سه شنبه , مرداد ۳۱ ۱۳۹۶
خانه / بازاريابي / چگونه نشان دهیم که عاشق مشتریانمان هستیم ؟

چگونه نشان دهیم که عاشق مشتریانمان هستیم ؟

چگونه نشان دهیم که عاشق مشتریانمان هستیم ؟

تیم مشاوران مدیریت ایران :

چگونه و چطوری مشتریان خود را دوست می‌دارید ؟ (شاید در صورتی که بدانیم که خود و همچنین دیگران را چگونه دوست می‌داریم، پاسخ به آن سوال آسان‌تر باشد). آن سوالی خیلی زیاد ساده می باشد که به پاسخی ساده و همچنین شفاف مستلزم و نیاز دارد. ولی باید توجه داشت واقعا بیانش دشوار می باشد. زیرا دوست داشتن و همچنین عشق ورزیدن ، عنوانی عاطفی می باشد و همچنین در مقدار و اندازه‌گیری از نوع شاخص‌های کیفی می باشد.

پس چگونه یک حس را گفتن نماییم ؟

%D8%B9%D8%B4%D9%82 %D8%A8%D9%87 %D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C Love to Customers چگونه نشان دهیم که عاشق مشتریانمان هستیم ؟

پیش از آنکه بخواهیم به آن سوال پاسخ دهیم، بایستی و حتما ابتدا عشق love را تعریف کنیم .

عشق چیست ؟

خام باربارا فریدیکسون، متخصص روانشناسی فرهنگی و اجتماعی، چندین دهه در خصوص احساسات مثبت به‌ویژه “عشق”، بررسی نموده می باشد.

او همچنین در کتاب خود Love 2.0 ، تعریفی از رمز و همچنین رازی که ما آن هم را عشق می‌نمامیم، ارائه نموده می باشد :

“اولین و همچنین والاترین، عشق یک احساس می باشد، یک اوضاع لحظه‌ای که موجب تحریک ذهن و همچنین بدن می‌گردد. مثل تمام احساسات مثبت، عشق احساس درونی به ارمغان می‌آورد که موجب بروز یک موقعیت دلپذیر و همچنین کاملا پیچیده جهت فرد می‌می شود. آن احساس، فوق‌العاده می باشد. فراتر از آن حس خوب، میکرو لحظه‌های عشق، به ‌مانند سایر احساسات مثبت، ماهیت و همچنین ساختار ذهنی تو را تغییر می‌دهد. آگاهی تو از محیط پیرامونتان را اکثرا و بیشتر نموده، حتی  در مورد احساسی که به خود دارید. سطح آرامش و همچنین نفوذپذیری تو را نیز بالا می‌برد. رفتار دیگران اکثرا و بیشتر به چشم تو می‌آید. روحتان آزاد می‌می شود. معجزه عشق حتی می‌تواند به تو کمک کند تا حس یگانگی و همچنین ارتباط را لمس نمایید. عشق، تعالی ویژه می باشد و همچنین حس می‌کنید که جزئی از یک چیز پهناور و بزرگ‌تر از خودتان هستید.”

با آن تعریف از عشق، کاملا مشخص می باشد که عشق بایستی و حتما  جزئی جدایی‌ناپذیر از سازمانی باشد که به ماموریت خویش متعهد و همچنین اهدافش را جهت ساخته یا ایجاد سود اکثرا و بیشتر به درستی تنظیم نموده می باشد.

شاید فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن کنید که چیزی به نام عشق در کسب‌وکار، کمیاب می باشد. ولی باید توجه داشت آن‌گونه نیست. آن هم‌روش که فریدیکسون گفته : عشق، ارتباط می باشد. عشق زمانی رخ می‌دهد که دو یا چند فرد یا شخص، حس مثبت خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

پس پیشامد جدید در خصوص بودن با نبودن عشق در نهاد و همچنین یا عشق به مشتری نیست. بلکه پیشامد جدید اصلی در خصوص مقدار و اندازه و میزان و همچنین درجه آن عشق می باشد.

چهار بعد عشق :

از کتاب True Love (از کاندیدهای جایزه صلح نوبل – تیک نات هان) چهار بعد عشق را به‌اختصار شرح می‌دهیم :

۱- لطف و همچنین عنایت : علاقه به خوشحالی دیگر، شاد نمودن غیره ای.
۲- شفقت : علاقه واقعی به کم نمودن و همچنین یا جلوگیری از درد دیگران جهت توانمندسازی آنان.
۳- لذت : عشق عبارتی جهت توصیف لذت می باشد. در صورتی که لذتی در عشقتان نباشد، عشقتان واقعی نیست.
۴- آزادی : عشق ورزیدن بایستی و حتما به فرد یک حس آزادی و همچنین آرامش دهد.

تمام عناصری مورد اشاره کاملا به یکدیگر مرتبط خواهند بود و همچنین قابلیت پیاده‌سازی در فضای کسب‌وکار را دارند.

شناخت و همچنین درک، کلید دستیابی به عشق می باشد.

اولین قدم در جهت عشق دادن به مشتری، اتخاذ روش مناسب جهت نشان دادن لطف و همچنین عنایت نهاد به مشتری می باشد. در آن دنیای تجاری پر از رقابت، تو واقعا مجبورید که بخواهید مشتری خود را شاد کنید. آن اراده و تصمیم راسخ رهبر نهاد بایستی و حتما به بیانیه ماموریت و همچنین اهداف قوه انسانی ترجمه می شود.

در صورتی که بخواهم آن عشق ورزیدن را ازنقطه‌نظر یک فرد عمل‌گرا و همچنین نه صرفا آکادمیک مورد ارزیابی قرار دهم، بایستی و حتما بگویم که جهت شروع به عشق ورزیدن به مشتری، ابتدا بایستی و حتما مشتری را درک کنید.

“درک” ریشه و همچنین اساس عشق می باشد، در صورتی که درک نکنید، نمی‌توانید عاشق باشید.

جهت مثال : فردی بعد از تحصیل در رشته نقاشی و همچنین شناخت سبک‌ها متنوع و گوناگون و مختلف، حس می‌کند که عاشق سبک کوبیسم می باشد، زیرا او همچنین آگاهی و همچنین درکی مناسبی از ریشه و همچنین علت ترسیم خطوط و همچنین نحوه نگرش نقاش پیدا نموده می باشد و همچنین حال آن هم درک به عشق تغییر پیدا کردن‌شده می باشد. ( آن هم سبکی که در کل تابلو دو عدد چشم یا یک صورت از وسط به دونیم شده دیده می‌می شود همراه با تعدادی خط متقاطع و همچنین سردرگم کننده) ولی باید توجه داشت افرادی که چنین درکی ندارند، آن نوع نقاشی را در مقایسه با سبک کمال‌الملک، ناچیز و همچنین خالی از هنر می‌دانند.

جهت درک اکثرا و بیشتر و همچنین بهتر مشتری بایستی و حتما اطلاعات کافی در خصوص او همچنین در اختیار داشته باشیم.

شاید با گوش دادن به مشتری به اطلاعات مناسبی دست‌یابید. شاید متوجه رنج‌ها، چالش‌ها و همچنین سختی های مشتری در مواجه با کالا و همچنین سرویس ها و خدمات خود شوید و همچنین با حل آنان، عشق را به مشتری منتقل نمایید. درجایی از مک لارن( نویسنده اسکاتلندی) خواندم: مهربان باش، درجایی که همه به مقدار و اندازه کافی در جنگ و همچنین مبارزه خواهند بود.

هنگامی‌که تنش‌های اشخاص را درک می‌کنید، خواهید توانسته بود بر بستر روابط انسانی و همچنین فرهنگی و اجتماعی، با آنان همراه شده و همچنین با آنان ارتباط برقرار نمایید. آن ارتباط، آن هم عشق ورزیدن به مشتری می باشد.

از شناخت تا عمل :

تا زمانی که درد مشتری را درک می‌کنید، تنها تو هستید که شایسته برطرف نمودن تمام آن هم دردها خواهید بود.

در نقش یک نهاد، شاید هرگز قادر به رفع تمام دردهای مشتری نباشید، ولی باید توجه داشت چه‌کاری می‌قدرت انجام داد ؟

در گام بعد بایستی و حتما احساسات مثبت را با مشتری به اشتراک‌گذارید. جهت مثال، برندهایی نظیر خطوط هواپیمایی Southwest و همچنین یا Coca-Cola به‌صورت آگاهانه، به دنبال ساخته یا ایجاد احساسات مثبت در بین مشتریان خود خواهند بود. مثال : ویدیو عشق کوکاکولا

کسب‌وکارهایی که تلاش می‌کنند تا احساس مثبتی در بین کارکنان و همچنین مشتریان خود ساخته یا ایجاد نمایند، در اصل در حال اظهار عشق خواهند بود.

درنهایت، بایستی و حتما به دنبال روشی جهت ساخته یا ایجاد حس آزادی و همچنین آرامش جهت مشتری باشیم. آن عمل را تقویت و همچنین ترویج آزادی فردی میگوییم.

در صورتی که آزادی‌های متفاوتی جهت مشتریان فراهم‌سازید (مثلا آزادی در انتخاب رنگ، زمان تحویل، … ) مطمئنا وارد قلب مشتری خود می‌شوید. کسب‌وکاری که حامی آزادی فردی مشتریانش می باشد، حتما عملیاتش بر بستر عشق به مشتری پیش می‌رود.

پس سرآغاز عشق به مشتری از کجاست؟

 تلاش جهت عشق ورزیدن بدون شناخت، هرگز امکان‌پذیر نیست. بذر شناخت مشتری در شنیدن صدای او همچنین و همچنین تمایل به حل معظلات و مسائل و مشکلات مشتری با تعهد بالاست. اینجاست که بحث خدمت به مشتری Customer Service خیلی زیاد مهم میگردد.

Book Sources:
Love 2.0: Finding Happiness and Health in Moments of Connection Paperback – December 31, 2013 by Barbara L. Fredrickson Ph.D.
True Love: A Practice for Awakening the Heart Paperback – October 11, 2011 by Thich Nhat Hanh

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته چگونه نشان دهیم که عاشق مشتریانمان هستیم ؟ اولین بار در تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT پدیدار شد.

%name چگونه نشان دهیم که عاشق مشتریانمان هستیم ؟ %name چگونه نشان دهیم که عاشق مشتریانمان هستیم ؟

%name چگونه نشان دهیم که عاشق مشتریانمان هستیم ؟
منبع
برترین آموزش ها در باره بازاریابی : چگونه نشان دهیم که عاشق مشتریانمان هستیم ؟

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising تیم مشاوران مدیریت ایران : در بسیاری از کشورها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *