یکشنبه , شهریور ۲۴ ۱۳۹۸
خانه / بازاريابي / کنترل کارکنان : چگونه کارکنان را کنترل نمایید ؟

کنترل کارکنان : چگونه کارکنان را کنترل نمایید ؟

کنترل کارکنان : چگونه کارکنان را کنترل نمایید ؟

کنترل کارکنان به چه معناست ؟

کنترل کارکنان بخشی از ۴ وظیفه اصلی یک مدیر می باشد ( برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی، نهاد‌دهی، هدایت و همچنین رهبری و همچنین کنترل ) می باشد. کنترل کارکنان به عنوان یک وظیفه به مدیریت منابع انسانی نهاد تفویض می‌گردد و همچنین معنای آن هم قراردادن قوه انسانی در یک چهارچوب اخلاقی و همچنین رفتاری بر اساس الگوی فرهنگی مدنظر نهاد و همچنین نظارت بر دستیابی به سطح مشخصی از کنترل می باشد.

کنترل کارکنان کنترل کارکنان : چگونه کارکنان را کنترل نمایید ؟

زمانی که کارکنان به مدیر خود احترام نمی‌گذارد ، آیا می‌قدرت کنترل کارکنان را مجددا به دست گرفت ؟

یکی از کارفرمایان ما تعریف می‌کرد :

در شرکتی ، مدیر مستقیم من در اراده و تصمیم راسخ‌هایی که بایستی و حتما توسط ما جهت کارکنان زیرمجموعه خود می‌گرفتم ، مستقیما دخالت می‌کرد، مثل : گرفتن مرخصی، بعضی وظایف محوله یا به گفته کارکنان من به او بدون آنکه به من به گفته دهند. زمانی که مشکل ویژه ای را با او همچنین مطرح می‌کردم ، مثل برخورد با اظهارنظرهای بی‌مورد یکی از کارکنانم ( آن هم کارمند حتی می‌خواست که با من درگیری فیزیکی پیدا کند) ، زمانی که به مدیر گرفتم ، او حرف مرا به تمسخر گرفت ).  من فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن می‌کردم که اقتدار و قدرت کافی جهت برخورد با کارکنانم را دارم ، ولی باید توجه داشت مدیرم هرگز آن هم را جدی نگرفت. او تنها و فقط می‌گفت ، نادیده بگیر. حتی مدیر منابع انسانی نیز کمکی نکرد. در اینجا نیت و اراده داریم که در خصوص اقتدار و قدرت جهت کنترل کارکنان صحبت نماییم. چرا از مدیران سطح بالاتر جهت کنترل کارکنان خود کمک می‌خواهید ؟

تو مدیر آنان هستید و همچنین آن تو هستید که بایستی و حتما آن هم‌ها را مدیریت نمایید. در صورتی که با کارکنان خود درگیری لفظی پیدا می‌کنید ، در صورتی که جهت تو تره هم خورد نمی‌کنند ، تو کنترل کارکنان خود را از دست داده‌اید. جهت به کنترل مجدد کارکنان خود بایستی و حتما به سه چیز توجه نمود: کارکنان خود ، مدیر خود و همچنین خودتان.

  • کارکنان خود

با هر یک از کارکنان بایستی و حتما به صورت مجزا جلسه داشته باشد که چه چیزهایی قابل ‌قبول و همچنین چه چیزهایی غیرقابل‌قبول می باشد. جهت مثال : بایستی و حتما کارکنان در خصوص زمان ترک نهاد با تو مطابق و یکدست نمایند و همچنین نه مدیر تو. در غیر آن صورت ، ترک محل کار محسوب می‌گردد. همچنین آنکه کارکنان بخواهند تلفنی از تو مرخصی بگیرند نیز قابل قبول نیست. بایستی و حتما تشریح می شود که قبلا آن موارد را تحمل کرده‌اید و همچنین حالا همه‌چیز بایستی و حتما فورا تغییر نماید و همچنین انتظار دارید که آن هم‌ها سریع خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. در صورتی که نمی‌توانند خود را با استاندارد جدید تطبیق دهند، بایستی و حتما به آنان یک اخطار جدی و همچنین شفاف دهید. در صورتی که باز هم متوجه شرایط جدید نیستند ، بایستی و حتما به فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن جایگزین نمودن آنان با فردی با رفتار حرفه‌ای و همچنین غیر سرکش باشید. قوه انسانی بایستی و حتما متوجه می شود که کنترل آنان در دست شماست.

  • مدیر خود

چرا مدیرتان، تصمیمات تو را تضعیف می‌نماید؟ آیا به تو اعتماد ندارد؟ یا او یک مدیر بد می باشد که واقعا نمی‌داند چگونه بایستی و حتما اقتدار و قدرت و همچنین اختیار را به درستی تفویض کند ، یا به علت عدم رضایت از نحوه کار تو ، در تصمیمات تو دخالت می‌کند ؟ در واقع ، به هر روشی که مدیریت تو موجب شکست او همچنین شده باشد بایستی و حتما در خصوص نارضایتی خود با تو صحبت نماید .

با مدیر خود، گفتگوی صادقانه‌ای داشته باشید. به او بگویید که جهت مدیریت مؤثر کارکنان خود مستلزم و نیاز دارید که به عنوان اراده و تصمیم راسخ‌گیرنده نهایی در نظر کارکنان خویش باشید و همچنین نه او. توضیح دهید که هنگامی که او همچنین تصمیمات تو را نقض می‌نماید ، کارایی تو را تضعیف خواهد نمود و همچنین از او بخواهید که در مقابل تصمیماتی که تو می‌گیرید ، انگیزه دخالت کارکنان را از آنان بگیرد. در صورتی که او در مورد نحوه اداره کارها نگران می باشد ، او بایستی و حتما برنامه جذاب و جالب و خوب استراتژیک خود را به تو دهد تا تو بتواند خود را با او مطابق و یکدست نمایید و همچنین همچنین جلسات هماهنگی دوره‌ای با او همچنین داشته باشد. یا او به تو اختیار واقعی می‌دهد یا نمی‌دهد ، درنهایت نمی‌تواند ، هر دو را هم‌زمان داشته باشد.

  • خودتان

چگونه اوضاع به جایی رسیده می باشد که کارمندانی دارید که با چنین شیوه‌ای ظالمانه با تو رفتار می‌کنند؟ چرا کنترل کارکنان را از دست داده اید ؟ زمانی که کارکنان تو به جایگاه تو احترام نمی‌گذارند، به آن دلیل می باشد که اقتدار و قدرت و همچنین اختیار خود را به روش صحیح بر آن هم‌ها اعمال نشده می باشد. بایستی و حتما بفهمید که چگونه آن اتفاق رخ‌داده می باشد تا در بعدی از بروز آن هم جلوگیری نمایید.

 

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم میباشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته کنترل کارکنان : چگونه کارکنان را کنترل نمایید ؟ اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name کنترل کارکنان : چگونه کارکنان را کنترل نمایید ؟
منبع
بهترین آموزش ها در باره بازاریابی : کنترل کارکنان : چگونه کارکنان را کنترل نمایید ؟

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

۱۴ شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش  Sales KPI

۱۴ شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش  Sales KPI شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش ارزیابی عملکرد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *