پنج شنبه , آبان ۲۳ ۱۳۹۸
خانه / بازاريابي / ۴  افسانه که باعث جلوگیری از رشد فروش میشود

۴  افسانه که باعث جلوگیری از رشد فروش میشود

۴  افسانه که باعث جلوگیری از رشد فروش میشود

افسانه هایی که باعث جلوگیری از رشد فروش

رشد فروش از دغدغه های اصلی مدیریت نهاد می باشد. ولی باید توجه داشت فروش از مهمترین مهارتهای مدیر عالی نهاد نیست. جهت صاحبان مشاغل ، اشتیاق و همچنین چشم انداز آنان نسبت به کسب و همچنین کارشان آن می باشد که شرکت خود موفق نمایند. مدیر دائم با خود میگوید که چرا ما رشد نمی کنیم ؟

افسانه رشد فروش 4  افسانه که باعث جلوگیری از رشد فروش میشود

مدیران فروش غیرحرفه‌ای که تنها و فقط در دو همایش فروش شرکت کرده یا یک دوره MBA یکساله بی محتوا شرکت کرده اند ، دائما با ۴ افسانه پیرامون فروش ، موجب کندی یا عدم رشد فروش نهاد خود میشود. اکثرا و بیشتر مشکل ما آن می باشد که مدرسان یا سخنرانان آن کلاسها یا همایشها ، یا اصلا تجربه علمی ندارند و همچنین یا تجربه ایی در یک حوزه خاص مثل B2B یا B2C تنها و فقط دارند و همچنین ان تجربه را به زور میخواهند در مغز مخاطبان خود فرو نمایند.

در ادامه پنج مکالمه خود با مدیران فروش را خواهم آورد. تمرکز آنها روی تمایل به رشد ۱۰٪ ، ۲۰٪ و همچنین حتی ۳۰٪ در سال شمسی می باشد. آیا فروش تو نیز بر اثر همین افسانه ها در حال سقوط می باشد؟

  • فروش تلفنی مرده می باشد

مدیر فروش به من نگاهی میکند و همچنین میگوید :

 دکتر فروش تلفنی دیگر مرده ، الان همه چیز شده نوشتن مقاله در وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید ، ما بایستی و حتما در شبکه های فرهنگی و اجتماعی به دنبال مشتری باشیم ، اصلا مستلزم و نیاز نیز که حتی تلفن را برداریم.

چرا آن یک افسانه  ؟

تولید محتوا و همچنین نظردهی زیر مباحث و مطالب شبکه های فرهنگی و اجتماعی در مسیر قیف فروش سبب ساخته یا ایجاد مشتری بالقوه میشود. در صورتی که کسی بعد از دیدن مطلب تو به تو زنگ بزند ، حتما مستلزم و نیاز فوری به محصول یا خدمت تو دارد و همچنین حتما با چند شرکت دیگر هم تماس میگیرد تا قیمتها را مقایسه نماید. بعد از آن هم اول تو در رقابت هستید.

در صورتی که در شرکت خود فروشنده ایی نباشد ، پس چه کسی قرار می باشد با آن هم فرد مذاکره فروش انجام دهد تا مشتری تو را انتخاب نماید ؟

  • کمپین ایمیلی جهت فروش کافی می باشد

مدیر فروش به من نگاهی میکند و همچنین میگوید :

کمیپن ایمیلی موجب رشد فروش محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات جهت شرکت ما خواهد بود. کافی می باشد که ما اطلاعات مناسبی را جهت مشتری بفرستیم. مشتری بالقوه در صورتی که مستلزم و نیاز داشته باشد ، به ایمیل ما پاسخ مثبت میدهد

چرا آن یک افسانه  ؟

مشتری با گرفتن اطلاعات بلافاصله نمی خرد ، بلکه در خصوص پیشنهاد تو بررسی مینماید ، بعد از آن هم تماس میگیرید و همچنین دوباره مستلزم و نیاز به فردی جهت پاسخ به تماس فروشنده می باشد. مشتری میخواهد بداند که دقیقا آن محصول چگونه به نیازهای او همچنین پاسخ میدهد. او میخواهد راه حل محصول تو را بداند.

  • پیدا کردن مشتری راغب و همچنین فروش به مشتری بالقوه ، تنها راه رشد کسب و همچنین کار می باشد.

مدیر فروش به من نگاهی میکند و همچنین میگوید :

ما میخواهیم که رشد فروش داشته باشیم ، ولی باید توجه داشت زمان و همچنین منابع نداریم و همچنین تمایلی هم جهت نمایش یک کمپین و همچنین دنبال مشتری گشتن را نداریم.

چرا آن یک افسانه  ؟

تو بایستی و حتما استراتژی توسعه را بر اساس اهداف و همچنین فرهنگ سازمانی خویش مدنظر نمایید. ولی باید توجه داشت آن لزوما موجب ساخته یا ایجاد مشتری راغب و همچنین یا فروش به مشتری بالقوه نخواهد شد، در صورتی که چه تو به هر دو مستلزم و نیاز دارید. بایستی و حتما از مشتری شروع نمایید. بایستی و حتما به دنبال فرصتهای بیشتری باشید. تو میتوانید روی تعداد مشتری تمرکز کنید و همچنین سعی کنید که تعداد آنها را طریق سایر استراتژیها ، بالاتر ببرید . مثلا از طریق تصاحب. تصاحب شرکت / تصاحب وب وبسایت و مرکز خبرهای جدید / تصاحب شبکه فرهنگی و اجتماعی  …

  • هنگامی که مشتری جواب منفی دهد . کار تمام می باشد.

مدیر فروش به من نگاهی میکند و همچنین میگوید :

مشتری بالقوه هنگام و زمانی که بگوید ، نه نمیخواهم ، ما اسم او را از لیستمان خط میزنیم

چرا آن یک افسانه  ؟

آنکه فردی به پیشنهاد تو یا به اولین درخواست ملاقات تو نه بگوید و همچنین تو خط قرمز روی اسم آن هم بکشید و همچنین با آن هم مجددا تماس نگیرید یک اشتباه می باشد. البته قبلتر هم در مقاله ای اشاره نموده ایم که نه پایان مذاکره فروش نیست و همچنین البته در مقاله ای نیز گفتیم که فروش با فشار آوردن به مشتری ، از تکنیکهای منسوخ شده فروش  و همچنین قدیمی می باشد. نه می تواند به معنای در حال حاضر نه / نه آن مورد باشد. ممکن می باشد با شخص اشتباهی صحبت کنید یا راه حلی ارائه دهید که امروز مناسب نیست. خیلی سریع تسلیم نشو. هنگامی که نه می شنوید ، از فرد بخاطر گذراندن وقت با تو تشکر کنید و همچنین از او درخواست نمایید تا او همچنین در تماس بمانید.

نوشته ۴  افسانه که باعث جلوگیری از رشد فروش میشود اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name 4  افسانه که باعث جلوگیری از رشد فروش میشود
منبع
بهترین آموزش ها در باره بازاریابی : ۴  افسانه که باعث جلوگیری از رشد فروش میشود

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات

زبان بدن – تحلیل حالت صورت – ارتباط و رابطه احساس و همچنین اثربخشی تبلیغات …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *