دوشنبه , تیر ۴ ۱۳۹۷
خانه / مقالات / رسانه‌ها و معرفی شما در دنیای کسب و کار

رسانه‌ها و معرفی شما در دنیای کسب و کار

رسانه‌ها و معرفی شما در دنیای کسب و کار

رسانه ها، بهینه سازی وب سایت و یا بطور کلی دیجیتال مارکتینگ عواملی هستند که در راستای نشان داده شدن و برجسته تر شدن شما در دنیای بسیار پر رقابت امروزی کسب و کارها نقش ویژه ای را بر عهده دارند.

رسانه‌های بسیار متنوعی در دنیای وب فارسی وجود دارند. این که در کدام رسانه؟ با چه تعداد مخاطب؟ در چه سایز بنر؟ با چه میزان بودجه؟ با چه نوع تبلیغ؟ (بنری یا کلیکی یا ترکیبی) و به طور خلاصه، با چه برنامه‌ای می‌خواهیم با استفاده از تبلیغات آنلاین، به اهداف بازاریابی‌مان برسیم؛ سوالاتی‌ست که پاسخش را در آویژه خواهید یافت.

و اما ایمیل مارکتینگ که یعنی “هزینه‌ی پایین، بازگشت سرمایه‌ی بالا”؛ این تمام آن چیزی‌ست که در مورد اهمیت ایمیل مارکتینگ می‌توانیم به آن اشاره کنیم. آویژه با طراحی استراتژی، طراحی گرافیکی زیبا و جذاب، مخاطب‌شناسی و آنالیز کمپین، به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. مفاهیمی که ذکر شد در مجموع می توانند بخشی از عبارت دیجیتال مارکتینگ را برای شما معنا کند.

اما بگذارید یک مفهوم مهم در این دنیای پر پیچ و خم و التبه پر از هیجان را نیز به شما معرفی کنیم. نام بازاریابی رسانه‌های (شبکه‌های) اجتماعی یا Social Media Marketing، با معنای کنونی خود، از زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که فیس بوک، رفته رفته وارد زندگی میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا شد و به بخشی از زندگی آنان تبدیل گشت. در کشور خودمان هم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چند سالی‌ست که رونق بسیار زیادی گرفته، به نحوی که به نظر می‌رسد مردم در این رسانه‌ها صادق تر و رک‌تر از دنیای واقعی رفتار می‌کنند.

این ابزار مارکتینگ، فرصتی‌ست برای کارآفرینان، استارت آپ‌ها، مدیران بازاریابی، مدیران برند و همه‌ی کسانی که به نوعی در توسعه کسب و کارشان نقش دارند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که اصلی‌ترین وظیفه آن، ایجاد نوعی همبستگی و صمیمیت بین مشتریانِ (فعلی و بالقوه) یک برند و خود برند می‌باشد، هم‌اکنون یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای همه انواع کسب و کارها و به خصوص استارت آپ‌های اینترنتی می‌باشد.

در این جا بد نیست نگاهی هم به ویژگی های کسب و کارهایی قوی و شناخته شده داشته باشیم. ایدهٔ طراحی و راه‌اندازی یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فروش در ایران، وقتی خلق شد که برادران محمدی بعد از پرس‌وجو و تحقیق فراوان در مورد دوربین دیجیتالی موردنظرشان آن را خریدند، اما خیلی زود و بعد از گرفتن چند عکس و مقایسهٔ آن‌ها با آنچه در دفترچهٔ راهنما به‌عنوان نمونه قرار داده‌شده بود، متوجه شدند که اشتباهی رخ‌داده و این دوربین همان چیزی نیست که مدنظر آن‌ها بوده است.

نشان دادن دوربین به یک متخصص ثابت کرد که عدسی آن تعمیری و دست‌دوم است، این موضوع موجب رنجش ۲ برادر شد، اما به خودشان قول دادند سایتی طراحی کنند که محصولات دیجیتالی مثل دوربین و موبایل در آن با اطلاعات کامل و صحیح معرفی و فروخته شود.

آن‌ها در سال ۱۳۸۵ سایت دیجی کالا را راه‌اندازی کردند که اکنون بعد از نزدیک به ۱۰ سال، یکی از معتبرترین سایت‌های فروش در ایران است و شما نه‌تنها محصولات دیجیتالی که حتی لوازم منزل و کتاب را می‌توانید در آنجا جستجو کرده و بعد از تحقیق کامل عین آن چیزی را که انتخاب کرده‌اید خریده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

دیجی کالا اکنون بعد از نزدیک به ۱۰ سال درآمدی نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون تومان در روز دارد. وب‌سایتی که روزی فقط ۷ نفر کارمند داشت اکنون در حدود ۲۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم حقوق خود را از آن دریافت می‌کنند. راه‌اندازی چنین سایتی بدون شک از بهترین و پردرآمدترین روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت است. مقالات آموزشی از این دست را بیشتر دنبال کنید تا با عوامل موفقیت دیگر کسب و کارها نیز آشنا شوید.

یکی از مهمترین نکاتی که در موفقیت معرفی شدن کسب و کارهای بزرگ نقش داشته است بی شک سئو است که در انجام پروسه آن باید بسیار دقت عمل داشت.

الگوریتم های گوگل شامل معادلات پیچیده و متفاوتی هستند که به شکل ریاضی بوده و محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شوند. کسانی که دارای وب سایت هستند و فعالیت روزمره‌شان را از طریق همان وب سایت انجام می دهند، علاقه‌مندند تا زمانی که کاربر در جستجوی اطلاعات خاصی می باشد، از طراحی سایت او استفاده کرده و برای کاربر اطلاعاتی که در سایت وی وجود دارد، نشان داده شود که این عمل موجب شدت گرفتن رقابت بین دارندگان وب سایت شده است تا سایت آنها در نتیجه جستجوی موتورهای گوگل در رنکینگ بالاتری قرار گرفته شود.

چیزی که کاملا مشخص است این است که برای تمام مدیران و ادمین های وب سایت مهم است که در نتایج جستجوی گوگل، سایت آنها در رتبه نخست یا حداقل در صفحه اول قرار بگیرد، چراکه قرار گرفتن در رتبه بالا بر روی بازدید کاربران از سایت اثر کاملا مستیم و بدون انکاری دارد؛ این یعنی تعداد کاربران بازدید کننده از سایت و ترافیک سایت خیلی بالا می رود و طبیعتا موضوعی بسیار خوش حال کننده برای دارندگان سایت می باشد. حتما سعی کنید توجه کافی نسبت به آموزش سئو داشته باشید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

منابع:

آویژه؛ آژانس بازاریابی آنلاین

http://modir.tv

http://mihanwork.com

http://seoz.ir

 

 

 

 

 

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

سیری در دنیای بازاریابی و کسب و کار

سیری در دنیای بازاریابی و کسب و کار دنیای تکنولوژی و کسب و کار امروزه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *