دوشنبه , آذر ۲۷ ۱۳۹۶
خانه / بازاريابي / ۱۰ اصل توسعه برند Brand Development

۱۰ اصل توسعه برند Brand Development

۱۰ اصل توسعه برند Brand Development

تیم مشاوران مدیریت ایران تلاش دارد تا به بزرگان و رهبران نهاد‌هایی که نسبت به برندسازی و همچنین برندینگ با رویکردی استراتژیک تعامل می‌نمایند، مشاوره‌ای حرفه‌ای ارائه نماید. یکی از کاربران وبسایت و مرکز خبرهای جدید در ایمیلی از ما در خصوص توسعه برند Brand Development سوالی پرسیده می باشد. ما نیز بر آن هم شدیم تا پاسخ او همچنین را در قالب آن مطلب ارائه نماییم.

branddevelopment توسعه برند 10 اصل توسعه برند Brand Development

سوال : “عناصر اساسی توسعه برند شامل چه مواردی می باشد ؟”

پاسخ : هر فردی که در جایگاه مدیریت بازاریابی یا مدیریت برند می‌داند که یک برند جهت داشتن یک هویت، تصویر و همچنین جایگاه مشخص و همچنین واحد در بازار، نیازمند توسعه ارزش ویژه برند به ارزشی جدید و همچنین نیازمند خلق راهکاری جدید جهت رسیدن به توازن، ثبات و همچنین ساخته یا ایجاد مزیت رقبایتی جهت حضور بلندمدت و همچنین موفق در عرصه رقابت می باشد.

یک مدیر برند، در هنگام ترسیم نقشه فرهنگی عناصر برند خویش بایستی و حتما هنر توسعه برند خود را پیاده‌سازی ارائه نماید.

جهت توسعه برند بایستی و حتما به ۱۰ اصل یا قانون زیر توجه می شود :

۱- مدیر برند ابتدا بایستی و حتما به دنبال ساخته یا ایجاد زیرساخت‌های فرایند توسعه برند در درون نهاد خویش باشید (آن مقدم بر تبلیغ می باشد).

۲- زیرساخت مدنظر شامل تدوین استراتژی جایگاه‌یابی برند، ارزش‌های اساسی و همچنین اهداف برند می باشد.

۳- ساخته یا ایجاد معنا یا تقویت معنای برند کاملا در ارتباط باهدف برند می باشد. آن تقویت معنا بایستی و حتما از طریق داستان‌سرایی، تبلیغات و همچنین تولید محتوا در شبکه‌های فرهنگی و اجتماعی صورت پذیرد.

۴- بعد از گذشت اندک زمانی ، تداعیات جدید برند آشکار و همچنین یا کشف می‌گردند. تداعیاتی که از مسیر داستان‌سرایی به تصویر برند متصل شده‌اند.

۵- نظر به “چکیده و همچنین خلاصه حرف برند” Brand Mantra / Brand Essence (باکمی اختلاف آن هم قول برند Brand Promise) بایستی و حتما از درون نهاد بجوشد تا سبب تمرکز نهاد بر برند می شود. آن نظر سبب می‌می شود که الهامات خلاقانه اشخاص در چهارچوب عمومی از پیش تعریف‌شده برند، به کمک نهاد آید. یادتان باشد که Brand Mantra آن هم عنوان تبلیغاتی نیست و همچنین شامل ۳ کلمه می باشد که در خصوص جوهر وجودی برند توضیح می‌دهد. (تفاوت معنایی Tagline, Mantra, Motto, Slogan)

۶- سرمایه‌گذاران به دنبال ساخته یا ایجاد ارزش جهت هویت برند می‌باشند و همچنین تصور می‌نمایند که تنها با طراحی چند عنصر هویت بصری (کارت شناسایی و ویزیت، وب‌وبسایت و مرکز خبرهای جدید، سربرگ و همچنین … ) کار برند تمام می باشد و همچنین بایستی و حتما شروع به تبلیغات نمایند تا به ارزش هویت برند دست یابند. آن کاری می باشد که توسط یک گرافیست در یک آژانس تبلیغاتی غیرحرفه‌ای نیز انجام می‌می شود و همچنین نه یک توسط یک مدیر برند استراتژیست.

ولی باید توجه داشت برندهای هوشمند می‌دانند که بین یک برند با هویتی ساده و همچنین یک برند با هویت کاریزما تفاوت بسیاری وجود دارد.

۷- تجربه مشتری از برند Brand Experience زمانی به بهترین و همچنین زیباترین سطح خود خواهد رسید که محصول یا سرویس ها و خدمات در حد ایده‌آل خود ارائه گردد.

۸- در صورتی که تمام موارد به‌درستی صورت پذیرد، برند مورداحترام و همچنین توجه شهروندان و مردم شهر قرارگرفته، ستاره بخت نهاد درخشیده و همچنین سودآوری تضمین می‌گردد. آن تلاش بایستی و حتما حتما همراه با صداقت باشد.

۹- برندهای معتبر خود را با نیازهای انسانی و همچنین فرهنگی و اجتماعی اشخاص جهت ساخته یا ایجاد دنیایی بهتر مطابق و یکدست می‌نمایند.

۱۰- برترین برندها همواره به در جستجوی راهی جهت همکاری و همچنین همیاری با مشتریان خویش می باشد. با پیشنهاد خدماتی که موجب سینرژی و همچنین منطبق باارزش‌های مشتری و همچنین رفتار و همچنین سبک زندگی او همچنین باشد.

امیدوارم که مباحث و مطالب فوق کمکی به درک بهتر مفهوم توسعه برند نموده باشد. در صورتی که در آن خصوص علاقه‌مند به مطالعه کتابی به زبان انگلیسی نیز هستید، می‌توانم کتاب Soulful Branding را به تو توصیه نمایم.

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب آن وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم می باشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

%name 10 اصل توسعه برند Brand Development %name 10 اصل توسعه برند Brand Development

%name 10 اصل توسعه برند Brand Development
منبع
برترین آموزش ها در باره بازاریابی : ۱۰ اصل توسعه برند Brand Development

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising

تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising تیم مشاوران مدیریت ایران : در بسیاری از کشورها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *