دوشنبه , آذر ۲۷ ۱۳۹۶
خانه / بازاريابي / وب برندینگ Web Branding چیست ؟

وب برندینگ Web Branding چیست ؟

وب برندینگ Web Branding چیست ؟

تیم مشاوران مدیریت ایران :

وب برندینگ Web-Branding (که آن هم آنلاین برندینگ Online Branding یا اینترنت برندینگ Internet Branding نیز می‌خوانند) یکی از قسمت و بخش‌ها و همچنین تکنیک‌های مدیریت برند و همچنین برندینگ می باشد که با به‌ کارگیری دنیای وب به عنوان یک رسانه به دنبال ساخته یا ایجاد جایگاهی جهت یک نام تجاری (برند Brand) در بازار می باشد.

وب برندینگ سئو webbranding وب برندینگ Web Branding چیست ؟

تفاوت وب برندینگ با سئو SEO چیست ؟

وب برندینگ مفهومی جامع جهت گسترش یک برند در دنیای وب بر اساس بهره بری و استفاده از کلیه ابزارهای موجود و همچنین یا خلق ابزار جدید جهت نشر پیام برند می باشد.

سئو (بهینه نمودن وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید جهت موتور جستجو Search Engine Optimization) به عنوانی یکی از ابزار وب برندینگ به دنبال بهینه نمودن وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید جهت بالا بردن جایگاه وبسایت و مرکز خبرهای جدید در یک یا نهایتا دو موتور جستجوی اینترنتی در زبان خاص می باشد ( بهینه نمودن بر اساس یک زبان محاوره مثلا انگلیسی و همچنین یا نهایتا انگلیسی/فارسی صورت می‌گیرید).

 

 در سئو هدف اصلی رتبه‌بندی Website Ranking می باشد ولی باید توجه داشت در وب برندینگ هدف نشر حداکثر پیام برند می باشد.

 

 بعضی از برنامه جذاب و جالب و خوب نویسان تحت وب که به دنیای سئو مسلط بودن و تسلط داشتن کافی دارند (سئوکار خواند می‌شوند) قادرند که بدون درج تولید محتوای دائما‌سبز و همچنین تنها با کپی مباحث و مطالب وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌های دیگر و همچنین خرید لینک متعدد از وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌های دیگر، وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید را تا وبسایت و مرکز خبرهای جدید شماره یک در گوگل بالا بیاورند.

ولی باید توجه داشت سوال اساسی اینجاست :

  • آیا جهت برند تو کاری صورت پذیرفته می باشد؟  آیا با رتبه اول قرار گرفتن در گوگل (بر اساس ۲ یا ۳ کلمه) برند تو جاودان شد ؟  آیا همه‌چیز به وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید گوگل ختم می‌می شود ؟

آن به دین معنا نیست که سئو نباید مدنظر باشد، بلکه به آن معناست که سئو راه رستگاری برندتان نخواهد بود و همچنین تنها یکی از ابزارهای در دست مدیر برند جهت عملیات وب برندینگ می باشد.

بنابراین وب برندینگ عبارت می باشد از یک استراتژی که صاحبان کسب‌وکار در جهت تعریف جایگاه خود در بازار بهره بری و استفاده می‌نمایند. حتی کسب‌وکارهای پهناور و بزرگ و همچنین شناخته‌شده نیز در آن حوزه سرمایه‌گذاری فراوانی انجام می‌دهند تا برند خود را با شهرتی مناسب همراه سازند ( تفاوت شناخته شدن و شهرت و همچنین برند )، زیرا فعالیت‌های وب برندینگ تاثیری خیلی زیاد عمیقی بر گسترش مرزهای شناخت از برند خواهد داشت. با توجه به رشد روز افزون جوامع، برندها نقش خیلی زیاد مهمی در زندگی مصرف‌کنندگان ایفا می‌نمایند. بنابراین دنیای وب به عنوان ابزاری جهت ارسال پیام به مخاطبان کنونی و همچنین آتی برند تلقی می‌می شود.

پس وب برندینگ به عنوان ابزاری جهت حمایت از برنامه جذاب و جالب و خوب‌های بازاریابی نهاد بکار گرفته می‌می شود. توجه نمایید که در بهره بری و استفاده از وب برندینگ دقیقا آن هم اهدافی مدنظر می باشد که در سایر روش‌های برندینگ موردتوجه قرار می‌گیرد. شاید مهم‌ترین آن اهداف، افزایش مقدار و اندازه و میزان تقاضا جهت محصول یا سرویس ها و خدمات نهاد می باشد.

در صورتی که دقت نموده باشد وب برندینگ را یک استراتژی معرفی نمودیم. به آن معنا که یک برنامه جذاب و جالب و خوب بلندمدت و همچنین شامل برنامه جذاب و جالب و خوب عملیاتی Action Plan خواهد بود.

 

وب برندینگ شامل ۲ بعد اساسی می باشد :

 

۱- بعد مدیریت : جهت وب برندینگ مستلزم و نیاز به فکر کردن و اندیشیدن مدیریتی جهت ترسیم جایگاه برند در بازه بلندمدت وجود دارد. آن آن هم چیزی می باشد که مدیریت بازاریابی یا مدیریت برند نهاد بدان مسلط بودن و تسلط داشتن دارد. زیرا از برنامه جذاب و جالب و خوب‌های بازاریابی نهاد مطلع خواهند بود و همچنین یا حداقل با مفاهیم بازاریابی آشنا خواهند بود.

۲- بعد مهندسی : جهت و همچنین ب برندینگ مستلزم و نیاز به توانایی‌های اجرایی مانند برنامه جذاب و جالب و خوب‌نویسی، طراحی دوبعدی و همچنین سه‌بعدی، تولید ویدیو … وجود دارد تا بتوان دنیای وب را آن هم‌روش که پیش‌تر گفته شد به عنوان رسانه‌ایی جهت انتقال پیام به کار گرفت.

 

نقطه : در صورتی که در واحد بازاریابی نهاد بعد مدیریتی وب برندینگ وجود داشته باشد ولی بعد مهندسی آن هم نباشد، با همکاری با یک شرکت (طراحی وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید) می‌تواند آن خلع را پر نماید، ولی باید توجه داشت در صورتی که بعد مدیریتی آن هم درون واحد بازاریابی وجود نداشته و همچنین نهاد اراده و تصمیم راسخ گرفته باشد تا هر دوی آن ابعاد را به یک شرکت (طراحی وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید) واگذار نماید، چندین تجربه ناموفق شرکت‌های ایرانی و همچنین خارجی نشان داده می باشد که آن مسیر کاملا به بیراه رفته و همچنین عملیات از وب برندینگ به سئو وبسایت و مرکز خبرهای جدید ختم شده و همچنین تمام نتایج حاصل‌شده از سرمایه‌گذاری انجام‌شده نیز در مدتی کمتر از ۶ ماه از بین خواهند رفت.

  • در صورتی که یک مدیر برند شامل تحصیلات و همچنین سابقه اجرایی در خصوص مهندسی نرم‌افزار و همچنین مدیریت بازاریابی باشد و همچنین بتواند هردوی آن موارد را شخصا و همچنین با کیفیت بالا در نهاد اجر نماید، کلید طلایی موفقیت آن هم نهاد در حوزه برندینگ تحت وب می باشد.

اهمیت وب برندینگ :

هر مدیری در مورد فواید آگاهی از برند و همچنین آنکه چگونه برند می‌تواند بر سود حاصله سازمانش تاثیر گذارد، مطلع می باشد. هدف برند تمایز محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات یک شرکت از سایر رقباست که دقیقا آن هم محصول یا خدمت را ارائه می‌نمایند.

برندسازی مناسب موجب ساخته یا ایجاد وجه تمایز محصولات شده و همچنین نهایتا سبب می‌گردد تا شرکتی را با محصولاتش بشناسند. در آن حالت جایگاه محصول Product Positioning تمایز محصول Product Differentiation به یکدیگر گره خواهند خورد. آن دو را بایستی و حتما در استراتژی و همچنین ب برندینگ مد نظر قرار داد تا بخشی از بازار را به تملک خود در آورده و همچنین به مشتری وفادار به برند دست‌یابید. وفاداری مشتری به برند از طریق بازاریابی ارتباطی به راحتی قابل تحصیل می باشد.

آیا سرمایه‌گذاری بر وب برندینگ ارزشش را دارد ؟

چندین شرکت و همچنین برند را حداقل شخصا به یاد میاورم که تلاش‌هایشان در خصوص ساخته یا ایجاد یک برند به شکست انجامیده می باشد. زیرا آن برندهای شامل نقطه تمایز ویژه ای نبوده و همچنین یا نتوانسته بودند آن هم را در قالب پیام منتقل نمایند.

استراتژی برندینگ اینترنتی:

وب برندینگ بایستی و حتما همراه با معرفی ارزش‌های نهاد به مخاطب باشد. در کل، در صورتی که فرد یا تیم مجری، دانش و همچنین ابزار مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را در اختیار داشته باشند، آن استراتژی جهت نهاد ارزش‌آفرین بوده و همچنین سرمایه‌گذاری مناسبی می باشد.

هرگز مستقیما وارد اجرای یک کمپین وب برندینگ نشوید بلکه پیش از آن هم، فرایند آماده‌سازی زیر را از طریق یک مشاور بازاریابی حرفه‌ای از خارج از نهاد که ذی‌نفع نباشد ( به محصول و همچنین سرویس ها و خدمات از زاویه‌ای دیگر نگاه کرده و همچنین نقاط تاریک و همچنین مشکل‌آفرین آن هم را با نگاهی نقادانه بنگرد و همچنین نقل از نماید) طی نمایید :

۱- بررسی کردن محصول یا سرویس ها و خدمات
۲- بررسی کردن فرایندهای ارائه کالا و همچنین سرویس ها و خدمات
۳- بررسی کردن زیرساخت‌های موجود جهت وب برندینگ
۴- برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی روش‌های تولید پیام
۵- برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی روش‌های همکاری و همچنین رقابت
۶- مشخص کردن جایگاه اشخاص در اجرا و همچنین پیگیری مسائل
۷- مشخص کردن جدول زمان‌بندی انجام مسائل
۸- مشخص کردن روش خدمت به مشتری
۹- مشخص کردن روش ارائه نقل از از نتایج حاصله

در صورت وجود برنامه جذاب و جالب و خوب و همچنین رویه ارزیابی می باشد که می‌قدرت یک استراتژی برندسازی تحت وب قوی و همچنین موثر داشته باشید.

آیا وب برندینگ جهت کسب‌وکارهای کوچک نیز مفید می باشد؟

صرف‌نظر از تاثیر بزرگی که صنعت آنلاین بر زندگی شهروندان و مردم شهر امروز گذاشته می باشد، آن تنها پروژه عظیم فراملیتی می باشد که هر روز توسط اشخاص در حال رشد و همچنین توسعه می باشد. آن مشارکت همه‌جانبه، اینترنت را تغییر پیدا کردن به راهی مطمئن جهت گسترش فعالیت‌های بازاریابی نموده می باشد. زمین ‌بازی اینترنت به یک مقدار و اندازه و میزان در اختیار شرکت‌های پهناور و بزرگ و همچنین کوچک قرارگرفته می باشد تا برند خود ترویج دهند. بنابراین بر بستر وب می‌قدرت در کوتاه‌ترین زمان یک محصول یا خدمت را معرفی نمود، درحالی‌که در دنیا واقعی تدارکات معرفی سریع یک کالای جدید شاید ماه‌ها زمان برده و همچنین مستلزم و نیاز به سرمایه‌گذاری عظیمی داشته باشد. جهت یک شرکت کوچک زمانی تولید یک محصول اقتصادی و همچنین سودآور می باشد که به یک بازار پهناور و بزرگ دسترسی داشته و همچنین با تمرکز بر کیفیت و همچنین سرویس ها و خدمات مناسب بر مشتریان بالقوه آن هم بازار تاثیر نماید.

پس شرکت‌های کوچک ارزش و همچنین تمایز ایجادشده در محصول یا خدمت خویش را در فرایند وب برندینگ مورد تاکید قرار می‌دهند. درنتیجه می‌قدرت گفت : وب برندینگ راهی جهت رقابت در بازارهای پهناور و بزرگ و همچنین با رقبای پهناور و بزرگ می باشد.

در صورتی که وب برندینگ به صورت اصولی انجام گردد سبب :

۱- افزایش آگاهی از برند
۲- تقویت ارزش خاص پیشنهادی برند
۳- گفتن داستان برند
۴- شناخت مشتری و همچنین ساخته یا ایجاد فهرست مشتریان
۵- برقراری مکالمه با مشتریان بالقوه یا بالفعل

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

%name وب برندینگ Web Branding چیست ؟ %name وب برندینگ Web Branding چیست ؟

%name وب برندینگ Web Branding چیست ؟
منبع
تازه ترین و جدیدترین آموزش ها در باره بازاریابی : وب برندینگ Web Branding چیست ؟

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising تیم مشاوران مدیریت ایران : در بسیاری از کشورها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *