقیق نیستند. هرچه مدل پیشرفته تر و همچنین موثرتر باشد ، قابلیت پیش بینی آن هم نیز دقیق تر می باشد.

what is brand model برند مدل برندسازی برندینگ مدل برند مدل برند و همچنین مدل سازی برند Brand Model

مدل برند نیز دقیقا چنین می باشد. هر برند بزرگی مانند اپل، ردبول، مایکروسافت ، … شامل برند مدل خود می باشد.

 هدف از یک مدل برند پیش بینی رفتار مصرف کننده می باشد. بدون داشتن یک مدل برند ، در مورد چگونگی تأثیر تصمیمات فعلی خود در بعدی بر مشتریان با عدم اطمینان عمده ای روبرو هستید.

هر روز مقدار خیلی زیاد بسیاری اطلاعات گیج کننده در اختیاز ​​مدیر اجرایی قرار میگیرد.

یک مدل برند کمک می کند تا روی مهمترین مواردی که موجب رشد کسب و همچنین کار میشود تمرکز نمود.

چگونه برند مدل اثرگذار می باشد ؟

برند مدل شامل مهمترین عناصر پیشران و همچنین محرک یک کسب می باشد.

مدل سازی برند شامل ۴ عنصر مهم می باشد.

  • برند مدل موثر ، بیانگر طرز فکر کردن و اندیشیدن ، نگرش و همچنین رفتار مشتری نسبت به برند می باشد
  • برند مدل موثر ، بعدی را پیش بینی می کند ، پاسخ به سوالی مانند “چه میشود در صورتی که” را به عکسی قابل دیدن تغییر پیدا کردن میکند که جهت اقدامات بعدی در نظر گرفته می می شود.
  • برند مدل موثر اطلاعاتی را در مورد آنچه جهت رسیدن به اهداف با استانداردهای سازگار مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد ارائه می دهد.
  • برند مدل موثر ترکیبی از هر کاری که برند تو انجام می دهد و همچنین یک چارچوب کاملاً ضروری جهت ارزیابی تصمیمات ارائه می دهد.

در صورتی که رقیب تو برند خود را مدل کند و همچنین تو آن کار را نکنید ، با گذشت زمان در مقابل رقبا، بازار را از دست خواهید داد.

متناوباً ، در صورتی که مدل برند موثرتری نسبت به رقیب خود داشته باشید ، به مرور زمان سهم بازار خود را افزایش خواهید داد و همچنین یا حداقل آن هم را حفظ خواهید نمود.

فواید یک مدل برند موثر

یک مدل برند موثر به تیم رهبری تو کمک می کند:

  • کمک میکند تا تصمیمات بهتری بگیرید. تصمیمات بهتر منجر به نتایج اقتصادی و مالی بهتر میشود.
  • کمک میکند تا به سرعت تغییرات در روند و همچنین “اکوسیستم مصرف کننده” خود را مشخص کنید و همچنین استراتژی های خود را جهت جلو زدن از رقبای خود ، تنظیم نماید.
  • نیازهای نوظهور مصرف کننده را کشف کرده و همچنین مشخص کردن کننده نوع نوآوری مورد مستلزم و نیاز می باشد.
  • مدل برند مشخص کنید که چه اقدامات استراتژیکی بیشترین تأثیر را بر نام تجاری خواهند گذاشت (بر اساس اقتدار و قدرت توصیفی و همچنین پیش بینی مدل).
  • مدل برند میتواند سبب حل معظلات و مسائل و مشکلات چالش برانگیز صنعت می شود. داده هایی که شان نزولشان معین نیست ، تغییر پیدا کردن به درد سر میشوند. یک مدل برند جهت غلبه بر مشکل ، داده های اشتباه را فیلتر می کند.
  • نقشی را که بازاریابی ، تبلیغات ، نوآوری و همچنین بقیه اجزای برند در ذهن مشتری بازی می کند ، روشن می نماید.
  • اطلاعات مورد مستلزم و نیاز مدیران عامل و همچنین مدیران برند را بلافاصله سازماندهی و همچنین ساختار میدهد.

مزایای مدل سازی برند خیلی زیاد زیاد می باشد. ولی باید توجه داشت احتمال اشتباه بودن مدل تو وجود دارد.

مخصوصا در صورتی که برند مدل تو به عنصر انسانی کسب و همچنین کار تو نپردازد ، در نهایت تصمیماتی می گیرید که ممکن می باشد با از بین بردن سودآوری بلند مدت و همچنین پایدار ، دخل و درآمد کوتاه مدت را تنها و فقط در نظر گیرد.

مثالهایی از برند مدل

یک مدل برند مناسب حداقل پنج مزیت مهم در رشد تجارت تو فراهم مینماید:

  • پیش بینی دقیق.

یک مدل جامع ، پیش بینی های دقیقی از رفتار مصرف کننده به تو ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، هارلی دیویدسون سعی می کند موتورسیکلت اکثرا و بیشتر از آنچه انتظار میرود؛ تولید کند.

  • جزئیات مرتبط به اجرا.

 یک مدل برند مناسب ، جزئیات اساسی مورد مستلزم و نیاز جهت ارائه سرویس ها و خدمات به بهترین مشتریان تو را تشریح مینماید.

مدل تجاری هارلی-دیویدسون ساختاری را ارائه می دهد که چگونه گروههای مالکان هارلی (HOGs) می توانند شعبه های خود را به بهترین شکل مدیریت کنند.

  • شاخص های حل پیشامد جدید.

 یک مدل برند جامع توضیحات دقیقی در خصوص شیوه حل پیشامد جدید بعد از دستیابی به پاسخ ارائه می نماید.

از آنجا که HOG مدلی از شکل ظاهری گروههای آنها در بهترین حالت دارد ، آنها مدلی جهت سنجش سایر گروهها دارند.

  • وضوح و همچنین جهت.

 یک مدل مشتری مدار نشان می دهد که چه اقداماتی بیشترین تأثیر را روی مشتریان اصلی تو خواهد داشت.

در صورتی که اطمینان دارید که مشتریان در مورد کسب و همچنین کار تو به پس نتیجه آن می شود که احساسی میرسند ، می توانید هر چیزی را که نتواند به پس نتیجه آن می شود که برسد حذف کنید.

اغلب مدیران آنچه را که می خواهند بشنوند خودشان در ذهنشان میسازند. مدل سازی برند به مشخص کردن اثربخشی کاری که انجام میدهید، کم مینماید.

به جای آنکه تنها و فقط با احساسات درونی – یا تنها و فقط با کارهای روتین به پیش بروید، یک برند مدل موثر می تواند با دقت بیشتری به تو بگوید که واقعاً در تجارت ، مشتری و همچنین صنعت تو چه می گذرد.

  • تعریف برند 
  • اهمیت برند در بازاریابی
  • پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق
  • مدل داگمار در تبلیغات DAGMAR
  • مشخص کردن ارزش برند

مشاوره برندسازی

 مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته مدل برند و همچنین مدل سازی برند Brand Model اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

منبع
جدید و تو و تازه ترین آموزش ها در باره بازاریابی : مدل برند و همچنین مدل سازی برند Brand Model

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چرا مشتری محصول و همچنین برند تو را انتخاب کند؟ (عوامل موثر بر اراده و تصمیم راسخ گیری)

چرا مشتری محصول و همچنین برند تو را انتخاب کند؟ (عوامل موثر بر اراده و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست