یکشنبه , شهریور ۳۰ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / ۴ نوع برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین استراتژی بازاریابی Ansoff Matrix

۴ نوع برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین استراتژی بازاریابی Ansoff Matrix

۴ نوع برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین استراتژی بازاریابی Ansoff Matrix

انواع برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی /طرح بازاریابی Marketing Plan

در مقاله از (Ansoff (1957 در مجله کسب و همچنین کار دانشگاه هاروارد به بررسی کردن ۴ نوع از برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین استراتژیهای بازاریابی پرداخته شده می باشد.

آن چهار برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی به عنوان پایه برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین اساس سایر انواع برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی خواهند بود که بیانگر شیوه سرمایه گذاریها و همچنین فعالیتهای شرکت می باشد.

آن برنامه جذاب و جالب و خوب های بازاریابی در خود به معرفی استراتژیهای کسب و همچنین کاری میپردازد که تمرکز بر “محصولات جدید یا محصولات موجود “دارد و همچنین یا “بازار جدید یا بازار کنونی” شرکت دارد.

market penetration diversification market development marketing strategy ansoff matrix برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی استراتژی ماتریس آنسوف 4 نوع برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین استراتژی بازاریابی Ansoff Matrix

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی بر اساس استراتژی نفوذ در بازار

زمانیکه شرکت بر فروش در بازار کنونی به مشتری موجود تمرکز داشته باشند، آن شرکت در برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی خود به دنبال استراتژی نفوذ در بازار می باشد.

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی در آن حالت به دنبال افزایش وفاداری مشتریانی می باشد به راحتی ممکن می باشد توسط رقبا جذب شوند، همچنین جهت جذب مشتریان رقبا تلاش مینماید ، افزایش تعداد دفعات مصرف یک محصول و همچنین تغییر پیدا کردن غیرمصرف کنندگان به مصرف کنندگان .

افزایش آگاهی از طریق ارتباطات بازاریابی و همچنین افزایش دسترسی از طریق توزیع گسترده از فعالیتهای رواج پیدا کرده بازاریابی در آن نوع برنامه جذاب و جالب و خوب می باشد.

شناسایی موارد بهره بری و استفاده جدید و همچنین کاربردهای جدید جهت یک محصول ممکن می باشد تعداد دفعات بهره بری و استفاده را افزایش داده یا غیر مصرف کنندگان فعلی را به مصرف کنندگان تغییر پیدا کردن کند.

به عنوان مثال ، کمپین تبلیغاتی جهت آب پرتقال که شامل عنوان “آن صرفا یک صبحانه نیست” تلاشی جهت گسترش بهره بری و استفاده می باشد.

در صورتی که دلایلی جهت آن باور وجود داشته باشد که چنین پروموشنی منجر به خریدهای مکرر می شود ، می قدرت از تبلیغات قیمتی جهت ترغیب مشتریان رقبا در بهره بری و استفاده از محصول شرکت بهره بری و استفاده نمود.

برنامه جذاب و جالب و خوب های وفاداری می تواند در حفظ مشتریان موجود خیلی زیاد مؤثر باشد.

آن استراتژی با تکیه بر مسلط بودن و تسلط داشتن شرکت بر محصولات موجود و همچنین مشتریان موجود ، ریسک خرید محصول را جهت مشتریان کاهش می دهد.

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی بر اساس استراتژی توسعه بازار

فعالیتهای بازاریابی جهت افزایش فروش از طریق فروش محصولات کنونی در بازارهای جدید به عنوان استراتژی توسعه بازار معرفی میشود. چنین فعالیتهایی میتواند در بازارهای جدیدی مانند بازارهای بین المللی رخ دهد.

ساخته یا ایجاد آگاهی از وجود محصول  در بازار و همچنین توسعه کانال پخش و همچنین توزیع ، فعالیتهای محوری و همچنین کلیدی در استراتژی توسعه بازار می باشد.

بعضی محصولات مستلزم و نیاز به اصلاح جهت تطبیق با نیازهای بازار مدنظر دارد.

جهت مثال :

فرض که تو تولید کننده مواد غذایی هستید ، در صورتی که بخواهید یک کسب و همچنین کار بین المللی داشته باشید ، حتما بایستی و حتما منوی خود را با سلیقه غذایی هر بازار منطبق نماید.

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی تحت استراتژی توسعه بازار به علت بهره بری و استفاده از محصولات نرمال شرکت در بازارهای جدید ، همراه با ریسک می باشد ، زیرا شرکت در خصوص بازار جدید ، اطلاعات دقیق و همچنین شفافی ندارد و همچنین شرکت و همچنین محصولات آن هم نیز در بازار جدید ، شناخته شده نیستند.

نرخ بازگشت سرمایه گذاری بازاریابی ، در هنگام بهره بری و استفاده از استراتژی توسعه بازار در برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی ، بیش از استراتژی نفوذ در بازار می باشد ، زیرا شرکت بایستی و حتما در بازار جدید آگاهی از برند را بایستی و حتما افزایش ، شبکه توزیع و همچنین پخش را ساخته یا ایجاد و همچنین محصولات را در بازار جدید به صورت آزمایشی بفروشد ، که همه اینها زمان بر می باشد.

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی بر اساس استراتژی توسعه محصول

تولید محصول جدید جهت فروش به مشتریان موجود ، یک استراتژی توسعه محصول می باشد.

آن استراتژی در قالب برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی می باشد که در بین شرکتهایی بسیاری مشترک می باشد که می توانند از روابط خود با مشتریان موجود بهره ببرد.

به عنوان مثال :

American Express توانسته می باشد از اقتدار و قدرت ارتباط و رابطه خود را با مشتریان کارت اعتباری خویش بهره بری و استفاده کرده ، سرویس ها و خدمات مرتبط با مسافرت را نیز به آنها بفروشد.

به همین ترتیب ، شرکت های تلویزیون کابلی پیشنهادات خود را در حوزه سرویس ها و خدمات اینترنتی و همچنین تلفنی گسترش داده اند.

فعالیتهای بررسی و همچنین توسعه نقش مهمی در استراتژی توسعه محصول دارند.

زمان مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری جهت تولید و همچنین آزمایش محصولات جدید ممکن می باشد طولانی باشد ، ولی باید توجه داشت به محض تولید محصول ، با ساخته یا ایجاد آگاهی ، علاقه و همچنین در دسترس بودن بایستی و حتما نسبتاً سریع صورت پذیرد زیرا آن شرکت در حال حاضر با مشتریان ارتباط و رابطه دارد.

استراتژی توسعه محصول از استراتژی نفوذ در بازار ریسک پذیرتر می باشد زیرا ممکن می باشد محصول مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری حداقل با هزینه قابل قبول جهت مشتری آماده نشود و همچنین یا محصول توسعه یافته با نیازهای مشتریان مطابقت نداشته باشد.

برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی بر اساس استراتژی تنوع

استراتژی متنوع سازی شامل وارد شدن محصولات جدید به بازارهای جدید می باشد. آن به معنای ساخته یا ایجاد یک تجارت کاملاً جدید می باشد.

آن خطرناکترین استراتژی ها در بین تمام استراتژی ها می باشد زیرا که احتمالاً بیشترین صبر را در انتظار بازگشت سرمایه می طلبید.

 

ماتریس آنسوف Ansoff

که گاهی به ماتریس رشد Ansoff یا ماتریس Ansoff نیز گفته می می شود، ریشه در مقاله ای دارد که در سال شمسی ۱۹۵۷ توسط ایگور آنسوف نوشت.

او همچنین در مقاله پیشنهاد کرد که استراتژی بازاریابی محصول کار مشترکی از چهار حوزه رشد می باشد: نفوذ در بازار ، توسعه بازار ، توسعه محصول و همچنین تنوع.

 

مباحث و مطالب وبسایت و مرکز خبرهای جدید شامل حمایت از حق مؤلف و همچنین مترجم میباشد و همچنین هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قوانین و قانونی دارد.

۵
/
۵
(
۹

امتیاز

)

نوشته ۴ نوع برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین استراتژی بازاریابی Ansoff Matrix اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

منبع
جدید و تو و تازه ترین آموزش ها در باره بازاریابی : ۴ نوع برنامه جذاب و جالب و خوب بازاریابی و همچنین استراتژی بازاریابی Ansoff Matrix

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی MROI چیست ؟ نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی Marketing ROI  چیست ؟ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست