سه شنبه , آذر ۲۰ ۱۳۹۷
خانه / بازاريابي / پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق

پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق

پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق

پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق

پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی به روش صحیح و همچنین مناسب با مستلزم و نیاز بازار ، یکی از دغدغه‌های اصلی نهاد‌ها می است و خواهد بود.ابتدای هر سال شمسی ، نهاد‌ها به خود شرکت‌ها به خود آن قول را می‌دهند که امسال برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی Marketing Plan خود را به شکلی مناسب تدوین نمایند ، ولی باید توجه داشت هرگز آن هم زمان نرسیده می باشد. برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق در حد یک پوشه از مدارک که در کشوی میز تو می باشد ، نخواهد بود. جهت رسیدن به برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق بایستی و حتما بدانید که چه کاری را در چه زمانی و همچنین توسط چه کسی انجام بایستی و حتما دهید. اینجاست که پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی معنی واقعی پیدا خواهد نمود.

پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق implement marketing plan پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق

ولی باید توجه داشت، چگونه و چطوری استراتژی بازاریابی ( استراتژی مارکتینگ ) مدنظر مدیر یا مشاور نهاد را پیاده سازی نمایید؟ چگونه عملیات بازاریابی شرکت خویش را بر مبنای دستیابی به موفقیت طراحی نمایید .پاسخ به آن سوالات ، چیزی می باشد که نیت و اراده دارم در آن مقاله آن هم را برایتان تشریح نمایم.

 

روش پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی

 

  • انتظارات خود را به درستی تنظیم نمایید.

بازاریابی مثل یک تعمیر سریع خودرو نیست. تلاش‌های بازاریابی زمانی به موفقیت خواهد انجامید که به یاد داشته باشید که آن یک دو ماراتن می باشد و همچنین نه یک دوی ۱۰۰ متر سرعت. ما اغلب به شرکت‌ها می‌گوییم که ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد تا بازده تلاش‌های بازاریابی خود را ببینید ، ولی باید توجه داشت دیده‌ایم که فرد و همچنین شرکت‌هایی مشاوره ادعا می‌نمایید که می‌توانند در طی یک ماه مقدار و اندازه و میزان فروش شرکت را تا ۱۵۰% افزایش و همچنین هزینه‌های آن هم را تا ۴۰% قسمت و بخش کاهش دهند ؟!!

بیزینس راه دور زدن ندارد ، مگر با رانت و همچنین یا جهت کلاه‌برداری باشد . برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی مانند یک گلوله تفنگ برف می باشد که از بالای کوه به پایین پرت می‌می شود . گلوله تفنگ برفی در ابتدا کوچک می باشد و همچنین مستلزم و نیاز به زمان و همچنین حرکت دارد تا رشد نماید. ولی باید توجه داشت، در صورتی که آن گلوله تفنگ برف در طی مسیر بتواند برف‌های بیشتری از به دور خود جذب نماید، سرعت رشد آن هم اکثرا و بیشتر می‌می شود. بازاریابی به همین شیوه کار می‌نماید. آن تلاش و همچنین تلاش جهت ساختن پایه‌ای مناسب جهت تلاش‌های تو انجام می‌می شود. هنگامی‌که انجام می‌دهید، شروع به دیدن حرکتی می‌کنید که در کسب‌وکار تو دنبال آن هم هستید. ازآنجاکه بازاریابی موفق مستلزم و نیاز به زمان دارد، مدیر نهاد بایستی و حتما درک صحیحی از آن هم داشته باشد. تنظیم انتظارات مدیر با چهارچوب زمانی یکی از وظایف مدیریت بازاریابی می باشد.

  • تیم سازی نمایید و همچنین منابع را حفظ نمایید

چه افرادی در تیم پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی تو حضور خواهد داشت؟ مهم آن می باشد که فرد یا اشخاص مناسب را انتخاب نمایید. گاهی اوقات افراد تیم بازاریابی شامل افراد بازاریابی فعلی، تیم فروش یا قسمت و بخش خدمت به مشتری می‌شوند. گاه پیش می‌آید، که شرکت جهت پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی مستلزم و نیاز به برون‌سپاری داشته باشند یا از تعدادی از فروشندگان کمک بهره بری و استفاده نمایند. در هر صورت، بایستی و حتما مشخص باشد که چه کسی در تیم پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی تو بایستی و حتما حضور داشته باشد. همچنین سایر منابع مورد مستلزم و نیاز را بررسی کردن نمایید. آیا ابزار، مواد یا تحصیلات مورد مستلزم و نیاز جهت شروع وجود دارد؟ در صورتی که چنین می باشد، مطمئن شوید که آن منابع در جای خود به کار گرفته می شود.

پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق

  • ارتباط اشخاص با آن برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی

هنگامی‌که تیم بازاریابی خود را تشکیل می‌دهید بایستی و حتما مطمئن باشید که استراتژی بازاریابی با اشخاص تیم بازاریابی ارتباط مناسب برقرار نماید . آموزش نیروها در خصوص اهداف نهاد خیلی زیاد ضروری می باشد. اطمینان حاصل نمایید که هر یک از افراد تیم بازاریابی، نقش خود را در چهارچوب تیم و همچنین در خصوص فعالیت‌های مرتبط با پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین نحوه کمک جهت دستیابی به موفقیت ، درک نموده‌اند.

همچنین و علاوه بر انتقال اطلاعات در خصوص برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی به تیم ، تو بایستی و حتما بقیه شرکت را در جریان خلاصه‌ای از برنامه جذاب و جالب و خوب‌های آتی خود قرار دهید. همین باعث ساخته یا ایجاد شور و همچنین هیجان در اقدامات بازاریابی تو می‌می شود و همچنین باعث می‌می شود که کل نهاد تو احساس نماید که بخشی از اتفاقات درون نهاد خواهند بود.

  • ساخته یا ایجاد جدول زمانی و همچنین تشریح وظایف

در صورتی که استراتژی بازاریابی تو یک جدول زمانی دقیق پروژه گونه نداشته می باشد، اکنون زمان ساخته یا ایجاد آن هم می باشد. آن امر کاملا منطقی می باشد که هر پروژه به وظایف و همچنین ضوابط کوچک‌تر تقسیم و همچنین تا اقدامات تیم قابل کنترل باشد. جهت مشخص کردن جدول زمانی و همچنین تشریح وظایف ، می‌توانید از نرم افزار مدیریت پروژه بهره بری و استفاده نمایید. آن به تو آن امکان را می‌دهد که به راحتی افراد تیم  و همچنین وظایف و همچنین بازه‌های زمانی خود را مشخص نمایید. تیم ما از Asana بهره بری و استفاده می‌کند. یک ابزار مجانی و رایگان فوق‌العاده می باشد. فرایندی که جهت تو مناسب‌تر می باشد پیدا نمایید و همچنین به آن هم بچسبید تا تیم تو بتواند روی پروژه‌ها خوب پیش روند.

  • بهره بری و استفاده از داشبورد ارزیابی عملکرد جهت ردیابی موفقیت

آنچه را که نتوانید مقدار و اندازه‌گیری نمایید ، نمی‌توانید مدیریت نماید. به همین علت می باشد که ابزارهای مناسبی جهت ارزیابی عملکرد به وجود آمده می باشد. داشبورد ارزیابی عملکرد به راحتی کمک می‌نماید تا با معیارهای کلیدی مورد مرتبط با کمپین‌های خود به مورد ارزیابی قرار دهید. مواردی که بایستی و حتما مقدار و اندازه‌گیری شوند جهت هر شرکت بر اساس اهداف و همچنین استراتژی بازاریابی متغایر و متفاوت می باشد. با آن حال، مطمئن شوید که معیارهای ارزیابی را به اهداف کلی کسب‌وکار در فعالیت‌های بازاریابی به درستی مرتبط ساخته‌اید.

مثال: در صورتی که شرکت تو مایل به افزایش ۲۵ درصدی دخل و درآمد در سال شمسی جاری باشد، اطمینان حاصل نمایید که تعداد مشتری راغب و همچنین نیز تعداد فروش انجام شده در پس نتیجه آن می شود که فعالیت‌های بازاریابی و همچنین فروش نهاد تو به درستی ردیابی شوند.

تو همچنین بایستی و حتما شاخص‌های کلیدی عملکرد ( Key Performance Indicator : KPI ) را جهت آن معیارها در نظر داشته باشید. آن شاخص‌های کلیدی عملکرد چیزهایی خواهند بود که می‌تواند بر نتایج اصلی مورد نظر نهاد اثر گذار باشد. “شاخص کلیدی عملکرد” یکی از انواع شاخص عملکردی می باشد ( شاخص عملکرد KRI , KPI , PI شاخص کلیدی ، شاخص نتیحه ای ، شاخص عملکردی ) می باشد.

مطالعه آن مطلب را نیز پیشنهاد مینماییم : شاخص‌های کلیدی عملکرد KPI ، استخراج یا کپی‌ برداری ؟

  • بررسی کردن و همچنین نظارت منظم

بعد از تنظیم داشبورد ارزیابی عملکرد، بایستی و حتما اطلاعات مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را در طول مسیر به آن هم تزریق نمایید. آن عمل کمک می‌نماید تا به راحتی اقتدار و قدرت و همچنین شدت فعالیت‌های بازاریابی خود را ارزیابی نمایید . حداقل بایستی و حتما یک بررسی کردن ماهانه از نتایج خود داشته باشید تا متوجه شوید که در حال انجام چه کارهایی هستید یا نیستید. جهت انجام فعالیت‌های پهناور و بزرگ‌تر، منطقی‌تر می باشد که آن بررسی کردن به صورت هفتگی انجام می شود. به عنوان بخشی از فرایند نظارت منظم، بایستی و حتما به روش منظم با تیم جلسه داشته باشید تا با گفتگو و همچنین شنیدن نظرات ، به آن هم‌ها انگیزه داده و همچنین حرکت رو به‌ جلوی آنان را حفظ و همچنین تقویت نمایید. آن به آن هم‌ها کمک خواهد نمود تا بدانند که چگونه و چطوری کار می‌نمایند و همچنین جهت رسیدن به اهداف خود بایستی و حتما چه کاری انجام دهند.

  • انطباق پذیر بودن

یکی از پهناور و بزرگ‌ترین دلایل مقدار و اندازه‌گیری و همچنین نظارت منظم آن می باشد که به راحتی درخواهید یافت که چه موارد در فرایند بازاریابی درست کار می‌کند یا خیر. هنگامی که یک فعالیت بازاریابی خاص، پس نتیجه آن می شود که مطلوب را حاصل نمی‌نماید، پیش از پرتاب آن هم به سطل آشغال ، به دنبال راه‌هایی جهت بهبود تاکتیک‌های مدنظر باشید. گاه ، تغییرات کوچک منجر به تفاوت بزرگی خواهد شد. به عنوان مثال، ممکن می باشد که تمایل به تبلیغات کلیکی در گوگل داشته باشید ، بعد از گذشت ۲ روز متوجه می‌می شود که تعداد تماس‌ها بالا نرفته می باشد ، آیا کلمات کلیدی انتخابی تو درست نبوده می باشد ؟ آن هم را اصلاح نمایید. حال در صورتی که بعد از تغییرات جزئی به پس نتیجه آن می شود که ویژه ای دست نیافتید ، اطلاعات مرتبط با پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی خود را با دیگران در میان بگذارید . اشتراک‌گذاری آخرین اوضاع ، می‌تواند ساخته یا ایجاد ایده‌های جدید می شود.

  • نتایج را ارزیابی و همچنین موفقیت را جشن بگیرید!

در صورتی که می‌خواهید کسب‌وکار تو در حرکت بماند، آن گام مهم را نادیده نگیرید.بایستی و حتما در خصوص نتایج حاصله از فعالیت‌های بازاریابی بر کسب‌وکار نهاد به آن هم‌ها اطلاعات کافی را منتقل سازید و همچنین بگذارید در هر قسمت و بخش آن هم‌ها نیز در موفقیت حاصله شریک نمایید تا روحیه آن هم‌ها بالا بماند و همچنین خود را بخشی از پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی بدانند. بایستی و حتما جهت تیم خود پاداشی در نظر داشته باشید، بخصوص زمانی که معیارها و همچنین اهداف ویژه ای را به دست می آورید. آن اشتراک اطلاعاتی با نیروها خود میتواند به ارائه ایده های جدید از سوی آنان خیلی زیاد کمک نماید.

 

مطمئنا ، آن لیست نمی‌تواند کامل باشد ، ولی باید توجه داشت ایده‌های خوبی به تو خواهد داد تا بتوانید جهت پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی را خود را محیا نمایید. بایستی و حتما آن اطمینان را داشته باشید که با آن گام‌ها در طی کمپین بازاریابی خود برخورد خواهید نمود. ولی باید توجه داشت، ما در تیم مشاوران مدیریت ایران خیلی زیاد علاقه‌مندیم که در خصوص پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی در شرکت تو نیز بدانیم . آیا تو نیز مایلید چیزی را به آن لیست اضافه نمایید ؟ یا در صورتی که سوالی دارید ، با ما در میان بگذارید

 

مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم بوده و همچنین هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد

نوشته پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT. پدیدار شد.

%name پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق
منبع
جدید و تو و تازه ترین آموزش ها در باره بازاریابی : پیاده سازی برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی موفق

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com

آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com آمیخته بازاریابی علی بابا را در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست