شنبه , مهر ۲۷ ۱۳۹۸
خانه / بازاريابي / ۱۴ شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش  Sales KPI

۱۴ شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش  Sales KPI

۱۴ شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش  Sales KPI

شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش

ارزیابی عملکرد فروش ، تنها و همچنین تنها با مشخص کردن ” شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش ” صورت می‌پذیرد که یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت عالی نهاد می باشد. حال آنکه مشخص کردن شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد فروشنده از وظایف مدیریت فروش می باشد .

یک شاخص ارزیابی عملکرد فروش ، یک معیار یا خط کش جهت ارزیابی عملکرد تیم فروش و همچنین مدیریت آن هم می باشد که مدیرعامل نهاد بایستی و حتما جهت مشخص کردن اثربخشی فروش و همچنین فعالیت‌های صورت پذیرفته پیرامون آن هم می باشد. معیارهای ارزیابی عملکرد روشی جهت بهینه‌سازی عملکرد فروش ، قیف فروش و همچنین طول چرخه فروش می باشد.

KPIs sales شاخص ارزیابی عملکرد فروش 14 شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش  Sales KPI

مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد فروش

 

  • رشد فروش : آیا فروش تو شامل رشدی ثابت می باشد؟

یکی از عمومی‌ترین شاخصهای کلیدی ارزیابی عملکرد فروش ، همین شاخص رشد فروش می باشد . رشد فروش مثبت در طی یک دوره زمانی خاص نشان می‌دهد که تو اهداف فروش خود جهت دستیابی به یک رشد پایدار در کسب و همچنین کارتان پیگیری می‌نمایید.

  • هدف فروش : آیا تو بر مسیر هدف‌گذاری شده جهت فروش حرکت می‌نماید ؟

ارزیابی دخل و درآمد واقعی در مقایسه با دخل و درآمد پیش‌بینی‌شده ، هدف بایستی و حتما بهبود مقدار و اندازه و میزان فروش پیش‌بینی‌شده باشد

  • هزینه جذب مشتری CAA : هزینه هر مشتری جدید چه مقدار و اندازه و میزان می باشد ؟

هدف حفظ سودآور کسب‌وکار

  • هزینه متوسط هر مشتری : هزینه متوسط جذب هر مشتری چه مقدار و اندازه و میزان می باشد ؟

در صورتی که آن شاخص رو به افزایش می باشد پس در مسیر درستی هستید. آن معمولا به آن معنی می باشد که در حال جذب مشتری پهناور و بزرگ یا مشتریان اکثرا و بیشتر با برنامه جذاب و جالب و خوب پهناور و بزرگ‌تری هستید.

  • ارزش عمر مشتری : دخل و درآمد حاصل از مشتری چه مقدار و اندازه و میزان می باشد ؟

تا زمانی که ارزش عمر مشتری و همچنین دخل و درآمد متوسط هر واحد در حال افزایش می باشد، تو منطقه امن و همچنین مناسبی هستید.

  • نرخ رفت مشتری : چه تعداد مشتری از دست می‌رود ؟

نرخ بالای دست رفتن مشتری، به معنی کاهش زیاد در دخل و درآمد می باشد. کاهش آن نرخ بایستی و حتما در اولویت‌های تو باشد. استراتژی‌های حفظ مشتری را بایستی و حتما در نظر داشته باشید

  • متوسط چرخه زمان فروش به مشتری : کوتاه‌ترین زمان فروش به مشتری چه مقدار و اندازه و میزان می باشد ؟

یک دوره را به عنوان پایه فروش را در نظر گرفته، هدف بایستی و حتما آن کاهش تعداد باشد، و همچنین در پس نتیجه آن می شود که فروش اکثرا و بیشتر در یک دوره کوتاه‌تر از زمان انجام می‌می شود.

  • نرخ مشتری راغب به فرصت : کیفیت مشتریان راغب چگونه می باشد ؟

نسبت مشتری راغب به فرصت ، اولین قسمت از قیف فروش می باشد که بایستی و حتما بررسی کردن می شود. با نگاه کردن به آنچه در حال کار می باشد و همچنین آنچه درست کار نمی‌کند ، می‌قدرت فهمید که منبع مشتریان راغب با کیفیت کجاست و همچنین می‌تواند تیم بازاریابی و همچنین فروش را بهتر هدایت کند.

  • نرخ فرصت به موفقیت : چه تعداد از مشتریان راغب مشخص کردن صلاحیت شده در حال بستن قرارداد خواهند بود؟

نسبت فرصت به موفقیت، نشان‌دهنده آن می باشد که فروشندگان مؤثرتر تو چه مقدار و اندازه و میزان به مرحله نهایی قیف فروش نزدیک خواهند بود. در صورتی که تیم تو حداقل ۱۵٪ از مشتریان راغب مشخص کردن صلاحیت شده وارد شده را به قرارداد نرسانند، احتمالا مشخص کردن صلاحیت تو دچار مشکل می باشد.

  • نرخ تغییر پیدا کردن مشتری راغب : آیا آن نرخ ثابت می باشد ؟

در صورتی که نرخ تغییر پیدا کردن مشتری راغب به هدف‌گذاری انجام شده نزدیک باشد، در پس نتیجه آن می شود که مسیر لوله فروش به درستی ترسیم‌شده می باشد. نرخ تغییر پیدا کردن پایین نشان‌دهنده ضعف در طراحی خط قیف فروش می باشد. معیارهای مرتبط به صنعت خاص خود را پیدا کنید و همچنین آن هم‌ها را به عنوان یک هدف بهره بری و استفاده کنید.

  • دخل و درآمد هر فروشنده : مقدار و اندازه و میزان دخل و درآمد کسب شده توسط هر فروشنده

بایستی و حتما فروشنده خود را به درستی بررسی کردن نمایید و همچنین آن هم‌ها را با سایر فروشندگان مقایسه نمایید تا بتوانید عملکرد تیم خود را بهبود بخشید.

  • حاشیه سود حاصل ناشی از فروشنده : آیا سود حاصل از تیم فروش به مقدار و اندازه انتظارات ماست ؟

در طول زمان، نتایج خود را مقایسه کنید و همچنین هر نقاط نقص و همچنین ضعف فروش را مشخص کنید. ببینید. آیا اهداف برآورده شده یا استراتژی فروش تو مستلزم و نیاز به تنظیمات اکثرا و بیشتر دارد.

  • نرخ فروش پیش فروشی upselling و همچنین فروش مکمل cross-selling : چگونه مقدار و اندازه و میزان دخل و درآمد و همچنین نرخ بازگشت درامد را افزایش می‌دهید ؟

مقایسۀ پیش فروشی و همچنین فروش مکمل هر یک از فروشندگان تا ببینید کدام‌یک از آن هم‌ها موفق‌ترین بودند. تاکتیک‌های آن هم‌ها را به کل قسمت و بخش فروش منتقل نمایید.

  • افزایش فروش توسط کمپین: کدام‌یک از کمپین‌ها بهترین نتایج را به تو می‌دهد؟

بهترین کمپین‌ها که بیشترین تعداد فروش را جهت تو به ارمغان آورده‌اند را شناسایی نمایید و همچنین نتایج را در طول زمان مدنظر داشته باشید.

 

  • چرا شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش مستلزم و نیاز می باشد ؟

به روش کلی مبتوان گفت که اراده و تصمیم راسخ گیری در خصوص یک استراتژی فروش ، حضور یا عدم حضور / اثربخش بودن یا نبودن مدیر فروش ، فروش یک محصول خاص ، نحوه برخورد با مشتری ، را میتوان بر اساس مشخص کردن شاخصهای ارزیابی عملکرد فروش ، انجام داد. زیرا یک کار حرفه‌ای و همچنین عملی بایستی و حتما بر اساس اعداد و همچنین ارقام باشد و همچنین نه تحلیل سرانگشتی . شاخصهای ارزیابی عملکرد فروش به ما آن داده را میدهد تا بر اساس حقایق موجود اراده و تصمیم راسخ سازی صحیح انجام دهیم.

 

تیم مشاوران مدیریت ایران : مباحث و مطالب وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم میباشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

نوشته ۱۴ شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش  Sales KPI اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name 14 شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش  Sales KPI
منبع
تازه ترین و جدیدترین آموزش ها در باره بازاریابی : ۱۴ شاخص کلیدی ارزیابی عملکرد فروش  Sales KPI

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ

علت شکست استارتاپ چیست ؟ راه‌های جلوگیری از شکست استارتاپ علت شکست استارتاپ علت شکست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *