سه شنبه , مرداد ۳۱ ۱۳۹۶
خانه / بك لينك / چطور از بک‌لینک‌ها برای ارتقا ترافیک وبلاگ مصرف بکنید

چطور از بک‌لینک‌ها برای ارتقا ترافیک وبلاگ مصرف بکنید

چطور از بک‌لینک‌ها برای افزایش ترافیک وبلاگ مصرف بکنید
9 چطور از بک‌لینک‌ها برای ارتقا  ترافیک وبلاگ  مصرف  بکنید

الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو مدام در حال تغییر و تحول می باشند ، ولی بک‌لینک‌ها – لینک‌هایی از وبلاگ‌ها وبسایت‌های دیگر به وبلاگ شما – هنوز از ارزش بسیار بسياري برخوردار هستند .

اما اصلاح اوضاع SEO فقط ی نیست که بلاگ شما را به لینک‌های معتبر از وبلاگ‌های دیگر محتاج می نماید .

قطعا شما به امتیاز بالاتر ترافیک بیشتر از موتورهای جست‌وجو نیاز دارید، اما در کنار آن به ترافیک طبیعی از وبسایت‌های ارتباط هم احتیاج دارید.

و این یعنی شما نه فقط باید برای افزایش بک‌لینک‌های وبلاگ تلاش بکنید ، بلکه باید همواره حواستان به لینک‌هایی هم باشد که بدون اطلاع شما به وبلاگ شما مرتبط می‌شوند و می‌توانند برای بلاگ شما ضرردار باشند.

قبل از اینکه این بحث را ادامه بدهیم توصیه می‌کنم چنانچه هنوز آشنایی بسیاری با مفهوم بک‌لینک ندارید، مقاله « بک‌لینک دقیقا چیست؟ » را در آدم ین تحقيق بفرمایید و پس به خواندن این مقاله ادامه دهید.
چگونه لینک‌های مثبت دریافت بکنید

با نقد منبع ترافیک رقبای خود شروع کنید. بسیار آسان کلمات کلیدی وبلاگ را در گـوگل جست‌وجو بکنید و ببینید کدام وبلاگ‌ها بیشترین امتیاز جست‌وجو را دارند.

هم اکنون که رقبای اصلی را شناختید، از وسائل ی مثل SimilarWeb استفاده بکنید تا در مورد این رقبا اطلاعات زیادتری کسب بکنید . با این وسائل نه فقط می‌توانید در مورد بک‌لینک‌ها اطلاعات به دست آورید، بلکه می‌توانید تعداد بازدیدها، منابع ترافیک و کلی اطلاعات دیگر در مورد هر وبلاگی که می‌خواهید را مشاهده بکنید .

وقتی بهترین منبع بک‌لینک‌های بلاگ را شناسایی کردید، سعی بکنید همان لینک‌ها را به سوی وبلاگ خود هدایت بکنید ترافیک مشابهی برای وبلاگ ایجاد بکنید .

اما هیچ فراموش نکنید که لینک‌های برتر از محصولات و سرویس‌های برتر به وجود می‌آیند. بسیار ‌ها در شبکه‌های اجتماعی در مورد کسب‌وکار شما حرف می‌کنند، بعد از وسائل ی مثل Topsy مصرف بکنید تا بدانید چه کسی به برند شما در توییتر اشاره می‌کند.

بک‌لینک‌ها به نوعی نشانه اعتبار می باشند . وقت ی محصولات بهتر می‌فروشید، خدمات خوب ی ارائه می‌کنید همواره سعی می‌کنید مفید باشید، افراد دیگر همواره در مورد شما حرف خواهند کرد، به بلاگ شما لینک خواهند داد و از شما پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین خیلی روی خریدن بک‌لینک حساب نکنید چون راه خوب ی نیست. چنانچه می‌خواهید در مورد خریدن بک‌لینک بیشتر بدانید بد نیست به مقاله « چرا نباید بک‌لینک بخریم؟ » سری بزنید.
چطور بک‌لینک‌های بد را حذف بکنید

بعضی اوقات ممکن است بلاگ شما بک‌لینک‌هایی دریافت نماید که کاملا به زیان اعتبار شما باشند. ممکن است حتی باور نکنید که ممکن است وبلاگ شما از وبلاگ‌ها وبسایت‌های زیر بک‌لینک بگیرد:

وبسایت‌های غیراخلاقی با محتوای نامناسب و ناهنجار
وبسایت‌هایی با محتوای توهین‌آمیز ناخوشایند
وبسایت‌هایی که اصلا هیج ارتباطی به موضوع وبلاگ و کسب‌وکار شما ندارند

واضح است که اگر برای مثال کسب‌وکار و موضوع وبلاگ شما ارسال کالاها درب منزل مشتری باشد، داشتن بک‌لینک از وبسایت‌های غیراخلاقی بسیار آسان اعتبار شما را از بین می‌برد. می‌توانید از وسائل ی مثل MonitorBacklinks مصرف بکنید تا حواستان به تمام بک‌لینک‌های موجود باشد و هر وقت که یک وبسایت نو به بلاگ شما لینک داد از طریق ایمیل باخبر شوید.

بعد از اینکه لینک‌های نامناسب را پیدا کرید باید سعی بکنید این بک‌لینک‌ها را حذف بکنید :

۱- با وب‌مستر ارتباط بگیرید و به او اطلاع دهید که دقیقا کدام لینک‌ها باید حذف شوند.

۲- اگر وب‌مستر به هر دلیل ی لینک‌ها را حذف نکرد، با کمپانی میزبانی یا همان هاستینگ ارتباط بگیرید به آنها اطلاع دهید که یکی از وبسایت‌هایی که آنها میزبانی می‌کنند برای کسب‌وکار شما مساله ایجاد کرده است ( برای اینکه میزبان وب وبسایت را شناسایی بکنید می‌توانید از وسائل whois.com استفاده بکنید ).
چگونه اعتبار آنلاین خود را مدیریت بکنید

برخي اوقات بک‌لینک بد هم می‌تواند مفید باشد: اقطعا لا الان گیج شده‌اید. زیاد سخت نیست، به جای اینکه سعی بکنید لینک از مثلا یک انتقاد یا یک دیدگاه بد به کار خود را حذف بکنید ، تلاش بکنید که مساله را حل بکنید ، یعنی به انتقادها و دیدگاه‌های بد جواب دهید. تحلیل بکنید که کجای کارتان غلط بوده به شکایت مشتری‌ها رسیدگی بکنید .

در این مواقع، مشتری یا همان کسی که دیدبعضی بد منتشر کرده ، نظر را به روز رسانی می‌کند آن را تغییر می‌دهد عنوان می‌کند که شما چه عکس‌العملی نسبت به این دیدگاه بد داشته‌اید. با این کار در واقع یک موقعیت بد را به ( حداقل ) یک موقعیت بهتر تبدیل کرده ‌اید و حتی به اعتبار کسب‌وکار افزوده‌اید.

اما اصلی برای پاسخگویی به شکایات مشتریان نباید دریافت بک‌لینک مثبت باشد. واقعیت مهم این است که هدف شما باید راضی نگه داشتن مشتری باشد، نه ساختن بک‌لینک. سعی بکنید مشتری‌های را راضی بکنید ،بخصوص آنهایی که به همین راحتی راضی نمی‌شوند، با اینروش خواهید دید که اعتبار کار شما – و همین‌طور بک‌لینک‌ها – اصلاح خواهند یافت.

یکبار دیگر تکرار می‌کنم که بک‌لینک‌ها به نوعی نشانه اعتبار هستند . خوب است که تلاش بکنید که بک‌لینک‌های مثبت را برای خود افزایش دهید، ولی از تمام مهم‌تر سعی بکنید که مشتری‌ها و مخاطبان را راضی بکنید راضی نگه دارید.

درباره ی admin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *