یکشنبه , شهریور ۳۰ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / هفت تفاوت بازاریابی و همچنین فروش

هفت تفاوت بازاریابی و همچنین فروش

هفت تفاوت بازاریابی و همچنین فروش

تفاوت بازاریابی و همچنین فروش

تفاوت فروش و همچنین بازاریابی مانند تفاوت های یک برادر و همچنین خواهر می باشد.

رقابت بین فروش و همچنین بازاریابی اغلب از نوعی رقابت خواهری و همچنین برادری می باشد، ولی باید توجه داشت در صورتی که یک کسب‌وکار در حال رشد دارید، درک روشنی از چگونگی عملکرد بازاریابی و همچنین فروش خیلی زیاد حائز اهمیت خواهد بود.

شایعات و همچنین کج فهمی های اشخاص به حدی بوده می باشد که از تفاوت خیلی زیاد زیاد بین بازاریابی و همچنین فروش کاملا غافل شده اند. تا جایی که مدیران سازمانها کار فروش و همچنین بازاریابی را با هم تحلیل می‌کردند.

جهت مدت بسیاری، بسیاری از فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می‌کردند که “فروش” تحت فرمان بازاریابی عمل می کند و همچنین جهت مدت بسیاری، بسیاری از شهروندان و مردم شهر خواستار فروش بازاریابی بوده اند، که البته در عمل اینگونه نبوده می باشد.

همین طرز فکر کردن و اندیشیدن باعث حس تنفر تیم فروش از بازاریابی شده بود.

فروش و همچنین بازاریابی رشته‌های مختلفی با الزامات متنوع و گوناگون و مختلف خواهند بود، در بعضی نواحی همپوشانی دارند و همچنین مشخص نمی‌می شود که کدامیک در کجا تمام شده و همچنین غیره ای شروع می‌می شود.

تفاوت بازاریابی و همچنین فروش هفت تفاوت بازاریابی و همچنین فروش

تفاوت بازاریابی و همچنین فروش

بسیاری از اشخاص اغلب از کلمات “بازاریابی” و همچنین “فروش” به عنوان مترادف بهره بری و استفاده می کنند. در واقعیت و حقیقت ، آن دو اصطلاح در مدیریت بازاریابی معانی مختلفی دارند. درک تفاوت بین بازاریابی و همچنین فروش جهت آنکه مدیر بازاریابی یا فروش حرفه ای باشید، خیلی زیاد ضرور می باشد.

تفاوت‌های کلیدی بین مفهوم بازاریابی و همچنین فروش

تفاوت بین مفهوم بازاریابی و همچنین فروش در موارد و نکات زیر شرح داده شده می باشد:

  1. در صورتی که مصرف کنندگان علاقه مند به محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات بدون نظارت بمانند، فروش بسیاری انجام نخواهد شد. آن آن هم مفهوم فروش می باشد. یک جهت گیری تجاری جهت دستیابی به اهداف سازمانی با پیشی گرفتن از رقبا در تامین رضایت مشتری را بازاریابی گویند.
  2. مفهوم بازاریابی عبارت می باشد خطور دادن کالاها و همچنین سرویس ها و خدمات به ذهن مصرف کنندگان می باشد. در مقابل، مفهوم فروش عبارت از برانگیختن ذهن مصرف‌کننده نسبت به کالاها و همچنین سرویس ها و خدمات مرتبط می باشد.
  3. نقطه ابتدایی مفهوم بازاریابی، بازار هدف می باشد، به عنوان مثال اول تحقیقات بازار انجام شروع می‌می شود. در مقابل، کارخانه نقطه شروع مفهوم فروش می باشد.
  4. یکی از مهمترین تفاوت های بازاریابی و همچنین فروش در خصوص تمرکز می باشد. تمرکز اصلی مفهوم بازاریابی بر نیازهای مشتری می باشد، ولی باید توجه داشت تمرکز مفهوم فروش بر فشار بیشتری جهت ارائه محصولات موجود به مشتریان می باشد.
  5. مفهوم بازاریابی یک دیدگاه بیرونی دارد در حالی که مفهوم فروش یک دیدگاه درونی دارد.

  6. رضایت مصرف کنندگان ماهیت مفهوم بازاریابی می باشد. بالعکس، مفهوم فروش متکی بر انتقال مالکیت محصول از یک شخص به شخص دیگر می باشد.
  7. یک برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی تجاری بلند مدت در مفهوم بازاریابی وجود دارد؛ که بر وفاداری برند و همچنین هزینه سوییچینگ بالا تمرکز دارد. در مقابل، مفهوم فروش یک برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی تجاری کوتاه مدت می باشد، به عنوان مثال جایگاه یابی مناسب و همچنین سهم بازار، ولی باید توجه داشت تنها جهت یک دوره کوتاه.
  8. مفهوم بازاریابی جهت به حداکثر رساندن سود می باشد، در حالی که در فروش جهت به حداکثر رساندن فروش می باشد.
  9. تلاش‌های مرتبط به فروش مفهوم شامل ارتقا و همچنین ترغیب می باشد، ولی باید توجه داشت تلاش‌های بازاریابی یکپارچه با مفهوم بازاریابی بکار می‌رود، که شامل استراتژی‌های مختلفی مرتبط به آمیخته بازاریابی یعنی محصول، نرخ، مکان (توزیع فیزیکی)و همچنین تبلیغات می باشد.
  10. در مفهوم بازاریابی، نرخ بر اساس نیروهای متنوع و گوناگون و مختلف موجود در بازار، یعنی تقاضا و همچنین عرضه کالا مشخص کردن می‌می شود. در فروش، هزینه تولید بر اساس مشخص کردن نرخ محصول یا سرویس ها و خدمات را مشخص کردن می می شود.

تفاوت بازاریابی و همچنین فروش

بازاریابی

  1. بازاریابی یک به چند می باشد.
  2. بازاریابی داستانی در مورد شرکت، محصول و همچنین … را جهت بسیاری از شهروندان و مردم شهر تعریف می‌کند.
  3. بازاریابی به دنبال شناخته شدن و شهرت برند می باشد
  4. بازاریابی بایستی و حتما سعی نماید داستان‌هایی که در بازار هدف پخش و همچنین تشدید می‌می شود را با نهاد همتراز یا شاغول نماید.
  5. بازاریابی Big Data را تجزیه و همچنین تحلیل می‌کند. بازاریابی به تو میانگینی از آنچه در بازار در حال رخ دادن می باشد را را به عنوان یک تحلیل بازار به ارمغان می آورد نه ویژگی‌های خاص را.
  6. بازاریابی چیزی را که مشتریان در هنگام خرید یا امتحان یک محصول، سرویس ها و خدمات و همچنین یا راه حلی را که انتظار دارند را مورد بررسی کردن قرار می‌دهد.
  7. بازاریابی به دنبال معیارهای جدید جهت دسته بندی مصرف کنندگان می باشد. تیم‌های آنلاین ، بازارهای بعدی نزدیک خواهند بود و همچنین بیش از پیش به خود پیله می‌کنند و همچنین کم‌تر خرید می‌کنند.
  8. بازاریابی نباید به دنبال ارائه نرخ‌های خاص و همچنین تخفیف‌های ویژه باشد، و همچنین در عوض، بایستی و حتما بتواند با ارائه پیشنهادها خاص، با خلق ارزش جهت مشتریان و همچنین افزایش آگاهی از برند ، مشتریان بیشتری را جذب نماید.
  9. افزایش فروش بایستی و حتما از طریق تکنیکهای فروشندگی حرفه ای باشد.
  10. شعار جدید، پایه نرخ‌گذاری امروزه می باشد:  ارزش اکثرا و بیشتر در مبادله منصفانه می باشد/ دیگر افزایش نرخ بر اساس پایه قیمتی قبل.

 

فروش

    1. فروش حدود یک به یک می باشد.
    2. فروش جایی می باشد که کسب‌وکار ما جهت مشتری واقعی می‌می شود. جایی می باشد که داستان‌ها و همچنین برند جان می‌گیرند.
    3. فروش روابط را توسعه می‌دهد و همچنین ارتباط و رابطه محور می باشد.
    4. فروش به دنبال اشخاص می باشد.
    5. فروش با ابهامات و همچنین جزئیات هر فرد سر و همچنین کار دارد. فروش کاری با میانگین ها ندارد.
    6. فروش به تجزیه و همچنین تحلیل رفتار مشتریان بالقوه می باشد. آن هم دسته از مشتریانی که به روش فردی با آن هم‌ها معامله می‌کنند را تجزیه و همچنین تحلیل می‌نماید. فروشندگان حرفه ای با مشتریان خود در مورد لذت گرفتن سرویس ها و خدمات بدون ریسک صحبت می‌کنند که به آن هم‌ها کمک می‌کند اهداف خود را به درستی تشخیص دهند. فروشندگان حرفه ای جهت شناخت مشتری خود به هرجا رفت و آمد و مراجعه می‌کنند از وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید تا صفحه لینکدین و همچنین دیگر صفحات دیجیتال سر می‌زنند تا درک عمیق‌تر از آنچه هر مشتری می‌خواهند را به دست آورند.
    7. فروش از بحث در مورد نرخ و همچنین تخفیف دوری می‌جوید. به جای آن هم در مورد هزینه کل مالکیت، که شامل نرخ می باشد ، می‌پردازد. البته به مسائلی مانند تحویل، ضمانت، حمایت، آموزش و همچنین سایر چیزهای کمک‌کننده می باشد که به عنوان بخشی از خرید می‌باشد نیز پرداخت می‌می شود. فروش با مشتری ارتباط نزدیکی برقرار می‌نماید تا خطراتی که جهت مشتری از سوی سایر شرکتها جهت او همچنین ممکن می باشد ساخته یا ایجاد می شود را به درستی درک نماید و همچنین سپس یاد می‌گیرد چگونه شرکت خود را به عنوان جایگزینی جهت آنها که فاقد آن هم خطرات می باشد ، معرفی نماید.

فروش و همچنین بازاریابی بایستی و حتما در یک مورد مشترک باشند و همچنین آن هم هم تراز کردن نهاد و همچنین داستانهایش با باورهای مشتریان.

 

چرا بایستی و حتما بازاریابی و همچنین فروش با هم کار کنند؟

بدون بازاریابی ، مشتریان بالقوه هرگز وارد قیف فروش نمی‌شوند.

بدون فروش ، مشتری نمی‌تواند در مسیر قیف فروش حرکت را ادامه و همچنین به لوله فروش نخواهد رسید. آن شرکت ممکن می باشد نتواند جریان دخل و درآمد مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را جهت ماندن در تجارت حفظ کند.

مستلزم و نیاز به بازاریابی و همچنین فروش هم مشهود می باشد. ولی باید توجه داشت امروز اهمیت کار بازاریابی با فروش ، اکثرا و بیشتر از قبل شده می باشد.

به همین دلیل می باشد: مشتریان بایستی و حتما پیام مناسب را در زمان و همچنین مکان مناسب به بازار عرضه شوند.

در صورتی که تنها و فقط یکی از آن موارد اتفاق نیفتد ، به احتمال زیاد محتوای تو نادیده گرفته می می شود و همچنین یا بدتر ، جهت دائما حذف می می شود. آن آن هم مفهوم بازاریابی مفهومی Context Marketing می باشد.

تو جهت دسترسی به اطلاعات در حال رقابت با سایرین هستید. جستجوی در گوگل جهت اطلاعات مورد نظر ، شامل نظرات کاربران و همچنین امتیازهای داده شده، خیلی زیاد کار را آسان می کند.

بسیاری از مشتریان قبل از آنکه حتی با یک تامین کننده صحبت کنند ، اراده و تصمیم راسخ به خرید می گیرند. آن بدان معنی می باشد که سفر خریدار در مسیر اراده و تصمیم راسخ گیری ، بدون تو اتفاق می افتد.

کسب و همچنین کارهایی که ارتباط و رابطه بین تیمهای فروش و همچنین بازاریابی خود را محکم و همچنین تراز کرده اند، روند رشد آنها سریعتر خواهد بود.

طبق گفته Aberdeen ، سازمانهایی که شامل ترازی خوبی خواهند بود ، سالانه به روش متوسط ۲۰٪ رشد درآمدی دارند .

شرکتهایی که از تراز همبستگی ضعیفی برخوردار خواهند بود ، ۴ قسمت و بخش درآمدهایشان را کاهش می دهند.

 

پس نتیجه آن می شود که هماهنگی و همچنین تراز فروش و همچنین بازاریابی

تفاوت بازاریابی و همچنین فروش به معنای عدم امکان تراز بین فروش و همچنین بازاریابی نیست.

  • سازمانهایی که عملکرد فروش و همچنین بازاریابی کاملاً هماهنگی دارند مقدار و اندازه و میزان حفظ مشتری بیش از ۳۶ قسمت و بخش دارند.
  • هم ترازی فروش و همچنین بازاریابی منجر به ۳۸٪ افزایش نرخ موفقیت فروش می می شود.
  • تراز فروش و همچنین بازاریابی می تواند به شرکت تو کمک کند در بسته شدن معاملات ۶۷٪ بهتر عمل نماید.
  • تراز کردن هر دو قسمت و بخش می تواند به ۲۰۹٪ دخل و درآمد اکثرا و بیشتر از بازاریابی کمک کند.
  • سازمانهای B2B با عملکردهای فروش و همچنین بازاریابی کاملاً همسو ، ۲۴٪ سریعتر رشد دخل و درآمد سه ساله و همچنین ۲۷٪ سریع تر رشد سود سه ساله را بدست می آورند.
  • شرکتهایی که شامل فروش و همچنین بازاریابی قوی خواهند بود ، نرخ رشد سالانه ۲۰٪ را بدست می آورند.
  • شرکت هایی که تراز ضعیفی در بین فروش و همچنین بازاریابی دارند ، ۴٪ کاهش دخل و درآمد دارند.
  • تنها و فقط ۸٪ از شرکتها بین بخشهای فروش و همچنین بازاریابی خود همبستگی قاطعی دارند.

  • ۴۶٪ از بازاریابان که شامل یک فرآیند مدیریت مشتری راغب خواهند بود ، می‌توانند توسط تیمهای فروش خود بیش از ۷۵٪ از مشتریان راغب تولید شده را تحت فالو قرار دهند.
  • ۷۶٪ از بازاریابان محتوا ، فراموش می‌کنند که هدف فروش بوده می باشد.
  • ۷۹٪ از فرایندهای بازاریابی هرگز منجر به فروش نمی می شود. آن اغلب به دلیل عدم پرورش مشتری راغب می باشد.
  • ۶۵٪ از فروشندگان می نامند که نمی توانند محتوای مناسب جهت ارسال به مشتری بالقوه پیدا کنند.
  • ۶۰-۷۰٪ از محتوای B2B ساخته یا ایجاد شده هرگز بهره بری و استفاده نمی می شود. در بسیاری موارد ، دلیل آن می باشد که محتوا جهت مخاطب خریدار کاملا بی ربط می باشد.

 

 مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

– تفاوت بازاریابی و همچنین فروش – مشاوره بازاریابی و همچنین فروش

۵
/
۵
(
۲

امتیاز

)

نوشته هفت تفاوت بازاریابی و همچنین فروش اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

منبع
تازه ترین و جدیدترین آموزش ها در باره بازاریابی : هفت تفاوت بازاریابی و همچنین فروش

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟ نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی Marketing ROI  چیست ؟ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست