جمعه , تیر ۲۰ ۱۳۹۹
خانه / بازاريابي / ۵ استراتژی برندینگ موفق و همچنین حرفه ای

۵ استراتژی برندینگ موفق و همچنین حرفه ای

۵ استراتژی برندینگ موفق و همچنین حرفه ای

استراتژی برندینگ موفق و همچنین حرفه ای

هر کسب و همچنین کاری در هر سایزی به دنبال توسعه استراتژیهای برندینگ می باشد تا بتواند موجب تمایز برندشان در ذهن مشتری در مقابل رقبا می شود . مشتری بایستی و حتما بتواند مانند تقطیر (مانند گلاب گیری) ، جوهره برند را از داستان برند ، فعالیتهای بازاریابی و همچنین محصولات بیرون بکشد.

مستلزم و نیاز به گفتن نیست که برندسازی مستلزم و نیاز به فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن و همچنین برنامه جذاب و جالب و خوب مناسب دارد.

پیام های ارسالی محصول بایستی و حتما بتواند فحوای برند ( مفهوم برند ) را نشان داده و همچنین به برجستگی و همچنین تشخیص برند کمک نماید.

در صورتی که مشتری متوجه هرگونه موقعیت نامطمئن یا غیرقابل اتکایی از سوی برند می شود ، موجب تخریب برند خواهد شد.

چگونه برند کسب و همچنین کار کوچک تو میتواند در مقابل یک برند قوی و همچنین باسابقه بایستد؟

حال به تشریح چند استراتژی برندینگ موفق میپردازیم. آن استراتژیهای توسط برندهای پهناور و بزرگ انجام میشود.

تو میتوانید یک یا چندتا از آن استراتژیها را بکار ببرید.

Branding Strategy استراتژی برندینگ موفق و همچنین حرفه ای 5 استراتژی برندینگ موفق و همچنین حرفه ای

استراتژی برندینگ موفق ۱ : استراتژی محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات با نرخ سطح بالا ( پریمیوم)

  • طراحی تجربه قابل توجه

آن افتخار را داریم که گفتن نماییم که “محصول ما بهترین می باشد”، آن خود یک استراتژی می باشد. تو بایستی و حتما روی کیفیت بیش از هر چیز غیره ای تمرکز نمایید ، نبابراین تگ محصول تو ، شامل نرخ بالاتری از نرخ تمام رقبای بازار می باشد.

جهت موفقیت در آن استراتژی برندینگ، همه چیز از نام تجاری تا لوگو و همچنین طراحی بسته بندی گرفته تا لباس کارکنان را بایستی و حتما تحت شعاع قرار دهد.

غالباً فراموش می می شود ، کیفیت بایستی و حتما به ویژه از طریق فروشندگان نیز به درخشش خود ادامه دهید ، فروشندگان و همچنین سایر اشخاص درون نهاد که به نوعی در ارتباط گرفتاری مشتری خواهند بود ، مثل رسانه های فرهنگی و اجتماعی ، بایستی و حتما آن کیفیت را نمایندگی نماید.

  • کشف مستلزم و نیاز خریداران ایده آل

با توجه به آنکه احتمالاً هزینه های بازاریابی تو زیاد می باشد ، شناسایی بهترین مکان جهت قرار دادن محصولات یا سرویس ها و خدمات خود جهت جلب توجه بازار هدف خود ، خیلی زیاد مهم می باشد.

بهره بری و استفاده از شرکت های مشاوره مدیریت یا تحقیقات بازار با کیفیت بالا به تو کمک می کند تا مشتریان مناسب خود را درک کرده و همچنین نیازها و همچنین خواسته های آنها را کشف کنید.

  • بایستی و حتما بدانید که چرا قیمتگذاری سطح بالا ، قابل اجرا می باشد

هنگامی که بازار با محصولات ارزان نرخ و همچنین بی کیفیت پر شده باشد ، یک استراتژی نرخ گذاری سطح بالا ( پریمیوم ) می تواند به خوبی تو را به مقصودتان برساند.

بین برند پریمیوم و همچنین یک برند لوکس یک تفاوت ظریف وجود دارد.

برندهای لوکس ( لاکشری برند ) اغلب به سمت منحصر به فرد بودن ، غربال کردن و همچنین حتی جذابیت حسی گرایش دارند. برند لوکس اغلب با بنیانگذاران ، طراحان صنعتگر یا طرفداران خود ارتباط تنگاتنگی دارند .

مثلا ولی باید توجه داشت به ارتباط و رابطه اِما واستون و همچنین برند بربری توجه نمایید.

 معمولاً برندهایی مانند دیور ، شانل و همچنین هرمس تحت آن عنوان برند لوکس قرار می گیرند.

یک برند در سطح پرمیوم نیازی به حضور در بازار نیش ندارد. به عنوان نمونه ، اپل در حالی که در نرخ پرمیوم می باشد ، بر بازار خیلی زیاد بزرگتری متمرکز نموده می باشد.

بایستی و حتما در خصوص جایگاه برند ( برند پوزیشنینگ ) خود به درستی اراده و تصمیم راسخ گیری نمایید.

استراتژی برندینگ موفق ۲ : استراتژی ضد برندینگ

  • شناخت رفتار مصرف کننده

استراتژی های ضد برندینگ Anti-Branding یک استراتژی هوشمندانه جهت پاسخ به عدم اعتماد مصرف کننده به برندهای پهناور و بزرگ می باشد.

آنها از شباهتها یا نزدیکی تداعیات برند با برندهای موفق که در لوگو ، نام و همچنین سایر ابزارهای بازاریابی خود دارند بهره برداری یا مضر و همچنین بد بهره بری و استفاده میکنند.

آن آن هم محصول کپی برداری Me-too product نامیده میشود.

یکی از موفق ترین استراتژی های ضد برندینگ ، فروش محصولات تحت برچسب سفید یا “برند خاص خود” می باشد.

مصرف کنندگان تشویق می شوند که باور داشته باشند که دقیقاً آن هم کیفیت محصول را گرفتن می کنند ولی باید توجه داشت با نرخ ارزانتری. دقیقا اتفاقی که در حال حاضر در بازار ایران رخ دادن میدهد.

مثل  خودروی BMW – Seri 1 در مقابل  H320 -Brilliance تولید چین.

آن مدل از بی.ام.دبلیو کوچک ترین محصول خودروساز آلمانی می باشد. از سویی، برلیانس چین هم همکاری گسترده ای با آلمانیها دارد.

بنابراین شباهت هاچ بک H320 برلیانس و همچنین نسل اول سری ۱، تصادفی نیست و همچنین با نظارت خود شرکت بی.ام.دبلیو به ثمر نشسته می باشد.

آن شرکت پلت فرم را در اختیار شریک چینی خود قرار داده می باشد تا سری H300 بر روی آن هم خلق می شود. شهروندان و مردم شهر خیلی زیاد هم خوشحال خواهند بود که خوردوی آلمانی را با نرخ پایین تری خریده اند.

واقعیت آن می باشد که آیا آن واقعیت آن می باشد یا خیر ؟

استراتژی ضد برندینگ به یک شرکت اجازه می دهد تا با بهره بری و استفاده از تغییر اساسی در بسته بندی ، طرح ها و همچنین تبلیغات محدود، هزینه های تولید خود را کاهش دهد.

مشکل در ایران آن می باشد که همچنین و علاوه بر تغییرات جزئی ، گاه محصولات فروخته شده کاملا بیرون و همچنین درونش تغییر میکند.

مثل بسته بندی کمپوت سیب با لیبل هلو ، در حالیکه هدف فروش گیلاس بوده می باشد. ( مثال فوق یک نمونه برداری خیلی زیاد بد در بهره بری و استفاده از آن استراتژی می باشد )

  • ساخته یا ایجاد یک بازار نیش جدید

استراتژی ضد برندینگ میتواند موجب جلب نظر مشتریان علاقه مند به مباحث سبز و همچنین ضد سرمایه داری نیز می شود.

آن نوع مشتریان ، برندهای پهناور و بزرگ را ضد محیط زیست و همچنین بی اخلاق مینامند.

یکی از چالشهای استراتژی ضدبرندینگ ، پیروزی از طریق تمایل مشتریان به موفق کردن برندهای کوچک بر علیه برندهای پهناور و بزرگ می باشد.

آن بدان معنی می باشد که هزینه های بازاریابی بایستی و حتما به آن هم مقدار و اندازه اختصاص داده می شود ، آن برند بایستی و حتما به آن هم نرخ و همچنین حتی بالاتر باشد، زیرا برندهای پهناور و بزرگ، مشتریان خود را به خوبی آموزش میدهند.

  • زیباشناسی را به سطح جدید ببرید تا انتظارات مشتری تغییر نماید

یکی از استراتژیهای ضدبرندینگ ، منطقه ای شویی می باشد.

 برندهای پهناور و بزرگ سعی میکنند که ظاهر فروشگاه یا محصولات را به زیبایی شناسی منطقه ای نزدیک نمایند.

مثلا برندی نظیر استارباکس، در سیاتل ، خود را تحت نام ” قهوه و همچنین چایی خیابان ۱۵ام” معرفی نموده می باشد .

” استارباکس به دلیل داشتن قسمت و بخش طراحی نوآورانه در سطح جهانی خیلی زیاد معتبر می باشد. آنها می خواستند کافه های کافی شاپی را در منطقه ها و مناطق شهری تاسیس نمایند. الهام قسمت و بخش آن مغازه ها، دقیقا محلاتی می باشد که در آن هم تاسیس شده اند. باره آزمایش آن ایده جدید می باشد.”

 

استراتژی برندینگ موفق ۳ : استراتژی معرفی متخصص

  • کشف تاکتیک ساخته یا ایجاد اعتماد

انسان تمایل دارد که به دنبال متخصصین ، دانشمندان ، پزشکها ، دندانپزشکها و همچنین دیگر متخصصین حوزه سلامت باشند و همچنین آن تمایل توسط بازاریان به کار گرفته شده می باشد.

جهت مثال ، در فیلمهای دهه ۲۰ میلادی دیده ام که یک پزشک در حال کشیدن سیگارخاصی می باشد . آنها حتی سیگار ویژه ای را جهت درمان آسم پیشنهاد میدادند.

  • شناخت اینفلوئنسرها برند (توصیه های تخصصی) جهت معرفی برند

شهروندان و مردم شهر در آمریکا زمان و همچنین معظلات و مسائل و مشکلات بسیاری را پشت سرگذاشتند تا در نهایت تبلیغات سیگار را زیر سؤال برده و همچنین از رسانه های عمومی حذف نمایند.

ولی باید توجه داشت محصولات و همچنین سرویس ها و خدمات متعددی وجود دارد که با توصیه های تخصصی ، بازاریابی می کنند. در صورتی که تو یک محصول یا سرویس ها و خدمات و همچنین یک متخصص (یا تیمی از مهندسین و متخصصین) دارید که مایل به بهره بری و استفاده از آنها، موقعیتی طلایی دارید.

تو میتوانید با کمک آن اشخاص، بلافاصله برند خود را تقویت کنید. مهندسین و متخصصین مستلزم و نیاز نیست که خیلی عجیب و همچنین غریب باشند.

متخصص در مورد ارزیابی اسباب بازاری کودک ممکن می باشد یک مادر شناخته شده و همچنین یا یک یوتوبر کم سن با چند میلیون فالوور باشد.

 

استراتژی برندینگ ۴ : استراتژی کالت برندینگ ( برند فرقه )

  • ساخت بازار نیش

میتوانم با ارزانترکردن ، متمایز شد، همچنین میتوان بایستی و حتما بهتر بودن یا با رعایت اخلاق حرفه ای ، متمایز شد.

در صورتی که شامل منابع کافی جهت رقابت مستقیم با رهبر بازار نیستید، و همچنین نمیتوانید نرخ های خود را پایین بیاورید یا از مخاطبان در بازار نیش بهره بری و استفاده کنید ، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

همچنان شانس به دست آوردن سهم بزرگی از بازار با انجام کاری منحصر به فرد وجود دارد.

آن اقدام مثل کاری می باشد که هارلری دیویدسون یا پورش انجام داده اند. جذب مشتریانی که عاشق چیزهای جان سخت خواهند بود.

چنین مشتریانی جایی غیره ای نخواهند رفت حتی در صورتی که پول گرفتن نمایند.

  • اطمینان از ثبات برند

برند بین برندهای فرقه ای و همچنین رقبای اصلی آنها غالباً یک ستون و همچنین پایه اصلی فعالیتهای تجاری آن نوع برندها می باشد.

در صورتی که می خواهید یک استراتژی کالت برندینگ را انتخاب کنید ، ثبات برند بسیارمهم می باشد. فالورهای برند فرقه کاملاً وفادار خواهند بود و همچنین به شدت در هر کاری که انجام می دهید سرمایه گذاری می کنند.

آن مشتریان انتظار دارند که آن برند با استانداردهای ویژه ای مطابقت داشته باشد.

از آن طریق ، کالت برندها با برندهای با نرخ سطح بالا، اشتراک دارند. بایستی و حتما بتوان کیفیت مورد انتظار را ساخته یا ایجاد نمود و همچنین نباید مانند محصولاتی باشد که قرار می باشد نه تمام بازار میتوان فروخت.

 

 استراتژی برندسازی  ۵: تخصیص برند

  • از خطر آگاه باشید

هشدار! تخصیص برند یک استراتژی ریسکی می باشد که در صورتی که اشتباه کنید ، حتما تا مغز استخوانتان خواهد سوخت.

آن استراتژی عبارت می باشد از سوار شدن یک برند بر گُرده برندی قدیمی تر و همچنین بهره بری و استفاده از تداعیات آن هم برند قدیمی.

به عنوان مثال ، بعضی تیم های هیپی ها، پارچه بربری را به عنوان نماد انتخاب نموده بودند. بربری جهت تغییر چهره برند خود هزینه فراوانی نمود.

  • مجوز بخواهید

هرچه آن شرکت بزرگتر باشد ، از چهره برند خود محافظت بیشتری می کند.

برندهای پهناور و بزرگ همچنین منابع بیشتری جهت شکایت از هرگونه نقض حق کپی که علیه آنها صورت می گیرد ، در اختیار دارند.

در صورت انتخاب استراتژی تخصیص برند ، بهره بری و استفاده از سرویس ها و خدمات یک وکیل خوب ضروری می باشد.

نوشته ۵ استراتژی برندینگ موفق و همچنین حرفه ای اولین بار در شرکت مشاوره مدیریت IranMCT. پدیدار شد.

%name 5 استراتژی برندینگ موفق و همچنین حرفه ای
منبع
جدید و تو و تازه ترین آموزش ها در باره بازاریابی : ۵ استراتژی برندینگ موفق و همچنین حرفه ای

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چرا طرح های توجیهی نمی توانند سرمایه گذار جذب نمایند ؟

چرا طرح های توجیهی نمی توانند سرمایه گذار جذب نمایند ؟ چرا طرح های توجیهی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیامک بلک لیست