چهارشنبه , آذر ۱ ۱۳۹۶
خانه / طراحي سايت / ۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی و رایج

۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی و رایج

۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی رایج

 
اگر شما طراح وب هستید قطعا میدانید که هر عنصر در وب وب سایت مکان و هدف ویژه به خود را دارد.

 
بسیاری از طراحان صفحات را از بالا به پایین طراحی میکنند یعنی تمرکز خود را روی هدر، نوار کناری، محتویات اصلی گداشته از پرداختن به فوتر غافل میشوند. با این حال سایتهای اندکی هستند که طراحی فوتر آنها کاملا تخصصی و مناسب با اهداف سایت است ، در زیر چند نمونه مناسب از طرحهای عملی برای ساخت یک فوتر حساب شده، با گزینش های فکر شده نشان داده خواهد شد.

 

niceFooter ۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی و رایج

 
 

۱- قرار دادن نقشه سایت در فوتر

 

sitemap ۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی و رایج

 

. گاهي وقتها بهترین طراحان نیز در شیوه طراحی تجدید نظر میکنند بخصوص زمان ی که به سایت با طراحی غیر معمول خلاقانه بر می خورند

 
یکی از بهترین راه ها برای ترغیب کردن بازدید کننده هایی که در حال تمام کردن محتوای صفحه از وبسایت شما می باشند و در فکر گام بعدی وب گردی خود می باشند قرار دادن نقشه سایت در فوتر است.

 
ارائه لینک همه محتویات وبسایت بصورت مختصر و سازمان یافته یک راه حل عالی برای طرفدار نگه داشتن بازدید کننده برای ادامه جستجو در وبسایت شماست و مسلما جایی خوبتر از فوتر برای اینکار وجود ندارد. بازدید کننده گان مختلف رفیق دارند محتوای مفرق ی هم ببینند پس وجود نقشه وبسایت با لینکهای مختلف میتواند نظر بسیار از آنها را به خود جلب نماید همین امر باعث بالا رفتن تعداد دفعات بازدید وب سایت شما به ازای صفحات بازدید شده هر کاربر می شود.

 
Sitemap Footer ها همچنین میتوانند فرصتی باشند برای پرداختن بیشتر به طراحیبقیه بخشهای سایت، بدین صورت که چنانچه محتویات فوتر شما دارای ساختار منسجم با جزئیات کامل از کل وب وبسایت باشد شما دیگر میتوانید بقیه بخشهای وب سایت خود را با دانستن اینکه کل ساختار وبسایت شما بصورت کاملا شفاف در پایین هر از صفحات موجود است بسیار خلاقانه تر از قبل طراحی بکنید .

 

۲- اطلاعات ارتباط

 

داشتن بخش اطلاعات ارتباط در فوتر امروزه یکآموزش محبوب برای گرفتن یک نتیجه بهتر است

 
حذف کردن لینک اطلاعات ارتباط می تواند برای افرادی که به دنبال راهی برای رابطه با شما می باشند بسیار ناخوشایند باشد. همچنین لینکی که براحتی نتوان آن را در صفحه پیدا کرد میتواند بازدید کننده را از ادامه کار نا امید نماید ،پس باید هر فرصتی را برای بازدید کننده ،برای رابطه با خود فراهم بکنید .

 
سعی بکنید اطلاعات ارتباط خود را بصورت کامل و شفاف ارئه بکنید همين طور چنانچه از خدمات پستی برای ارائه کالاها در وبسایت استفاده میکنید قطعا آدرس و کد پستی محل خود را نیز قید بکنید .

 

۳- لینک های مهم

 

importantLinks ۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی و رایج

 

هدر شما می تواند موضوعات را به دسته بندی های گوناگون تقسیم کرده باشد ولی شما می توانید در فوتر خود یکسری از لینکهای منتخب با اهمیت خود را هم بگذارید.

 
وقتی یک کاربر به قسمت های پایین صفحه می رسد ممکن است تصمیم به بیرون رفتن از سایت شما را بگیرد ولی چنانچه شما در فوتر چیز بخصوصی برای ترغیب او مثل لینک یک مقاله جالب یا خبر یا … داشته باشید فوتر یکبار دیگر می تواند به عنوان آخرین تلاش برای جلب توجه کاربر به شما سرویس بدهد. بر خلاف نقشه وب سایت در اینروش لینک تمام صفحات موجود به کاربر ارائه نمی شود بلکه فقط چند مورد منتخب برای جلب توجه بیشتر به او پیشنهاد می شود .

 
نبعضی به آمارهای ترافیکی وبسایت بصورت عینی میتواند به شما بگوید که کدامیک از این لینکها واقعا جذاب پر کشش بوده اگر شما آنها را با لینکهای غیر محبوب جایگزین بکنید میتوانید اصطلاحا کلیک خور آن لینکها را بصورت کاملا محسوس بالا ببرید همين طور بعد از چند بار تکرار و تحلیل میتوانید یک فوتر بسیار تاثیر گذار تر از قبل داشته باشید.

 

۴- سازماندهی لینکها

 

managingLinks ۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی و رایج

 

اگر شما تعداد بسياري لینک در فوتر قرار داده اید یقینا مدل Sitemap را برای خود گزینش کرده اید

 
بهترین کار این است که آنها را به بخشهای مربوط به هم و هر بخش را در ستون قرار دهید ،بعنوان مثال اگر شما لینک اخبار کمپانی ، لینک در مورد ما ،یک لینک همکاری با ما و یک صفحه ارتباط با ما داشته باشید باید آنها را به ترتیب ارزش چیده و در یک ستون با عنوان ” در مورد <نام مجموعه > ” قرار دهید.

 
نکته با اهمیت در سازماندهی لینکها در فوتر منظم نگه داشتن آنهاست بطوریکه کاربران بتوانند سریع اطلاعات مورد نظر خود را بیابند. همچنین در نظر داشتن فرق های سازمانی بین فوتر ساخته شده به دست شما شیوه چیده شدن بخشهای اصلی هم دارای ارزش بسياري است ؛وجود فرق های بسیار خیلی در دسته بندیها (Categories) ، رعایت نکردن سلسله مراتب یا دیگر جنبه های سازمانی ممکن است برای کاربران سردرگمی ایجاد نماید .

 

۵- زیبا سازی Footer

 

niceFooter ۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی و رایج

 

اگر فقط چند لینک اصلی برای ارائه دارید شما فرصت عالی برای داشتن فوتر بسیار زیبا نیز خواهید داشت

 
با ساختن چند بخش با مصرف از اصول پایه طراحی میتوانید مهارت خود در طراحی را نشان دهید. استفاده از آیکون های بزرگ با طرحهای فریبنده،با مصرف از اصول اولیه طراحی مثل استفاده از فضای خالی تغییر کنتراست میتواند واقعا جلب توجه نماید .

 
این اصول را در سایت پیاده سازی بکنید به نحوی که به بقیه وبسایت تاکید داشته باشد و به یوزر احساس بهتر ماندگار را منتقل نماید .

 

۶- در تعلت باشید

 

reaction ۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی و رایج

 
امروزه دیدن لینک مکانهایی که کاربران توسط آن میتوانند با گرداننده گان سایتها یا دیگر دنبال کننده گان در تعلت باشند در فوتر ها بسیار رایج است ،اقلب سایتها ببرای وبلاگها همیشه یک لیست برای مطالب محبوب و همچنین بروزرسانی های اخیر شبکه های اجتماعی در فوتر یا وبلاگ دارند.بر خلاف دیگر مورد ها این یکروش فوق العاده برای پویای بخشیدن به قالب وبسایت شماست بطوریکه همچنان پیشنهاد اتی برای جلب توجه افرادی که به پایین صفحه میرسند به آنها ارائه می شود .

 

۷- قرار دادن لینکهای وابسته و اعتبارات در فوتر

 

credit ۸راهنمای برای اصلاح فوترهای معمولی و رایج

 

شما قطعا نمیخواهید این لینکها را در همه محتویات مهمتر سایت پراکنده بکنید

 
بهترین محل برای قرار دادن لینک هایی مثل شرایط ضوابط، حق کپی رایت، لینکهای وابسته، شرکاء، خدمات ارتباط و هر چیز دیگری که بطور غیر مستقیم مربوط به ترویج کمپانی شماست فوتر است.

 
این لینکها به ندرت مهمتر از محتویات اصلی وبسایت میشوند ولی چنانچه آنها باید در وبسایت شما وجود داشته باشند بهترین محل برای آنها قطعا در فوتر خواهد بود.

 

۸- قرار دادن نوار جستجو

 

گاهي مواقع کاربر شما نمیتواند مطلب مورد نظر را پیدا نماید در اینصورت فوتر اندیشمنداده ترین محل برای قرار دادن نوار جستجو است.

 
جایی که بازدیدکننده گان میتوانند مطلب مورد نظر را پیدا کرده یا با مصرف از کلمات کلیدی یا مساله مورد نظر آنرا جستجو کنند. اینجا آخرین جایی است که بازدید کننده قبل از ترک کردن وبسایت به قصد جستجوی مطلب مورد نظر خود خواهد دید پس یاری کردن به او برای پیدا کردن موضوع مورد علاقه اش از هر راهی میتواند بسیار با اهمیت باشد. این فرصتی برای شما ایجاد می نماید که کاربر بتواند دیگر صفخات را که اقطعا ل رابطه با مساله مورد نظر او را دارد بازدید نماید که همین امر باعث ارتقا بازدید وب سایت شما می شود .

 
چنانچه شما هنوز نمیدانید که نوار جستجوی شما مورد استفاده قرار میگیرد یا خیر این را در نظر داشته باشید که با مصرف از فیلد فرم مخفی یک URL متغییر یا یک كار جداگانه برای فرم میتوانید بفهمید چه تعداد کاربر را با استفاده از نوار جستجو توانسته اید در وبسایت نگه دارید

 

نتیجه گیری

 
فوتر وب سایت شما به هیچ وجه نباید محل خسته کننده تکراری باشد بلکه میتواند مکانی پر جنب جوش پر استفاده در خدمت ترویج هر چه بیشتر وب سایت شما،محصولات شما، صفحات اجتماعی شما وبسياري دیگر باشد.

 
تمام چیز بستگی به تجربه کاربر یا User Experienceاز سایت دارد .توجه کاربران را جلب بکنید ،پیدا کردن محتوا برای کاربر ساده بکنید ، لینکهای جالب اطلاعات ظهور را در سایت خود قرار دهید .داشتن یک فوتر بی نقص دفعات بازدید سایت شما را افزایش خواهد داد به ترویج هر چه بیشتر سایت و برند شما یاری خواهد کرد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش برنامه جذاب و جالب و خوب محتوا در وبسایت و مرکز خبرهای جدید ساز (قسمت و بخش ۳)

آموزش برنامه جذاب و جالب و خوب محتوا در وبسایت و مرکز خبرهای جدید ساز …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *