دوشنبه , آبان ۱ ۱۳۹۶
خانه / بازاريابي / مشتری یابی در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشیم

مشتری یابی در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشیم

مشتری یابی در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشیم

تیم مشاوران مدیریت ایران : 

اکثر تولیدکنندگان درجه یک در آرزوهای خود به صادرات به اروپا می‌اندیشند و همچنین آنکه شاید بتوانند محصول خود را جهانی نمایند. ولی باید توجه داشت آیا آن ممکن می باشد؟ البته منظور من فرستادن چند قوطی کنسرو، چند شیشه سس جهت یک سوپرمارکت در لندن و همچنین یا پاریس که مراکز اصلی خرید ایرانیان مقیم آن شهرستان ها می باشد، اصلا نیست (هرچند که بعضی آن‌گونه خود را صادره کننده به اتحادیه اروپا می‌دانند !)

%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA %D8%A8%D9%87 %D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7 مشتری یابی در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشیم

هدف ارتباط با هر آن هم‌کسی می باشد که در مرزهای اتحادیه اروپا به دنبال محصول ماست. ساخته یا ایجاد یک بازار هدف جدید در اروپا.

ولی باید توجه داشت آن هم‌روش که میدانید، ساخته یا ایجاد ارتباط از سوی ما با خریدار یا مصرف‌کننده اروپایی (خریدار خانگی، خریدار واسط، خریدار تولیدی) کار ساده‌ای نیست. هرچند که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی در مرحله صفر شروع آن فرایند مشکل‌دارند. به آن معنا که قبل از رسیدن به ساخته یا ایجاد ارتباط با مشتری، هیچ ایده‌ای در خصوص مشتری خود ندارند. سوال اساسی در ذهن آن صادرکننده‌ای از اینجا شروع می‌می شود :

۱- به چه کسی بایستی و حتما بفروشم ؟
۲- آن فرد یا شرکت کجاست ؟

پس در گام نخست بایستی و حتما خریدار (مشتری بالقوه) به‌درستی انتخاب گردد. شناسایی مشتری مناسب خود خیلی زیاد دشوار می باشد.

از اساسی‌ترین معظلات و مسائل و مشکلات صادرکننده ایرانی؛ نداشتن دانش کافی می باشد.

بعضی از مهمترین آن معظلات و مسائل و مشکلات عبارتند از :

۱- عدم مسلط بودن و تسلط داشتن به زبان انگلیسی ( به‌خصوص زبان تخصصی تجاری )
۲- عدم شناخت فرهنگ مصرف شهروندان اروپایی
۳- عدم شناخت الگوریتم تصمیمی و همچنین عوامل تاثیرگذار بر اراده و تصمیم راسخ سازی یک خریدار اروپایی
۴- عدم مسلط بودن و تسلط داشتن به قوانین و همچنین مقررات بازار اروپا

مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد که توضیح دهم که در صورتی که به تا حال به افغانستان، عراق و همچنین یا چند کشور آفریقایی چند دلاری صادرات داشته‌اید، به‌هیچ‌عنوان سعی نکنید که بر حقانیت خود بر صادرات به اروپا به همین آسانی نیز اصرار نمایید.

در ادامه سعی خواهیم داشت تا بر اساس تجربه عملی تیم مشاوران مدیریت ایران و همچنین نیز توصیه نهاد‌های اروپایی دست‌اندرکار واردات، اطلاعاتی مناسبی جهت صادرات به اروپا به تو تولیدکننده و همچنین یا صادرکننده عزیز منتقل نماییم.

۱- بازار اروپا را خوب بشناسید.

با توجه به حجم بالای مصرف در کشورهای اروپایی، آن بازار از تمام کشورهای جهان محصولاتی را وارد می‌نماید. آن بازار می‌تواند به‌عنوان یک حامی برند، در تغییر پیدا کردن‌شدن یک برند به برند جهانی خیلی زیاد موثر باشد، البته دسترسی به آن بازار خیلی زیاد سخت می باشد.
پیش از شروع به جستجوی خریداران اروپایی، بایستی و حتما ساختار بازار هدف را بشناسید. بایستی و حتما از خود بپرسید:

– کدام بازار و همچنین کدام کانال توزیع و همچنین پخش بیشترین فرصت جهت محصول تو فراهم خواهد نمود ؟
– چه کسی یا افرادی واردکننده اصلی آن نوع از محصولات در آن هم بازار هدف خواهند بود ؟ و همچنین خریداران آنان به چه چیزهایی مستلزم و نیاز دارند ؟
– مقدار و اندازه و میزان تقاضای محصول تو در هر کشور به چه مقدار و اندازه و میزان می باشد ؟
– رقبای تو در آن هم بازار چه افرادی خواهند بود و همچنین مزیت‌های رقابتی تو در آن هم بازار چیست ؟

پاسخ به موارد فوق، موجب شناخت مناسب از بازار هدف می باشد و همچنین کمک می‌کند تا خریدار مناسب را بیابید. در آن میان نحوه توزیع و همچنین پخش نیز خیلی زیاد مهم می باشد که می‌تواند: فروش مستقیم به مصرف‌کننده نهایی ، اخذ نمایندگی، دلال و همچنین یا از طریق واردکننده باشد.

۲- مطالعه وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌های مرتبط با انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و همچنین فدراسیون‌ها.

هر خانواده از محصولات شامل یک فدراسیون یا انجمنی در اروپاست. جهت مثال در خصوص روغن نباتی، اروپا یک فدراسیون اختصاصی جهت روغن‌های پایه گیاهی دارد که تحت عنوان FEDIOL که اطلاعات خیلی زیاد خوبی در اختیار صادرکننده آن نوع روغن به اروپا خواهد داد.
تمام انجمن‌های کشورهای عضو (که فعال در حوزه تولید دانه‌های روغنی و همچنین استیصال روغن از دانه فعال خواهند بود) در آن فدراسیون عضو خواهند بود. هریک از آن مراکز شامل وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید خواهند بود و همچنین اطلاعات خیلی ارزشمندی محیا می‌نمایند. البته بعضی اطلاعات مرتبط به تحقیقات بازار در آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌ها مستلزم و نیاز به خرید حق اشتراک دارند. حتما مشتریانی در آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌های معرفی‌شده‌اند.

۳- مشارکت در نمایشگاه تجاری.

حضور در نمایشگاه‌های تجاری یکی از بهترین راه‌ها جهت ملاقات با خریداران بالقوه و همچنین یا کسب اطلاعات موردنیاز در خصوص بازار هدف می باشد. بایستی و حتما اطلاعاتی کافی در مورد تاریخ نمایش و همچنین شرایط مشارکت در نمایشگاه‌های مدنظر را کسب و همچنین جهت آن هم برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی نمایید. بعضی نمایشگاه‌ها کاملا تخصصی و همچنین بعضی در مورد تمام یک خانواده از محصولات می باشد.

جهت مثال جهت صادرات موارد غذایی به اروپا شاید حضور در آن نمایشگاه‌ها بهترین انتخاب باشد :

  •  نمایشگاه دوسالانه Anuga کشور آلمان، در حوزه خرده‌فروشی مواد غذایی و همچنین سرویس ها و خدمات مرتبط با تحویل مواد غذایی (کیترینگ غذا) می باشد. در آن نمایشگاه می‌قدرت در خصوص بازار مصرف اروپا چیزهای بسیاری آموخت.
  •  نمایشگاه دوسالانه SIAL فرانسه، که در خصوص محصولات غذایی آماده مصرف و همچنین ادویه‌جات می باشد.
  •  نمایشگاه دوسالانه Food Ingredients Europe که در کشورهای متغایر و متفاوت اروپایی نمایش می‌گردد و همچنین در خصوص مواد ابتدایی و اولیه محصولات غذایی می باشد.
  •  نمایشگاه بین‌المللی BioFach که هرسال در آلمان برگزار می‌می شود . آن نمایشگاه جهت مواد غذایی ارگانیک و همچنین سایر محصولات غذایی تجاری می باشد.
  • نمایشگاه In-Cosmetics که هرسال در یک کشور اروپایی برگزار می‌می شود و همچنین در خصوص مواد تشکیل‌دهنده محصولات آرایشی و همچنین بهداشتی می باشد. آن نمایشگاه تامین کنندگان، فرموله کنندگان، قسمت و بخش‌های بازاریابی و همچنین R&D را در کنار جمع می‌نماید.

هزینه‌ شرکت در آن نمایشگاه‌ها خیلی زیاد زیاد می باشد. در صورتی که بودجه کافی ندارید و همچنین یا آمادگی حضور در آن نمایشگاه را ندارید، حداقل به‌عنوان یک بازدیدکننده به آن‌گونه نمایشگاه سر بزنید و همچنین تحقیقبازاریابی خود را آغاز کنید.

۴- برقراری تماس با نهاد‌های توسعه تجارت.

بسیاری از کشورهای اروپایی شامل نهاد توسعه تجارت دولتی خواهند بود و همچنین به دنبال تقویت و همچنین ارتقاء واردات از کشورهای درحال‌توسعه می‌باشند.آن نهاد‌ها با شرکت‌های کوچک و همچنین متوسط SMEs همکاری می‌کنند و همچنین به صادرات محصولات تو به اروپا کمک می‌نمایند.
سازمانی که بر بازار و همچنین محصول تو متمرکزاند را بیابید. همچنین به فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن برقراری ارتباط و همچنین گرفتن اطلاعات از طریق قسمت و بخش اقتصادی سفارت کشورهای اروپایی نیز باشید.

۵- بهره بری و استفاده از وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌های تجارت آنلاین (بازاریابی از طریق وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید).

خریداران اروپایی ترجیح می‌دهند که با تامین کننده خود مستقیما ارتباط داشته باشند. همچنین آنان به دنبال اطلاعاتی در خصوص سایر تامین کنندگان حاضر در بازار و همچنین تحلیل هرکدام از آنان خواهند بود تا بتوانند با چشم باز وارد قرارداد شوند. دقت نمایید که وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌های تجارت آنلاین دسترسی کمتری به بازارهای سنتی دارند (بازار محصولاتی که چند صدسال به‌صورت سنتی در اروپا خرید و همچنین فروش آن هم مرسوم بوده می باشد) و همچنین بیشترین تاثیر تجارت تحت وب بر محصولات نوظهوری می باشد که نسل‌ها و همچنین بازارهای جدید به دنبال آن هم خواهند بود. ولی باید توجه داشت در صورتی که بودجه تو زیاد نیست، بهترین محل جهت ترویج محصول می باشد.

همچنین از پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاینی که اطلاعات بازار B2B را در اختیار تو قرار می‌دهد، می‌توانید بهره بری و استفاده نمایید. آن وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌ها اطلاعات شرکت‌ها را بر اساس حوزه تمرکز آنان بر محصولات و همچنین نحوه همکاری با آنان را دسه بندی و همچنین عرضه می‌نمایند. جهت مثال در حوزه مواد غذایی وبسایت و مرکز خبرهای جدید Organic-Bio یکی از آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌ها با تمرکز بر مواد غذایی ارگانیک می باشد.

۶- بهره بری و استفاده از بازاریابی مستقیم.

از بین تمام انواع بازاریابی، بهره بری و استفاده از سرویس ایمیل و همچنین ارسال مستقیم مباحث و مطالب مرتبط به محصولات به خریدار بالقوه می‌تواند یکی از راه‌های مناسب جهت رسیدن به مشتری مناسب باشد. تنها و فقط بایستی و حتما مطلب را با سوالات ذهن مخاطب مطابق و یکدست نمود.

۷- درک خریدار بالقوه.

تنها و فقط به تماس گرفتن با خریدارتان فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن نکنید، بایستی و حتما پیش از هر کاری ازنظر برنامه جذاب و جالب و خوب و همچنین محصول خود را آماده نموده باشید. نقطه خیلی زیاد حائز اهمیت می باشد، هر مشتری بالقوه را به‌درستی بشناسید و همچنین مستلزم و نیاز او همچنین را درست تحلیل نمایید. بایستی و حتما بدانید که هر خریدار، به‌خصوص خریداری که در حوزه B2B فعال می باشد (خریدار شرکتی) هرروز تعداد بسیاری ایمیل، تلفن و همچنین محتوای کاغذی از فروشندگان دیگر گرفتن می‌نماید، پس بایستی و حتما بدانید که به چه روشی می‌توانید مشتری را متقاعد کنید که محصول تو از سایرین بهتر می باشد. آیا میدانید ؟ سخت می باشد ولی باید توجه داشت غیرممکن نیست.

بایستی و حتما اطلاعات مناسبی در خصوص مشتری جمع‌آوری نمایید. آگاهی پایه شناخت و همچنین موفقیت می باشد.

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته مشتری یابی در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشیم اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT پدیدار شد.

%name مشتری یابی در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشیم %name مشتری یابی در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشیم

%name مشتری یابی در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشیم
منبع
بهترین آموزش ها در باره بازاریابی : مشتری یابی در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشیم

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising تیم مشاوران مدیریت ایران : در بسیاری از کشورها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *