دوشنبه , آبان ۱ ۱۳۹۶
خانه / طراحي سايت / گوگل آنالیتیکس چیست ؟

گوگل آنالیتیکس چیست ؟

گوگل آنالیتیکس چیست ؟

گوگل آنالیتیکس که به زبان انگلیسی Google Analytics نوشته می می شود ،  یک سرویس مجانی و رایگان می باشد که توسط شرکت گوگل ارایه شده و همچنین وظیفه اصلی آن سرویس ، ارایه آمار بازدید کنندگان یک وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید می باشد و همچنین در قالبهای آماری با جزئیات کامل آن اطلاعات را به مدیران وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید نشان می‌دهد. بیشترین کاربرد آن سرویس جهت افرادی می باشد که به امر بازار یابی اینترنتی و همچنین یا مدیریت یک وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید اشتغال دارند و همچنین با بهره بری و استفاده از اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس در اختیار آنها قرار می دهد می توانند سیاستهای راه بردی مشخصی را در خصوص وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید خود و همچنین باره فعالیت تجارت اینترنی خود اتخاذ نمایند .

از قابلیتهای اصلی آن سرویس مجانی و رایگان ، امکان بررسی کردن و همچنین تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و همچنین مسیر خروجی آنها در وبسایت و مرکز خبرهای جدید می باشد و همچنین به آن ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات را در اختیار مدیریت وبسایت و مرکز خبرهای جدید قرار می دهد .

آن سرویس شامل قابلیتهای متعددی در باره ارایه به گفته پیشرفت و همچنین یا اوضاع یک برنامه جذاب و جالب و خوب هدفمند جهت فعالیت وبسایت و مرکز خبرهای جدید می باشد ، مانند مشخص کردن هدف جهت یک بازه زمانی مشخص و همچنین در صورتی که در زمان مشخص شده ، دست یابی به هدف مورد نظر انجام نشده باشد ، ارایه قسمت و بخش نزدیکی به هدف شامل گزارشهای سودمند آن سرویس می باشد .

بعضی از امکانات گوگل آنالیتیکس

باز دید کنندگان از وبسایت و مرکز خبرهای جدید چه افرادی بوده اند

موقعیت جغرافیایی کاربران

مرورگری که با آن هم به وبسایت و مرکز خبرهای جدید متصل شده اند

اطلاعات غیره ای همچون رزولوشن صفحه دیدن کردن و نمایش کاربران، فعال بودن سرویس جاوا اسکریپت، نصب بودن سرویس فلش، زبان سیستم کاربر و همچنین موارد دیگر.

آن سرویس با تمام مزایایی که جهت مدیران وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید ها دارد ولی باید توجه داشت شامل معایبی نیز می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم ؛

با بهره بری و استفاده از سرویس گوگل آنالیتیکس تمام اطلاعات وبسایت و مرکز خبرهای جدید تو در اختیار گوگل قرار میگرد و همچنین آن موضوع از ۲ جنبه می تواند مضر باشد .

چنانچه خطایی در وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید خود داشته باشید گوگل سریع خبر دار می‌می شود و همچنین مورد دوم آنکه گوگل زمانی که اطلاعات همه وبسایت و مرکز خبرهای جدید‌ها را داشته باشه آنها را برده خودش می‌کند.

در بعضی موارد کاهش سرعت دیدن کردن و نمایش صفحاتی که در حال آنالیز خواهند بود دیدن شده و همچنین در صورت قطعی ارتباط با گوگل به صورت موقت بالا آمدن صفحات همراه با خطا خواهد بود. همچنین در بعضی موارد، ناسازگاری با بعضی از اسکریپت‌های آماری مستقل نیز دیده شده می باشد.

آن سرویس هم بصورت مجانی و رایگان و همچنین هم بصورت تجاری (پیاده سازی و راه اندازی با پرداخت هزینه) فعالیت دارد. آن موضوع نشان می‌دهد که سیستم مجانی و رایگان کم و همچنین کاستی هایی نسبت به ورژن و نسخه تجاری دارد که قطعاً موارد مهم و همچنین حائز اهمیتی می باشند و همچنین نقطه دیگر آنکه شرکت گوگل دسترسی به آن سرویس مجانی و رایگان را جهت کشور ما محدود نموده و همچنین تنها از طریق فیلتر شکن دسترسی به آن هم امکان پذیر می باشد .

منبع
بهترین آموزش های طراحی وبسایت و مرکز خبرهای جدید : گوگل آنالیتیکس چیست ؟

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش برنامه جذاب و جالب و خوب محتوا در وبسایت و مرکز خبرهای جدید ساز (قسمت و بخش ۳)

آموزش برنامه جذاب و جالب و خوب محتوا در وبسایت و مرکز خبرهای جدید ساز …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *