سه شنبه , آذر ۲۰ ۱۳۹۷
خانه / بازاريابي / چگونه یک نام تجاری قوی و همچنین موثر انتخاب نماییم ؟

چگونه یک نام تجاری قوی و همچنین موثر انتخاب نماییم ؟

چگونه یک نام تجاری قوی و همچنین موثر انتخاب نماییم ؟

تیم مشاوران مدیریت ایران :

هنگامی که نیت و اراده ثبت نام شرکت و همچنین یا نام تجاری را دارید. بحث بازاریابی و همچنین برندینگ دوباره به صدر لیست تصمیمات باز میگردد. در هنگام انتخاب نام برند خود به ۳ نقطه اساسی بایستی و حتما توجه نمایید :

۱- اصولی و کاربردی بودن نام تجاری
۲- قابلیت به خاطر سپاری نام تجاری
۳- سادگی نام تجاری

  • اصولی و کاربردی بودن :

به آن معنا که در خصوص ماهیت کسب‌وکار تو شرح و همچنین تعریفی داشته باشد. در آن حالت تمایلات تجاری کسب‌وکار تو می‌تواند در اسم برند تو ظهور نماید. آن عمل سبب می‌می شود که در زمان معرفی برند مستلزم و نیاز بسیاری به توصیف ماهیت اصلی کسب‌وکار خود نداشته باشید. جهت مثال :    Inc.,International Business Machines[IBM],Cable News Network [CNN],Hotmail

پس مهم‌ترین مزیت انتخاب اسامی اصولی و کاربردی جهت کالا و همچنین سرویس ها و خدمات، “خودتوصیفی” آن هم اسم می باشد.

 انتخاب نام تجاری اسم برند چگونه یک نام تجاری قوی و همچنین موثر انتخاب نماییم ؟

  • قابلیت به یادسپاری :

معیار “قدرت به یادآوری” برند خیلی زیاد حائز اهمیت می باشد. زیرا هرچه اسم برند سخت‌تر باشد، اصطلاحا در ادبیات برندینگ به آن هم “برند بدقلق” گویند . برندی که عمق و همچنین وسعت مناسب را حتی با صرف زمان و همچنین هزینه پیدا نمی‌نماید.

آن‌گونه برندها به علت عدم جلب نظر و همچنین برانگیخته ننمودن حس کنجکاوی مخاطب، هرگز موفق نیستند. آن معیار به دنبال خودتوصیفی برند نیست بلکه به دنبال “ساخته یا ایجاد تصویر از برند” در ذهن مخاطب می باشد.در “خودتوصیفی برند” به دنبال شناخت راحت‌تر مصرف‌کننده از وظیفه برند هستیم. در “ساخته یا ایجاد تصویر از برند” به دنبال ساخته یا ایجاد حس علاقه به برند از طریق تصویرسازی جهت برند هستیم.

در خود توصیفی برند حس کنجکاوی مشرف کننده تحریک نمی‌می شود. ولی باید توجه داشت در ساخته یا ایجاد تصویر از برند به علاقه تحریک فرایند تصویرسازی ذهنی حس کنجکاوی نسبت به برند صورت می‌پذیرد. جهت مثال : Sony,Yahoo! ,Motorola,Pepsi

آن خصوصیت به خاطر به یادسپاری نام برند موجب می‌گردد که نام برند به‌ صورت منحصربه‌فرد در ذهن شکل گیرد. زیرا که پیش از تو کسی از آن هم نام بهره بری و استفاده ننموده می باشد، پس سطح شناخت و همچنین تمایز عناصر هویتی برند از سوی مخاطب خیلی زیاد بالاست.

ولی باید توجه داشت بایستی و حتما بدانید که نام برندی که از آن خاصیت بهره بری و استفاده می‌نماید بایستی و حتما در حوزه بازاریابی و همچنین تبلیغات خیلی زیاد قویی‌تر عمل نماید تا مفهوم درستی از برند را در ذهن مخاطب ساخته یا ایجاد نماید.

نامی که به راحتی به یاد بیاید، ولی باید توجه داشت مخاطب کاربرد آن هم را به خاطر نیاورد، حتما در برندینگ آن هم ضعف بزرگی وجود داشته می باشد. در صورتی که نامی که انتخاب میشود شامل معنا نیز باشد به آن یادآوری کمک خیلی زیاد بسیاری می‌نماید.

  • سادگی

سومین رویکرد در انتخاب نام برند جهت شرکت، محصول یا خدمت آن هم سادگی می باشد.

کمتر کسی علاقه به نام برندی دارد که تلفظش سخت می باشد. تلفظ بعضی برندهای به حدی سخت می باشد که فرد در هنگام تلفظ نام برند تا مرحله گاز گرفتن زبانشان پیش می‌روند، کلمات عجیب‌وغریبی که تنها و فقط مالک نام برند از داشتنش خوشحال می باشد. نام تجاری هرچه نام پیچیده‌تر باشد، راحت‌تر نیز فراموش می‌گردد. سادگی نام برند، حتما اثر خود را بر قابلیت به یادسپاری و همچنین اصولی و کاربردی بودن آن هم، تحمیل خواهد نمود.

شهروندان و مردم شهر حتما نام‌های پیچیده و همچنین طولانی را به یاد نخواهند آورد. به خاطر همین پیشامد جدید می باشد که بعضی اسم‌های طولانی را مخفف می‌نماییم و همچنین یا با بهره‌گیری از بعضی تکنیک‌ها کوچک‌سازی و همچنین یا تفکیک ، به نام برندی جدید و همچنین ساده دست‌ی مییابیم.

یک قانون ساده وجود دارد، در صورتی که شهروندان و مردم شهر در هنگام گفتن یک نام تجاری، مجبور شوند تا زبان خود را خیلی پیچ‌وتاب دهند و همچنین یا به چهره‌شان فشار وارد نمایند،حتما نام سختی انتخاب شده می باشد. بعضی از برندهای ساده مثل : Apple,Dell,Ford,Nike

در هنگام انتخاب نام به موارد زیر نیز توجه ویژه ای داشته باشید :

۱- اسم بایستی و حتما گفتن‌کننده حس و همچنین عکسی مناسبی در مورد محصول یا خدمت نهاد باشد.
۲- در صورتی که از اسم واقعی/حقیقی جهت برندتان بهره بری و استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و همچنین توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید.
۳- نامی را انتخاب نمایید که از نظر قوانین و قانونی قابل به‌کارگیری باشد.
۴- آیا نام دامین مناسبی جهت آن نام تجاری در دسترس می باشد.

مباحث و مطالب مرتبط:

  • چگونه بهترین نام برند (نام تجاری) را انتخاب نماییم ؟
  • برندسازی (انتخاب نام ) در شرکت نوپا Startup Branding
  • نام‌ برند (نام تجاری) را چگونه انتخاب نماییم – بایستی و حتما ها و همچنین نباید

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

%name چگونه یک نام تجاری قوی و همچنین موثر انتخاب نماییم ؟ %name چگونه یک نام تجاری قوی و همچنین موثر انتخاب نماییم ؟

%name چگونه یک نام تجاری قوی و همچنین موثر انتخاب نماییم ؟
منبع
برترین آموزش ها در باره بازاریابی : چگونه یک نام تجاری قوی و همچنین موثر انتخاب نماییم ؟

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com

آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com آمیخته بازاریابی علی بابا را در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست