یکشنبه , شهریور ۳۰ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / چرا طرح های توجیهی (بیزینس پلن ها) نمی توانند سرمایه گذار جذب نمایند ؟

چرا طرح های توجیهی (بیزینس پلن ها) نمی توانند سرمایه گذار جذب نمایند ؟

چرا طرح های توجیهی (بیزینس پلن ها) نمی توانند سرمایه گذار جذب نمایند ؟

چرا طرح های توجیهی در جذب سرمایه گذار ناموفق عمل می‌کنند ؟

آیا طرح های توجیهی مزایا و خاصیت های خود را از دست دادند و همچنین یا مشکل جای غیره ای می باشد ؟

 طرح توجیهی ( بیزینس پلن Business Plan طرح کسب و همچنین کار ) تو اغلب اولین برداشتی می باشد که سرمایه گذار از فعالیت اقتصادی تو می کند.

با آن حال، حتی در صورتی که محصول، تیم و همچنین مشتریانی عالی داشته باشید، آن آخرین برداشتی خواهد بود که سرمایه گذار تو خواهد داشت در صورتی که هر یک از آن اشتباهات اجتناب ناپذیر را مرتکب شوید.

طرح های توجیهی معظلات و مسائل و مشکلات عدم موفقیت جذب سرمایه گذار چرا طرح های توجیهی (بیزینس پلن ها) نمی توانند سرمایه گذار جذب نمایند ؟

سرمایه گذاران هر سال شمسی طرح های توجیهی بسیاری را می بینند، حتی در آن بازار کساد.

جدا از معرفی توسط یک منبع مورد اعتماد، طرح توجیهی تنها مبنایی می باشد که آنها جهت اراده و تصمیم راسخ گیری در خصوص آن موضوع دارند که آیا یک کارآفرین را به دفترشان دعوت کنند تا ملاقات های ابتدایی و اولیه صورت گیرد یا خیر.

با وجود آن همه فرصت، اکثرا و بیشتر سرمایه گذاران صرفا بر پیدا کردن و یافتن دلیلی جهت گفتن نه تمرکز می کنند.

آنها آن استدلال را مطرح می کنند که کارآفرینانی که می دانند دارند چه می کنند، اشتباهات بنیادین مرتکب نمی شوند.

هر اشتباه علیه تو بهره بری و استفاده خواهد شد.

آن مقاله به تو نشان خواهد داد که چگونه و چطوری از خطاهای رایج یافت شده در طرح های توجیهی اجتناب کنید.

 

اشتباهات محتوایی طرح های توجیهی

ناتوانی در گفتن یک درد واقعی در طرح توجیهی

درد در طعم های متفاوتی می آید: شبکه کامپیوتری من دائم خراب می باشد؛ سیکل حساب های دریافتنی من خیلی طولانی می باشد؛ درمان موجود جهت یک عارضه علم پزشکی جدید موثر نیست؛ آماده سازی اظهارنامه مالیاتی خیلی سخت می باشد.

کسب و همچنین کارها و همچنین مصرف کنندگان پول خوبی می پردازند تا آن درد از بین برود.

تو کسب و همچنین کاری دارید که می خواهید به وسیله آن هم دردی را از میان بردارید.

در آن تعریف، درد مترادف می باشد با فرصتی در بازار.

هر چه درد بزرگتر باشد، هر چه آن درد گسترده تر باشد، و همچنین هر چه محصول تو به شکل بهتری بتواند درد را تسکین دهد، پتانسیل تو در بازار اکثرا و بیشتر خواهد بود.

یک طرح توجیهی که به خوبی جهت استارت آپ نوشته شده می باشد، راه حلی قاطع را جهت حل مشکل ارائه می کند.

اغراق در گفتن ارزش

عبارت هایی از قبیل “بی رقیب در صنعت”، “فرصت منحصر به فرد و همچنین محدود”، یا “بازده عالی با سرمایه گذاری محدود” – برگرفته از اسناد واقعی – چیزی جز ادعا و همچنین غلو نیستند.

سرمایه گذاران آن عوامل را جهت خودشان مورد قضاوت قرار خواهند داد.

حقایق را مطرح کنید – مشکل، راه حل تو، مقدار و اندازه بازار، چگونه و چطوری محصول تان را خواهید فروخت، و همچنین چگونه و چطوری از رقبا جلوتر خواهید بود – و همچنین گزافه گویی را کنار بگذارید.

تلاش جهت راه حل بودن جهت همه

بسیاری از شرکت ها که در مراحل ابتدایی و اولیه خود خواهند بود بر آن باور خواهند بود که هر چه اکثرا و بیشتر بهتر.

آنها توضیح می دهند که محصول شان چگونه و چطوری می تواند در چندین بازار خیلی زیاد متغایر و متفاوت مورد بهره بری و استفاده قرار گیرد، یا یک پکیج پیچیده از محصولات را جهت ارائه به بازار ابداع می کنند.

اکثرا و بیشتر سرمایه گذاران ترجیح می دهند یک استراتژی متمرکزتر را شاهد باشند، خصوصا در خصوص شرکت هایی که در مراحل ابتدایی و اولیه فعالیت خود خواهند بود:

یک محصول واحد و همچنین عالی که مشکلی آزار دهنده را در یک بازار واحد پهناور و بزرگ حل می کند و همچنین از طریق یک استراتژی توزیع واحد اثبات شده قابل فروش می باشد.

آن بدان معنی نیست که محصولات، اپلیکیشن ها، بازارها یا کانال های توزیع اضافی بایستی و حتما کنار گذاشته شوند – در عوض، آنها بایستی و حتما به منظور غنی بخشیدن و همچنین حمایت از استراتژی متمرکز اصلی مورد بهره بری و استفاده قرار گیرند.

فقدان استراتژی جهت وارد شدن به بازار

طرح های توجیهی که از توضیح دادن فروش، بازاریابی، و همچنین استراتژی توزیع عاجز خواهند بود محکوم به شکست خواهند بود.

سوالات کلیدی که بایستی و حتما پاسخ داده شوند عبارتند از:

چه کسی آن هم را خواهد خرید، چرا، و همچنین مهمتر از همه آنکه، چگونه و چطوری محصول را به آنها تحویل خواهید داد؟

بایستی و حتما توضیح دهید که چگونه و چطوری علاقه مشتری را کسب کرده اید، پیش سفارش گرفتن کرده اید، یا چگونه و چطوری فروش های واقعی انجام داده اید – و همچنین شرح دهید که چگونه و چطوری از آن تجربه در جهت یک استراتژی عرضه به بازار مقرون به صرفه بهره بری و استفاده خواهید کرد.

“ما رقیبی نداریم”

مهم نیست چه فکری می کنید، تو رقبایی دارید. ممکن می باشد یک رقیب مستقیم نباشد – به آن معنی که شرکت یک راه حل مشابه ارائه می کند – ولی باید توجه داشت حداقل جایگزینی دارید.

انگشتان جایگزینی جهت یک قاشق خواهند بود. پست پیشتاز جایگزینی جهت ایمیل می باشد. بای پس عروق کرونری جایگزینی جهت آنژیو می باشد.

به تعبیر ساده، رقبا متشکل از همه افرادی خواهند بود که دنبال پولهای مشتریانی یکسان خواهند بود.

گفتن آنکه تو رقیبی ندارید یکی از سریع ترین راه هایی می باشد که می توانید طرح خود را به خطر بیندازید – سرمایه گذاران پس نتیجه آن می شود که گیری خواهند کرد که تو درک کاملی از بازار ندارید.

قسمت و بخش “تحلیل رقبا” در طرح توجیهی تو فرصتی می باشد جهت نشان دادن نقاط نیرو تان در برابر رقبای مستقیم، غیر مستقیم، و همچنین جایگزین ها.

همچنین و علاوه بر آن، داشتن رقیب چیز خوبی می باشد. وجود رقیب به سرمایه گذاران نشان می دهد که یک بازار واقعی وجود دارد.

طولانی بودن بیش از حد

سرمایه گذاران مشغله های بسیاری دراند و همچنین زمان کافی جهت خواندن طرح های توجیهی طولانی ندارند.

آنها همچنین کارآفرینانی را ترجیح می دهند که توانایی انتقال مولفه های مهم یک ایده پیچیده به صورت موجز و همچنین مختصر را دارند.

به خاطر داشته باشید، هدف اصلی یک طرح توجیهی که به منظور تامین اقتصادی و مالی نوشته شده می باشد، آن هم می باشد که به سرمایه گذار انگیزه بدهد تا تلفن را بردارد و همچنین تو را دعوت کند تا به شخصه به دیدنش بروید.

هدف از آن طرح آن هم نیست که همه جزئیات را به روش کامل شرح دهد.

جزئیات را جای غیره ای ثبت کنید: در طرح عملیاتی، طرح بررسی و همچنین توسعه، طرح بازاریابی، غیره.

بیش از حد فنی بودن

طرح های توجیهی – خصوصا آنهایی که توسط افرادی با پیشینه علمی نوشته شده اند – اغلب پر از جزئیات فنی و همچنین لغات فنی علمی خواهند بود.

در واقع، سرمایه گذاران اکثرا و بیشتر از آن حیث به فن آوری تو علاقه نشان می دهند که:

  • چگونه و چطوری معظلات و مسائل و مشکلات پهناور و بزرگ واقعی که اشخاص بابت حل آن هم پول می پردازند را حل می کند؛
  • به روش قابل توجهی از راه حل های رقبا بهتر می باشد؛
  • آیا می قدرت از طریق حق ثبت اختراع یا دیگر شیوه ها از آن هم حفاظت کرد؛ و همچنین
  • آیا می قدرت با بودجه ای معقول آن هم را اجرا کرد.

همه آن سوالات را می قدرت پاسخ داد بدون آنکه بحث شدیدا فنی در خصوص نحوه کارکرد محصول تو صورت گیرد.

جزئیات توسط مهندسین و متخصصین و همچنین در طول فرایند های بررسی کردن دقیق مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

طرح توجیهی خود را ساده نگه دارید. جزئیات فنی را در وایت پیپرهای جداگانه ارائه کنید.

فقدان تجزیه و همچنین تحلیل ریسک

سرمایه گذاران در یک کسب و همچنین کار بین ریسک و همچنین پاداش تعادل برقرار می کنند.

بعضی اولین چیزهایی که آنها می خواهند بدانند عبارتند از آنکه ریسک های نهفته در دل کسب و همچنین کار تو چه چیزهایی خواهند بود و همچنین چه کارهایی جهت کاهش دادن آن ریسک ها گرفته شده می باشد.

ریسک های کلیدی سرمایه گذاری های کارآفرینی شامل موارد زیر می باشند:

  1. ریسک بازار: آیا شهروندان و مردم شهر واقعا آنچه تو خواهید فروخت را می خرند؟ آیا مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد تغییر عمده ای در رفتار مشتری صورت گیرد؟
  2. ریسک فن آوری: آیا حقیقتا می توانید آنچه می گویید می توانید را ارائه کنید؟ با نرخ نقل شده و همچنین به موقع؟
  3. ریسک های عملیاتی: در فعالیت های روزمره شرکت چه اشتباهاتی ممکن می باشد پیش بیاید؟ چه اشتباهاتی ممکن می باشد در تولید و همچنین پشتیبانی از مشتریان روی دهد؟
  4. ریسک مدیریت: آیا می توانید تیم مناسبی را جذب کرده و همچنین حفظ کنید؟ آیا تیم تو حقیقتا قدرت آن کار را دارد؟ آیا آمادگی آن را دارید که در صورت مستلزم و نیاز کنار بروید و همچنین اجازه دهید فرد غیره ای جای تو را بگیرد؟
  5. ریسک های قوانین و قانونی: آیا دارایی معنوی تو حقیقتا حفاظت شده می باشد؟ آیا دارید به حق ثبت اختراع شرکتی دیگر تجاوز می کنید؟ در صورتی که راه حل تو جواب نمی دهد، می توانید تعهدات تان را محدود کنید؟

البته آن تنها لیستی کوتاه از ریسک های موجود می باشد.

هر چند ممکن می باشد احساس کنید که ریسک ها قابل اغماض خواهند بود، سرمایه گذاران بالقوه روش غیره ای فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن خواهند کرد مگر آنکه نشان دهید که به همه معظلات و مسائل و مشکلات فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کرده اید و همچنین اقداماتی احتیاطی جهت کاهش ریسک ها انجام داده اید.

سازماندهی ضعیف

طرح تو بایستی و حتما به خوبی سازماندهی شده باشد. هر قسمت و بخش بایستی و حتما با قسمت و بخش قبلی ارتباط منطقی داشته باشد، بدون آنکه نیازمند آن هم باشد که خواننده طرح چیزی از آنچه در ادامه طرح ارائه خواهد شد بداند.

هر چند ساختار طرح توجیهی واحد “درست” وجود ندارد، یک ساختار موفق به صورت زیر خواهد بود:

  • صفحه جلد:

آن اولین چیزی می باشد که خواننده می بیند، بنابراین آن هم را ساده و همچنین حرفه ای نگه دارید و همچنین اطمینان حاصل کنید اطلاعات تماس تو را در بر داشته باشد تا خواننده به راحتی بتواند به تو دسترسی داشته باشد.

  • خلاصه اجرایی:

آن بایستی و حتما یک سند مستقل باشد، چرا که بسیاری از خوانندگان اراده و تصمیم راسخ ابتدایی و اولیه خود را صرفا بر مبنای خلاصه اجرایی اتخاذ می کنند.

  • پیش باره:

در صورتی که در یک باره شدیدا تخصصی فعالیت می کنید، بعضی مسائل پیش باره ای را بایستی و حتما به زبان غیر تخصصی گفتن کنید زیرا اکثرا و بیشتر سرمایه گذاران مدارک بالایی در رشته تخصصی تو ندارند.

  • فرصت بازار:

توضیح دهید که کسب و همچنین کار و همچنین مشتریان تو چگونه و چطوری متحمل مشکل خواهند بود و همچنین چه مقدار حاضر خواهند بود بابت راه حل تو بپردازند.

  • محصولات یا سرویس ها و خدمات:

توضیح دهید که چه کاری انجام می دهید، و همچنین راه حل تو چگونه و چطوری با فرصت بازار همخوانی دارد.

طرح های توجیهی حرفه ای ، مقدار و اندازه و میزان نقاط ضعف یک خود را حداقل نموده می باشد.

  • کشش بازار:

شرح دهید که چگونه و چطوری در جذب مشتریان، مشارکت در بازاریابی و همچنین توزیع موفق شده اید، چرا که آن موضوع به مهندسین و متخصصین در بازار از راه حل تو اطمینان دارند.

  • تحلیل رقبا:

رقبای مستقیم و همچنین غیر مستقیم خود را شناسایی کنید و همچنین شرح دهید راه حل تو از چه نظر بهتر می باشد.

  • استراتژی توزیع و همچنین بازاریابی:

شرح دهید چگونه و چطوری محصول یا خدمتتان را به بازار عرضه می کنید و همچنین چگونه و چطوری محصولات خود را نرخ گذاری می کنید.

  • تحلیل ریسک:

منابع اصلی ریسک را شناسایی کنید و همچنین شرح دهید چگونه و چطوری آنها را کاهش می دهید.

  • نقاط عطف:

مسیری که در قبل طی کرده اید را شرح دهید و همچنین نقاط کلیدی که در بعدی پشت سر خواهید گذاشت را توضیح دهید.

  • شرکت و همچنین مدیریت:

حقایق پایه در مورد شرکت تان را ارائه کنید – شرکت تان را کجا و همچنین چه موقع ثبت کرده اید، شرکت تان در کجا واقع می باشد، و همچنین بیوگرافی مختصری از افراد اصلی تیم تان.

  • مسائل اقتصادی و مالی:

خلاصه ای از سود و همچنین زیان و همچنین جریان نقدینگی و همچنین مفروضات بهره بری و استفاده شده به منظور رسیدن به آنها ارائه کنید.

همچنین مستلزم و نیاز اقتصادی و مالی خود، آنکه چگونه و چطوری از عایدی فروش تان بهره بری و استفاده خواهید کرد، و همچنین استراتژی های خروج احتمالی جهت سرمایه گذاران را شرح دهید.

همانطور که پیشتر گفته شد، هیچ ساختار “درست” واحدی وجود ندارد – تو مستلزم و نیاز خواهید داشت تا به تجربه بهترین ساختاری که در مورد کسب و همچنین کار تو جواب می دهد را بیابید.

طرح های توجیهی موفق ،طراحهایی خواهند بود که کامل و همچنین حرفه ای باشند.

 

اشتباهات مدل اقتصادی و مالی طرح های توجیهی

فراموش کردن نقدینگی

عایدی ها نقد نیستند. سود ناخالص نقد نیست. سودها نقد نیستند. تنها پول نقد می باشد که نقد می باشد.

زمانی که مدل اقتصادی و مالی خود را می سازید، اطمینان حاصل کنید که مفروضات تو واقعی خواهند بود، به طوری که بتوانید سرمایه کافی جمع کنید.

فقدان جزئیات

مسائل اقتصادی و مالی تو بایستی و حتما از پایین به بالا ساختاردهی شده و همچنین سپس از بالا به پایین اثبات و یا تایید شوند.

یک مدل از پایین به بالا با جزئیاتی از آن دست شروع می می شود که انتظار دارید فروش هایی خاص چه موقع انجام شوند، یا چه موقع انتظار دارید کارکنانی خاص را استخدام کنید.

اثبات و یا تایید اعتبار بالا به پایین به آن معنی می باشد که تو پتانسیل کلی بازارتان را مورد بررسی کردن قرار می دهید و همچنین آن هم را با پیش بینی عایدی های تان از پایین به بالا مقایسه می کنید.

اعداد گرد شده – مثلا آنکه یک میلیون هزینه بررسی و همچنین توسعه در سال شمسی دوم، و همچنین دو میلیون در سال شمسی سوم- نشانه ای قطعی از آن موضوع می باشد که تو یک مدل پایین به بالا ندارید.

محاسبات اقتصادی و مالی غیر واقع بینانه

تنها شمار اندکی از شرکت ها تنها پنج سال شمسی بعد از تاسیس به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار یا اکثرا و بیشتر دست پیدا می کنند.

پیش بینی بیش از آن قابل باور نخواهد بود و همچنین باعث می می شود طرح توجیهی تو خیلی زود سر از سطل زباله در بیاورد.

از سوی دیگر، یک کسب و همچنین کار با تنها ۲۵ میلیون دلار عایدی بعد از پنج سال شمسی خیلی کوچک تر از ان خواهد بود که نظر سرمایه گذاران جدی را جلب کند.

پیش بینی های اقتصادی و مالی سنگ محکی خواهند بود از درک تو در خصوص آنکه سرمایه گذاران در حوزه فعالیت اقتصادی چه فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می کنند.

در صورتی که مبنایی واقع گرایانه جهت پیش بینی ۵۰-۱۰۰ میلیون دلاری خود طی ۵ سال شمسی دارید، احتمال گزینه خوبی جهت تامین اقتصادی و مالی فعالیت اقتصادی خود هستید.

در غیر اینصورت، احتمالا بایستی و حتما خواسته خود را جای غیره ای دنبال کنید.

پیش بینی های اقتصادی و مالی ناقص

پیش بینی های اقتصادی و مالی پایه از سه مولفه بنیادی تشکیل می شوند: صورت های اقتصادی و مالی، ترازنامه ها، و همچنین صورت های جریان نقدینگی. همه اینها بایستی و حتما با اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری همخوانی داشته باشند.

سرمایه گذاران عموما انتظار دارند که پیش بینی های پنج ساله طرح را دیدن کنند. البته هیچ کس نمی تواند تا پنج سال شمسی بعدی را ببیند.

سرمایه گذاران عمدتا می خواهند فرایند فکری که تو در ساخته یا ایجاد پیش بینی های بلند مدت به کار گرفته اید را دیدن کنند.

یک مدل اقتصادی و مالی خوب همچنین شامل تحلیل حساسیت می باشد، به آن معنی که بایستی و حتما مشخص کرد نتایج پیش بینی ها چگونه و چطوری تغییر خواهند کرد، در صورتی که مشخص می شود که مفروضات تان اشتباه بوده اند.

آن امر هم به تو و همچنین هم به سرمایه گذار آن امکان را می دهد تا مفروضاتی که می توانند تاثیری عمده بر عملکرد آتی تو داشته باشند را شناسایی کنید، به گونه ای که بتوانید انرژی تان را بر اثبات و یا تایید آن مفروضات متمرکز کنید.

آن مفروضات همچنین بایستی و حتما مقایسه ای با دیگر شرکت های حاضر در صنعت تو را در بر داشته باشند – چیزهایی مثل عایدی به ازای هر کارمند، حاشیه سود ناخالص به ازای هر کارمند، حاشیه سود ناخالص به ازای یک قسمت و بخش عایدی، و همچنین نسبت های هزینه ای متنوع و گوناگون و مختلف (عمومی و همچنین اجرایی، فروش و همچنین بازاریابی، بررسی و همچنین توسعه، و همچنین عملیات ها به عنوان درصدی از هزینه های عملیاتی کل).

مفروضات محافظه کارانه

هیچکس باور ندارد که مفروضات تو محافظه کارانه خواهند بود، حتی در صورتی که آنها حقیقتا محافظه کارانه باشند.

مفروضاتی واقع گرایانه ساخته یا ایجاد کنید که بتوانید از آنها پشتیبانی کنید، و همچنین از بهره بری و استفاده از کلماتی از قبیل “محافظه کارانه” یا “بلند نظرانه” در طرح خود اجتناب کنید.

پیشنهاد کردن یک ارزش گذاری

بسیاری از طرح های توجیهی آن اشتباه را مرتکب می شوند که گفتن می کنند که شرکت آنها مبلغی خاص ارزش دارد. آن را از کجا می دانید؟

ارزش یک شرکت توسط بازار مشخص کردن می می شود – با آنچه دیگران حاضرند بپردازند – و همچنین جز آنکه کارتان خرید، فروش یا سرمایه گذاری در شرکت ها باشد، احتمالا درک دقیقی از آن موضوع نخواهید داشت که بازار چقدر حاضر می باشد بپردازد.

در صورتی که قیمتی را ذکر کنید، یکی از دو حالت زیر اتفاق می افتد:

(الف) نرخ تو خیلی بالاست و همچنین سرمایه گذار طرح تو را کنار می گذارد؛ یا

(ب) نرخ تو خیلی پایین می باشد، و همچنین سرمایه گذار از تو مضر و همچنین بد بهره بری و استفاده می کند. هر دوی اینها بد می باشد.

هدف از طرح توجیهی آن هم می باشد که داستان تان را به متقاعد کننده ترین شکل ممکن گفتن کنید، به گونه ای که سرمایه گذار بخواهد گام بعدی را بردارد. تو می توانید بعدا در مورد نرخ مذاکره کنید.

 

اشتباهات ادبی طرح های توجیهی

اشتباهات املایی و همچنین دستوری

در صورتی که اشتباهات احمقانه ای در طرح توجیهی تو وجود داشته باشد، چه چیزی را در مورد نحوه اداره کردن کسب و همچنین کارتان می رساند؟

املاء و همچنین دستور زبان طرح خود را چک کنید، از دیگران بخواهید تا طرح تو را ویرایش کنند، هر آنچه مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد انجام دهید تا اشتباهات شرمنده کننده را از میان بردارید.

تکراری بودن بیش از حد

خیلی وقت ها، یک طرح نکاتی را چندین بار تکرار می کند. طرحی که به خوبی نوشته شده باشد، بایستی و حتما موارد و نکات کلیدی را تنها دو بار پوشش دهد: یک بار به روش خلاصه، در خلاصه اجرایی، و همچنین یک بار دیگر با جزئیات در پیکره اصلی طرح.

ظاهر اهمیت دارد

در هر مقطع زمانی، یک سرمایه گذار ده ها و همچنین شاید صدها طرح در دست دارد که منتظر خوانده شدن خواهند بود.

با اطمینان از آنکه جلد طرح تو دوست داشتنی و جذاب می باشد، صحافی آن هم حرفه ای می باشد، صفحه آرایی به خوبی انجام شده، و همچنین فونت ها به مقدار و اندازه کافی درشت خواهند بود تا به راحتی خوانده شوند، خود را در صدر آن طرح ها قرار دهید.

از سوی دیگر، خیلی زیاده روی نکنید – تو نمی خواهید آن تصور را ساخته یا ایجاد کنید که طرح تو تنها و فقط ظاهر دارد و همچنین باطن آن هم تهی می باشد.

 

اشتباهات اجرایی طرح های توجیهی

به مقدار و اندازه کافی منتظر بمانید

فرایند شکل گیری سرمایه زمان بسیاری می برد. به روش کلی، روی ۶ ماه تا یک سال شمسی از زمانی که شروع به نوشتن طرح خود می کنید تا زمانی که پول در بانک به دست تو می رسد حساب کنید.

آن هم را به تاخیر نیندازید. تیم مدیریتی تو بایستی و حتما آماده باشد که حدود ۵۰۰ ساعت صرف طرح کند.

در صورتی که بیش از سرتان بابت ساخت محصول، شرکت یا مشتریان شلوغ می باشد (مواردی که احتمالا جهت تو بهره بری و استفاده بهتری از زمان خواهند بود)، به برون‌سپاری طرح توجیهی تان فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کنید.

کوتاهی در بازبینی طرح توسط اشخاص خارجی

اطمینان حاصل کنید که قبل از فرستادن طرح، حداقل چند نفری آن هم را مورد بازبینی قرار داده باشند – ترجیحا افرادی که بازار، و همچنین استراتژی های فروش و همچنین توزیع، بازار سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی پر خطر، غیره را به خوبی درک کنند.

طرح تو ممکن می باشد به نظر تو یا تیم تان بی نقص باشد، ولی باید توجه داشت آن احتمالا بدان دلیل می باشد که ماهها به آن هم زل زده اید.

بررسی کردن توسط اشخاص خارجی از یک دیدگاه جدید و تو و تازه می تواند تو را از آن نزدیک بینی نجات دهد.

افراط در آماده سازی

تو می توانید در تلاش جهت رسیدن به طرحی کامل و همچنین بی نقص، ساعات بیشماری را صرف آماده سازی طرح کنید.

چه بسا بهتر باشد آن وقت صرف کار کردن روی محصول، شرکت و همچنین مشتریان می شود.

یک جایی دیگر بایستی و حتما ماشه را بکشید و همچنین طرح را به سرمایه گذار ارائه کنید.

در صورتی که واکنش مثبت بود و همچنین آنها بخواهند پا پیش بگذارند، عالی خواهد بود.

در صورتی که واکنش منفی بود (فرض کنید که سرمایه گذار گزینه مناسبی جهت آن کار بود)، آنگاه ممکن می باشد مسیر تو اشتباه بوده باشد. برخوردهای چندین سرمایه گذار را بگیرید، و همچنین در صورتی که به اجماعی کلی رسیدید، برگردید و همچنین طرح تان را مورد بازبینی قرار دهید.

 

پس نتیجه آن می شود که گیری

جو سختی بر سرمایه گذاری حاکم می باشد، ولی باید توجه داشت ایده های خوبی که از حمایت یک تیم خوب و همچنین یک طرح توجیهی خوب برخوردار باشند، همچنان می توانند سرمایه مورد مستلزم و نیاز خود را به دست آورند.

با اجتناب از بعضی اشتباهات ساده، بهترین شانس ممکن را به خود بدهید.

جهت گرفتن سرویس ها و خدمات تخصصی مشاوره  نوشتن بیزینس پلن جهت ایران ، کانادا ، استرالیا یا هر کشوری غیره ای به وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید تخصصی دیگر ما نیز می‌توانید رفت و آمد و مراجعه نمایید :
بیزینس پلن
https://business-plan.ir

۵
/
۵
(
۱

امتیاز

)

نوشته چرا طرح های توجیهی (بیزینس پلن ها) نمی توانند سرمایه گذار جذب نمایند ؟ اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

منبع
تازه ترین و جدیدترین آموزش ها در باره بازاریابی : چرا طرح های توجیهی (بیزینس پلن ها) نمی توانند سرمایه گذار جذب نمایند ؟

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟ نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی Marketing ROI  چیست ؟ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست